• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Lotto analyse

• Onderwerp starter Onderwerp starter trya
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

trya

Gebruiker
Lid geworden
18 dec 2002
Ik heb een xls-bestandje van 214kb ( dus kan het niet posten hier denk ik...max100kb ), dat alle uitslagen bevat van een lottotrekking sinds 1978.
Mijn vraag :
Hoe en welke formules kan ik gebruiken om na te gaan hoeveel keer, over alle trekkingen, het is voorgekomen dat alle getrokken nummers 'even' of 'oneven' getallen waren ?
En kan ik dan ook zien hoeveel keer er bvb 5 even en 2 oneven ( zes nummers + reservenr = 7nrs ) waren of bvb 4 oneven en 3 even ?
Als iemand een lichtje heeft branden mail ik hem/haar graag het bestandje door hoor.
Of zou het helpen als ik het bestandje 'splits' over 3 xlsbestandjes van +/- 70kb en die dan alle 3 post ?

Alvast bedankt hoor !

Trya

Ik heb een xls-bestandje van 214kb ( dus kan het niet posten hier denk ik...max100kb ), dat alle uitslagen bevat van een lottotrekking sinds 1978.
Mijn vraag :
Hoe en welke formules kan ik gebruiken om na te gaan hoeveel keer, over alle trekkingen, het is voorgekomen dat alle getrokken nummers 'even' of 'oneven' getallen waren ?
En kan ik dan ook zien hoeveel keer er bvb 5 even en 2 oneven ( zes nummers + reservenr = 7nrs ) waren of bvb 4 oneven en 3 even ?
Als iemand een lichtje heeft branden mail ik hem/haar graag het bestandje door hoor.
Of zou het helpen als ik het bestandje 'splits' over 3 xlsbestandjes van +/- 70kb en die dan alle 3 post ?

Alvast bedankt hoor !

Trya

Kan je het zippen of rarren zodat je het hier kunt plaatsen?
Stuur anders een bericht naar mijn account.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Of post anders de lottotrekkingen vanaf 2000 zodat er minder data in het bestand zit. Voor eem oplossing te bedenken zijn niet alle gegevens nodig.

Kijk eens naar mijn oplossing.
Ik heb het zo gemaakt dat je gemakkelijk de andere optie's zelf kunt uitpuzzelen.

Cobbe

Laatst bewerkt:
Stom van mij he om niet aan rarren te denken...
Alsnog dan in bijlage het bestandje.

Aan Cobbe : Jij wist direct over welk bestandje ik het had :thumb: Bij het openen krijg ik in kolommen K tot P die je toevoegde een 'ongeldige naam'-fout. Der staat zoiets als #NAAM? Ik werk met office 2003, kan het daaraan liggen ?

Thanks !

Bijlagen

Beste Cobbe ;)

Ik denk dat je een kolom bent vergeten, dat van de reserve getallen in niet vermeld.

Groetjes Danny. :thumb:

Ziehier aangepaste versie (beetje ingekort van wege de grootte van het bestand)

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Danny,

Bedankt voor de hulp.
Was te vlug, moest even met moeder de vrouw gaan shoppen, en dat kan natuurlijk niet wachten.

Cobbe

Das handig, en ik maar ploegen....
Iedereen hartelijk bedankt hoor !
Ik zal er ene geven zodra ik der 6 heb :D

Groetjes

.....

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan