terugkerend ritueel van vastlopers

Status
Niet open voor verdere reacties.

rvdkruk

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
23 okt 2008
Hallo,

Ik heb een terugkerend probleem met mijn XP besturingssysteem.
Zodra ik XP installeer heb ik na een aantal dagen bij het opstarten een BSOD.
Met een keer resetten is dan het probleem verholpen en doet het systeem het prima.
Echter een tijdje later is 1x resetten niet meer genoeg en voor dat ik het weet moet ik weer 5 a 6 keer resetten voordat ik een bureaublad zie. Daarna blijft alles overigens prima werken. Het BSOD wordt ook wel eens afgewisseld met een bevroren bureaublad, maar altijd in de opstartfase.

Als ik m'n HD formateer en opnieuw XP installeer gaat het weer een paar dagen goed en dan herhaalt het ritueel zich weer.

Ik heb het geheugen en de videokaart al eens vervangen, maar het probleem blijft.

Iemand een idee?

Ik zou eerst eens de melding van de BSOD eens goed noteren en dan zoeken bij Microsoft ofzo. Vaak geeft de melding ook wel aan in welk onderdeel hij is vastgelopen.

Die condensatoren zijn die cylinder vormige dingen op je moederbord.
Als er 1 of meerdere een bruine aanslag hebben, heb je gegarandeerd het probleem gevonden.

solved?

Ik heb een oude ide naast m'n sata schijf gezet met daarop xp.
Het lijkt nu opgelost... maar ik mis de snelheid van sata :-(
Zijn er nog zaken waar ik op moet letten als het om sata gaat?

Sata is sata.

Let even als je een nieuwe schijf gaat halen op wat voor voedingsplug er aan zit, oudere modellen hebben nog de molex aansluiting (4 aders), terwijl nieuwere modellen al de nieuwe plug hebben. hiervoor zijn gewoon verloopstekkers te krijgen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan