Ralink Wireless

Status
Niet open voor verdere reacties.

Chris10e

Gebruiker
Lid geworden
22 mei 2003
Hoihoi allemaal,

een vraagje...
Ik heb 6 pc's (allemaal XP) aangesloten op een gedraad netwerk, dat gaat toppie.

Nu heb ik een laptop (met Vista) gekocht en daarmee wil ik wireless internetten.
Via mijn ene PC met een Acer WLAN 11g USB dongle lukt dat (jammer genoeg viel ie na een paar uur uit)

Maar nu wil ik het proberen met mijn Medion computer. Daarin zit een Ralink Wireless Kaart en volgens mij (of ben ik dan blond?) moet ik daarmee ook een accespoint kunnen maken?
Nu is de vraag alleen: HOE?

Alvast bedankt!
Greetz, Christine

Hoi Christine,

Niets mis met blond zijn hoor, vooral in combinatie met lange benen.(:p)

Je zou zonder problemen contact moeten kunnen maken met je access point.
Ik ga ervan uit dat je niet helemaal een beginner bent (anders zou je geen 6 PC's hebben, niet?)

Ga naar je netwerkcentrum in Vista.Links in het menu staat "draadloze verbindingen beheren"
Klik daarop.
Klik in het volgende venster op "toevoegen" en selecteer "Toevoegen van een netwerk dat binnen het bereik van mijn computer ligt"
Ik zit momenteel op mijn XP machine, dus de tekst kan lichtjes afwijken van wat ik hier nu typ

Je krijgt in princiepe dan een lijst te zien met beschikbare netwerken. Kies het jouwe eruit en klik "verbinden". Als je netwerk is beveiligd zal je nog je beveiligingssleutel (WEP of WPA) moeten invullen.

Vanaf dan zou het moeten lukken.

haha laat ik die lange benen nou net hebben ;)

bedankt voor je antwoord. Maar zo ver was ik natuurlijk al.

Ik krijg wel contact met die Ralink, alleen is het de toegang alleen lokaal. Tja, dat schiet niet op, ik wil het internet op.
Het probleem ligt dus bij de instellingen. Ik zie zoveel dingen die ik in kan stellen dat ik door de bomen het bos niet meer zie.

Wat zijn dus de instellingen bij Ralink Wireles Utility?
En moet ik ook nog instellingen veranderen bij Draadloze-verbinding? (dit alles op mijn gedraade (raar woord) medion pc-tje)

bedankt alvast voor het meedenken :)

Hoi Christine,

Ik heb eerlijk gezegd slechte ervaringen met het gebruik van software voor draadloze verbindingen in combinatie met het beheer dat windows normaal voorziet (de Wireless Zero Configuration).

Maar goed, we kunnen het wel even proberen.
Naar welke router wil je trouwens verbinden?

Laten we eerst eens kijken of je een IPadres hebt.
Ga naar start/type cmd in de zoekbalk en wacht tot windows het bijhorende progje gevonden heeft.
Open dit programma (een nieuw venster opent zich) en typ daar IPconfig/all

Kan je het resultaat hier eens terug posten (eventueel een screenshotje van maken)

hoi Webster, is dat allemaal niet veel te ingewikkeld?

Ik bedoel: via de Acer PC en de dongle gaat het goed. Ik hoef verder geen instellingen te maken. Behalve dan een zelf te verzinnen key in te voeren.

En dan zou het via deze Ralink Wireless Lan kaart niet gaan? Of heb ik daar ook een dongle voor nodig?

Hieronder wat instellingen in Ralink

Clip_2-1.jpg

Clip_3.jpg

Hoi Christine,

Zo ingewikkeld was dat nou toch ook niet :)

Maar misschien heb ik de vraag verkeerd begrepen, want de screenshots die je hebt toegevoegd laten mij dat vermoeden.

Even samenvatten :

1. je hebt een netwerk met 6PC's, allemaal bedraad.

Vraag : wat zit er tussen die PC's en het internet. Een switch, een router?

2. Je hebt een Laptop gekocht waarmee je draadloos wil internetten.

Vraag : die laptop is NIET de Medion computer waar je het over had. Correct?

3. Je hebt een Medion PC die bedraad is aangesloten maar waar ook een Ralink Wifi LAN kaart in zit. Je wil deze PC als draadloos accespunt gebruiken voor je netwerk.

Vraag: is dit correct?

Hoi Christine,

Zo ingewikkeld was dat nou toch ook niet :)

Maar misschien heb ik de vraag verkeerd begrepen, want de screenshots die je hebt toegevoegd laten mij dat vermoeden.

Even samenvatten :

1. je hebt een netwerk met 6PC's, allemaal bedraad.
Vraag : wat zit er tussen die PC's en het internet. Een switch, een router?
Een router en daaraan een switch. Maar mijn vaste PC (Medion) zit direct aan de router.

2. Je hebt een Laptop gekocht waarmee je draadloos wil internetten.
Vraag : die laptop is NIET de Medion computer waar je het over had. Correct?
Correct, het is een acer aspire

3. Je hebt een Medion PC die bedraad is aangesloten maar waar ook een Ralink Wifi LAN kaart in zit. Je wil deze PC als draadloos accespunt gebruiken voor je netwerk.
Vraag: is dit correct?
Ook correct:thumb:

Hoi Christine,

Eerst en vooral moet je laptop beschikken over een wireless adapter.
Ten tweede stel je best een ad-hoc verbinding in tussen je PC en de laptop.
Als je het internet op wil moet je ook nog de ICS (Internet Connection Sharing) instellen
Lees hier hoe je dit doet.

Waarschijnlijk ga je hierdoor wel de IPadressen in heel je netwerk moeten wijzigen om geen conflicten te krijgen.
Bovendien is dit geen elegante oplossing. Een echt wireless accesspoint is een betere oplossing en helemaal niet zo duur.

Ik sluit me helemaal bij Webster's voorstel aan.

En bij blondines met lange benen hoort ook een elegante oplossing...;)

ED

Ik sluit me helemaal bij Webster's voorstel aan.

En bij blondines met lange benen hoort ook een elegante oplossing...;)

ED

whahahaha, okay, ben ik ff blij dat ik blond deed en het niet ben ;)

Thanks Webster, ik laat alles maar lekker bij het oude en ga via de Acer PC online of ik leg een draad aan door heel mijn huis ;)
En als dat allemaal niet lekker meer werkt koop ik wel een accespoint :)

Bedankt in ieder geval voor de moeite!
:thumb:
Greetz, Christine

Hoi Christine,

Je behoed jezelf hierdoor veel frustratie en problemen.
Een goed accesspoint heb je voor 50euro.

Kan je de vraag nog even op opgelost zetten (onderaan rechts van de post)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan