Gebruikersaccount met fouten

Status
Niet open voor verdere reacties.

wajang

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
18 nov 2001
Ik kreeg een pc met 5 gebruikers. Als ik via de gebruiker "frans" opstart, dan werkt IE niet.
Ik heb met control userpasswords2 het account van frans verwijderd en wil weer een nieuwe aanmaken. Maar dit lukt niet, want het account bestaat al geeft ie aan.
Hoe krijg ik weer een nieuwe frans?

Dan is het verwijderen van het account 'frans' dus niet helemaal goed gegaan...

Kan je even kijken of in C:\Documents and Settings\ een map staat die Frans heet.
Zo ja: verwijder die map dan (,start pc opnieuw op??) en probeer hem opnieuw aan te maken.

Nogmaals: het is maar een gok

Hey,

Via systeem eigenschappen kun je de profielen weg gooien. Alleen de profielen! (Dus mappen) Niet de gebruiker!

1) Rechtermuis knop op Deze Computer
2) Klik op eigenschappen (Properties)
3) Ga naar tabblad Geavanceerd (Advanced)
4) Daar is een knop Instellingen (Settings) in de groep gebruikersprofielen (Userprofiles)
5) Klik op die knop
6) Hier staan alle profielen die op de pc staan. Hier zal er nu een staan zonder naam maar een nummer {1221-4222-76634}. Dit nummer zal zeker anders zijn:P. Die kun je verwijderen. Maar niet de verkeerde hè! Want dan heb je zelf geen profiel meer:rolleyes:

Gr,
Mathijs

Ik kreeg de map frans niet verwijderd in eerste instantie. In de veilige modus geprobeerd en zowaar de map verdween. Weer opnieuw een frans aan willen maken, maar dit lukte niet, omdat ie al bestond!!
Naar de nummertjes gekeken, maar hier stonden geen onbekende in.
Heb nu maar een gebruiker franss aangemaakt, hij heeeft toch een kaal hoofd. :confused:

Hoi Mathijs,

Dank je. Ben weer wat wijzer geworden. Er staat maar één gebruikersprofiel - Mijn naam Vera: wat getallen = slash en dan weer Vera. Kan ik die naam veranderen.
groetjes Vera

Hey,

Via systeem eigenschappen kun je de profielen weg gooien. Alleen de profielen! (Dus mappen) Niet de gebruiker!

1) Rechtermuis knop op Deze Computer
2) Klik op eigenschappen (Properties)
3) Ga naar tabblad Geavanceerd (Advanced)
4) Daar is een knop Instellingen (Settings) in de groep gebruikersprofielen (Userprofiles)
5) Klik op die knop
6) Hier staan alle profielen die op de pc staan. Hier zal er nu een staan zonder naam maar een nummer {1221-4222-76634}. Dit nummer zal zeker anders zijn:P. Die kun je verwijderen. Maar niet de verkeerde hè! Want dan heb je zelf geen profiel meer:rolleyes:

Gr,
Mathijs

Hey Vera,

de tekens die voor de slash staan, is de computernaam.
Dus als je op het netwerk zit, dan kun je met die naam naar jouw computer toe.
Deze naam hoeft eigenlijk niet veranderd te worden. Deze zou ik dus alleen veranderen
als je veel gebruikt maakt van het netwerk met andere computers, en dan bestanden uitwisseld. Zo niet, zan zou ik het niet veranderen.

Als je het toch anders wil hebben, moet je het ff zeggen. Dan zal ik schrijven hoe je die kan veranderen....

Gr,
Mathijs

gebruikersaccount

hallo Mathijs,

hartelijk dank voor je moeite. Ik begrijp het nu allemaal. Ik log inderdaad in op mijn computer op het UvAnet en dat gaat zonder problemen, dus dan laten we alles zoals het is. Het "probleem" is nu wel opgelost. Kom ik een echt probleem tegen maak ik graag gebruik van jullie kennis. Als je 69 bent moet je hollen om alles bij te houden.

groetjes van Vera

Hey Vera,

de tekens die voor de slash staan, is de computernaam.
Dus als je op het netwerk zit, dan kun je met die naam naar jouw computer toe.
Deze naam hoeft eigenlijk niet veranderd te worden. Deze zou ik dus alleen veranderen
als je veel gebruikt maakt van het netwerk met andere computers, en dan bestanden uitwisseld. Zo niet, zan zou ik het niet veranderen.

Als je het toch anders wil hebben, moet je het ff zeggen. Dan zal ik schrijven hoe je die kan veranderen....

Gr,
Mathijs

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan