Macro Query exporteren naar specifiek tabblad excel

Status
Niet open voor verdere reacties.

allard1

Gebruiker
Lid geworden
5 dec 2006
Acces goeroes,

Ik ben nog een redelijke nieuw op accessgebied, maar pik dingen snel op en ben gaan verdiepen voor mijn werk in macro´s. Nu heb ik een macro gemaakt die een stel query´s draait en uiteindelijk het resultaat exporteert naar Excel. Alle functies werken ook de laatste, alleen gaat de laatste niet helemaal naar wens.

Wat ik aan de binnenkant van mijn ogen zie, is een export naar een specifiek tabblad in Excel. Wat er gebeurt is dat het gehele bestand wordt overschreven en dat ik al mijn andere gegevens ook kwijt ben. Hebben jullie enig idee hoe dit is op te lossen?

Bedankt voor jullie hulp

Groet,
Allard

Als je toch makkelijk dingen oppakt laat die macro's dan links liggen en stap over op VBA. In Excel is een macro hetzelfde als VBA in Access maar daar zijn macro's hele andere dingen. Op het moment dat je meer wil en moet gaan debuggen dan is VBA veel eenvoudiger.

Heb je een verwijzing opgenomen in je IDE naar Microsoft Excel 12.0 Object library?
De intellisense helpt je dan met je code intikken.

Een beginnetje:
Code:
    Dim oExcel   As Excel.Application
    Dim oBook    As Excel.Workbook
    Dim oSheet   As Excel.Worksheet

'Start a new workbook in Excel
    Set oExcel = New Excel.Application
    Set oBook = oExcel.Workbooks.Open("c:\somefile.xls")
    oExcel.Visible = True ' By default not visible

Set oSheet = oBook.Worksheets("Sheet1")

....

HTH:D

Als je voor overzetten van Access data naar Excel gebruik maakt 'van de functie 'TransferSpreadSheet' kan je in de laaste variabele het bereik opgeven door 'Blad!' voor de cellen te zetten.

WIm

:thumb:Bedankt voor jullie hulp, dit is het helemaal!!!! :) Goeie indruk LOL

Ik de oplossing van WimenBeer gebruikt. Dit is toch een mooi beginnetje en hij werkt voor 80%. Ik gebruik onderstaande code
Code:
Private Sub excel2()
DoCmd.TransferSpreadsheet (acExport), acSpreadsheetTypeExcel7, "W023B_3_export", "H:\test.xls", False, "A1", False
End Sub

Maar, hoe noteer ik in vredesnaam het tabblad. De range lukt, alleen het tabblad niet. Wat doet ik fout.

Als je voor overzetten van Access data naar Excel gebruik maakt 'van de functie 'TransferSpreadSheet' kan je in de laaste variabele het bereik opgeven door 'Blad!' voor de cellen te zetten.

WIm
Code:
Private Sub excel2()
DoCmd.TransferSpreadsheet (acExport), acSpreadsheetTypeExcel7, "W023B_3_export", "H:\test.xls", False, "Blad!A1:C99", False
End Sub
Range A1 tot en met C99 op sheet "Blad"

Hoi!
Ik heb de code geprobeerd, maar op een of andere manier krijg ik steeds terug "kan object niet vinden". Ik ben er al achter dat dit te maken heeft met het blad, maar ik snap niet waarom. Is er een maximaal aantal tekens dat de naam mag bevatten ?

"Blad" moet overeenkomen met de naam van je sheet. "Blad1" of "Sheet1" als je de engelse versie hebt. Dat zijn de defaults. Je kan zelf de naam hebben veranderd, dan mnoet je die gebruiken

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan