henkhoogerbrug
Gebruiker
- Lid geworden
- 25 sep 2008
Tijdens mijn zoektocht ben ik op dit forum terechtgekomen. Ik heb nog niet zo heel veel ervaring met Macro's, maar heb me wel laten overhalen om een macro te maken die gegevens uit een Word tabel in een Excel-formulier moet plaatsen.
Het lukt me wel om die gegevens in Excel te krijgen, maar ik zit nu met het probleem dat alle verborgen tekens (omgedraaide P voor enter en soor vierkantje aan het einde van een cel) ook worden meegenomen. Ik wil echter alleen de tekst in excel krijgen.
Wat ik wil is het volgende:
De code die ik gebruik om de variabelen te vullen is (misschien maak ik nummer 14 in de declaratie ook nog variabel, dit is namelijk het aantal kolommen in de tabel (vandaar ook LBound en UBound)):
Sommige cellen bevatten tekst (cijfers en tekst) en andere alleen een datum of niets, vandaar mijn keuze voor Variant (is er misschien nog een betere optie, met het oog op de controles die ik later wil inbouwen)
Is er iemand die weet hoe ik dit op kan lossen?
ps. het word-bestand bestaat uit allemaal tabellen van 1 rij en 14 kolommen, dit is iets waar ik zelf geen invloed op uit kan oefenen (ik krijg deze via mail).
Het lukt me wel om die gegevens in Excel te krijgen, maar ik zit nu met het probleem dat alle verborgen tekens (omgedraaide P voor enter en soor vierkantje aan het einde van een cel) ook worden meegenomen. Ik wil echter alleen de tekst in excel krijgen.
Wat ik wil is het volgende:
- Tekst uit een cel (tabel staat in Word) in een variabele plaatsen
- De verborgen tekens uit Word mogen niet in die variabele komen (omgedraaide P voor enter en soor vierkantje aan het einde van een cel)
- Waarden moeten in een variabele komen, omdat ik op een later tijdstip nog controles wil inbouwen, of de teksten in de cellen wil splitsen
De code die ik gebruik om de variabelen te vullen is (misschien maak ik nummer 14 in de declaratie ook nog variabel, dit is namelijk het aantal kolommen in de tabel (vandaar ook LBound en UBound)):
Code:
Dim Cell(1 To 14) As Variant
For i = LBound(Cell) To UBound(Cell)
Cell(i) = ActiveDocument.Tables(1).Cell(1, i).Range.Text
Next
Sommige cellen bevatten tekst (cijfers en tekst) en andere alleen een datum of niets, vandaar mijn keuze voor Variant (is er misschien nog een betere optie, met het oog op de controles die ik later wil inbouwen)
Is er iemand die weet hoe ik dit op kan lossen?
ps. het word-bestand bestaat uit allemaal tabellen van 1 rij en 14 kolommen, dit is iets waar ik zelf geen invloed op uit kan oefenen (ik krijg deze via mail).