router sitecom 300N

Status
Niet open voor verdere reacties.

benjitol

Gebruiker
Lid geworden
26 jun 2002
Hallo,
Ik heb breedband verbinding Quicknet werkt altijd perfect rechtsteeks naar mijn pc ( bekabelt)
Maar nu ga ik de bovengenoemde router er tussen plaatsen dat wil zeggen : vanaf mijn modem naar mijn router en vanuit mijn router naar mijn pc .
Soms werkt dit maar ook vaak niet kijk ik dan op mijn modem dan heb ik geen pc activiti.
Nu heb ik ook nog een laptop op de verdieping staan (draadloos) als die er bij komt wordt het helemaal een groot drama.
Na veel resetten en *****n krijg ik ze wel eens beide aan de praat (internetverbinding) maar na een tijdje dan kan de laptop niet meer intrenetten hij is wel verbonden met het netwerk maar geen internet, mijn vaste aansluiting doet het meestal dan nog wel >
Nu ben ik zo ver dat niets meer werkt via de router . wie kan mij helpen ??
Firmware ophalen wordt steedts genoemd zou dit helpen maar hoe gaat dat??
namens james en zijn docher alvast bedankt

Hoi,

Probeer het volgende:
Schakel alles uit, dus pc/notebook, router, maar ook het kabelmodem. Stroom eraf dus.
Nu éérst het kabelmodem aan en wachten tot deze volledig on-line is.
Hierna de router aan en opnieuw even geduld tot deze volledig on-line is.
Probeer nu eerst de bekabelde verbinding via de pc.
Werkt deze, dan tenslotte de draadloze verbinding via de notebook.

Reageer weer, als je bovenstaande procedure hebt gevolgd en het gaat niet goed.

Een firmware update kan soms de oorzaak zijn.
Je hebt het over een Wireless 300N van Sitecom, maar dat is niet het typenummer!!

Als je een firmware-update doet, dan ALTIJD via een bekabelde verbinding.

Hoi Teun,

Ben nu in de lucht via de router (bekabelt) maar de lap top (draadloos now way)???
groet Jaap

Hoi,

Mogelijk zijn er op de router beveiligingsinstellingen, die niet overeenkomen met de instellingen op de laptop.

1. Welk type Sitecom-router heb je (want 300N is niet het type, maar de overdrachtsstandaard die wordt aangegeven).
2. Staat Windows XP, of Vista op die laptop

Hoi,

Om zeker te weten dat je in de aanvang de juitste standaardinstellingen hebt voor je router, zou je hem moeten resetten ......

http://www.sitecom.com/showdownload.php?id=3561

Er is dan géén beveiliging ingesteld voor je draadloze verbinding.
Op je laptop moet je ook controleren of die beveiliging al of niet is intesteld.
Daarnaast of DHCP is ingeschakeld.
Dit laatste vind je ook in de quick-handleiding van de sitecom.

Hoi Teun,
Heb gereset
En heb ze alle twee weer in de lucht
Maar wat te doen als de laptop er weer zonder reden er mee stopt??
Weer resetten ??
Dan blijf ik aan de gang??

Alvast bedankt voor je bijstand :thumb:

Normaal gesproken gebeurt dat niet.
Wellicht was e.e.a niet gestart, of gereset zoals je dat eigenlijk zou moeten doen.

Je moet overigens nog wél de nodige beveiligingen instellen om te voorkomen dat andere draadloze netwerkers bij jou in de buurt gebruik gaan maken van je internetverbinding.

K.T router

hallo Teun

Na een paar dagen goed te hebben gedraaid met beide conputers begon de ellende weer.
Eerst met de bekabelde pc wel verbinding met router maar ik kom niet meer op internet.
De laptop geprobeerd die doet dan ook niets meer.
Zit nu weer rechtstreeks op mijn modem.
Het probleem zit dus echt in mijn router zal ik hem weggooien of is er nog hoop???
Groet Jaap

Hoi,

Ja heel vervelend, maar om nu direct die router weg te doen .....
Welke internetprovider heb je?

Probeer alsnog het volgende (niet resetten dus)

- Zet pc en laptop uit
- Haal stroom van zowel kabelmodem als router
- Nu éérst het kabelmodem aan en wachten tot deze on-line is
- Hierna de router en weer even wachten, voordat je als eerste de pc probeert
- Als deze het doet, tenslotte je laptop.

Hoi...:)

Had je nu wel of niet een firmware-update uitgevoerd ?
Als er geen nieuwere software voorhanden is dan is het soms ook aan te raden gewoon dezelfde versie nog eens in de router te installeren.
UIt eigen ervaring weet ik dat dit nogal eens heeft geholpen.
Gaat het dan nog niet goed dan mag je wellicht aannemen dat de router niet meer goed functioneert.

Succes , ED

Hoi...:)

Had je nu wel of niet een firmware-update uitgevoerd ?
UIt eigen ervaring weet ik dat dit nogal eens heeft geholpen.
Gaat het dan nog niet goed dan mag je wellicht aannemen dat de router niet meer goed functioneert.

Niet met je eens.
Zelf heb ik UPC en - afkloppen - al langere tijd geen verbindingsproblemen meer.
Mijn dochter in Groningen heeft Ziggo (voorheen @Home) en een prima functionerende router ........ echter een eeuwigdurend probleem (lijkt het) waar ook Ziggo niet uitkomt.
Ze heeft een paar keer per week geen internetverbinding meer en moet de handelingen steeds uitvoeren zoals ik boven aangaf.
M.a.w. ook een firmware update is geen zekerheid dat het aan de router zou liggen.

Maar natuurlijk.....als het aan de verbinding van de provider ligt dan houdt het op.

Echter...mijn advies is in zijn algemeenheid bedoeld en uit ervaring gebleken dat dit soms soelaas biedt.

Als er connectieproblemen zijn kan dat verschillende oorzaken hebben , soms zelfs toevallig meer dan 1 tegelijkertijd .

Punt is om dan alles te onderzoeken en mogelijke opties tot verbetering te proberen.

Mijn advies was daar 1 van....niet meer niet minder...:)

ED

Maar natuurlijk.....als het aan de verbinding van de provider ligt dan houdt het op.

Echter...mijn advies is in zijn algemeenheid bedoeld en uit ervaring gebleken dat dit soms soelaas biedt.

Als er connectieproblemen zijn kan dat verschillende oorzaken hebben , soms zelfs toevallig meer dan 1 tegelijkertijd .

Punt is om dan alles te onderzoeken en mogelijke opties tot verbetering te proberen.

Mijn advies was daar 1 van....niet meer niet minder...:)

ED

Uiteraard. Het is altijd goed om incidenteel controle op firmware-updates te doen (net als voor de overige hardware trouwens ... !). Zelf heb ik een Netgear die bij het inloggen op de router hier zelfs direct op attentendeert.
Ik gaf zelf ook aan dat Jaap dat wél met een bekabelde verbinding moet doen !!!!
Het gaat me alleen om je laatste opmerkingen dat je dan zou moeten aannemen dat de router niet goed meer zou functioneren. Helaas geven providers nogal eens problemen wanneer ze hun technologie 'updaten' w.b. de compatibiliteit met diverse merken/typen routers. Ook hebben 'klantjes' de laatste tijd problemen met defect raken van kabelmodems .....

Ik had al een " voorbehoud " ingebakken met de woorden :

mag je wellicht aannemen dat de router niet meer goed functioneert

In principe houd ik namelijk altijd een slag om de arm.....:)

Dat het in dit geval mogelijkerwijs aan de provider zou kunnen liggen is hiermee dan ondervangen, maar had ik zeker wat meer rekening mee moeten houden.

Dus Teun, je hebt helemaal gelijk eerst eens kijken hoe het met dat signaal zit :thumb:

( Ikzelf zit ook bij ZIGGO en had ook dezelfde problemen , weliswaar een hele korte periode en daarna helemaal geen last meer gehad.)

ED

Hallo heren,

Ik zit bij quicknet is nu ziggo geworden.
Zoals ik al zei nu zit ik met mijn pc rechtstreeks in mijn modem en heb geen centje pijn .
Als ik nu mijn bekabelde verbinding via mijn router laat lopen dan kan ik er op wachten dat het weer mis gaat.
Ja, ik heb een firmware gedaan van de router, heb nu de laatste versie.
En ja als ik de boel weer ga resetten wat ik zo ga doen dan zal het wel weer werken maar voor hoe lang ??
Als ik problemen heb met mijn bekabelende pc heeft mijn dochter ze ook met draadloos laptop .
Ik ga weer de meterkast in jullie horen van mij .

Groet Jaap

En je hebt ook al op de site van Ziggo gekeken of er mogelijkerwijs problemen zijn in jouw gebied met het e.e.a. ?

ED

hallo

Geen problemen met ziggo in mijn gebied.
Ik zit nu weer rechtstreeks op mijn kabelmodem (ziggo) want via mijn router lukt het weer niet.
Heb wel lan verbinding maar ik kom niet op internet.???

Groet Jaap

Begrijp ik nu dat je weer een nieuw probleem hebt , namelijk dat het nu ook niet rechtsstreeks via het modem gaat ?

Ik zou toch Ziggo eens het signaal laten checken....misschien lang wachten voordat je iemand aan de lijn hebt maar dit checken is 2 minuten.

ED

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan