Nieuw systeem, goed aangesloten, werkt niet?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Als dat de enige manier is, dan zal ik eens het boekje gaan lezen. Toch bedankt !!!

Heb ik nog even een nota,, Ik heb alleen maar 2 blaadjes met een AGP uitleg in het engels en een PCIe uitleg in het duits.. en mijn duits is niet echt goed :P

Het zou ook nog wel eens een geheugen probleem kunnen zijn.

Volgens Asus kan dit:
4 x DIMM, Max. 16 GB, DDR2 1200/1066/800/667 Non-ECC,Un-buffered Memory
Dual Channel memory architecture

En jij hebt DDR2 1000........

Hier dan wat technische deails van de Ram modules:

ReaperX HPC (Heat Pipe Conduit) modules zijn voorzien van een heatpipe, hierdoor wordt de warmte zeer efficiënt afgevoerd. De opbouw van deze geheugenmodules is volledig identiek. Beide zijn voorzien van geheugenchips uit eenzelfde productie-serie, wat uiteraard een betere compatibiliteit oplevert dan twee losse modules. De capaciteit bedraagt in totaal 4096 MB en ze zijn geschikt voor systemen met een DDR2 geheugenbus van 1000 MHz.

Modelnaam ReaperX HPC
Totaalcapaciteit 4096 MB
Aantal modules 2
Bouwvorm
DIMM
Type
SDRAM-DDR2
Standaard DDR2 - 1000 (PC2 - 8000)
Timings
CAS Latency (CL) 5
RAS-to-CAS-Delay (tRCD) 5
RAS-Precharge-Time (tRP) 5
Row-Active-Time (tRAS) 18
Aansluiting
240-pins
Spanning 2,1 Volt
Spanningsbereik vanaf 2,1 Volt tot 2,15 Volt

Overige informatie
Double Data Rate 2 geheugentechnologie. Verstuurt net als DDR geheugen tweemaal per klokcyclus data. Het verschil met DDR geheugen is de frequentie. Deze is tweemaal zo hoog en dat geeft in theorie een dubbele bandbreedte. De bouwvorm van dit geheugen is een 240-polige DIMM-module op 2,1 Volt.

En hier de gegevens over gehuegen van het Moederbord.

Please refer to www.asus.com or user manual for Memory QVL.
When installing total memory of 4GB capacity or more, Windows 32-bit operation system may only recognize less than 3GB. Hence, a total installed memory of less than 3GB is recommended.

Ik denk dat het je geheugen is want deze wordt niet ondersteund door je Mobo.

Het zou ook nog wel eens een geheugen probleem kunnen zijn.

Volgens Asus kan dit:

En jij hebt DDR2 1000........

nee ik heb 1000 kitt met 1066

En ik denk dat ik het probleem al gevonden heb.. Een beetje dom ..

Alle blauwe dingetjes om de pinnetjes heen.. trok ik eraf omdat ik dacht dat het bescherm heosjes waren voor de pinnetjes .. Dus dat is denk ik het probleem. Nu kan ik ze helaas niet vinden dus zal ik mijn best moeten doen met stukjes ijzerdraad ofzo.. Als dat werkt tenminste.

allemachtig.. Kan ik zeker alles weer terug sturen naar azerty =/ kan ik pas eind volgende week met een beetje mazzel spelen =/ .. Hoe zit het met de jumeprs dan?

Het kan zijn dat het geheugen het probleem is.
Ik denk alleen van niet.
(had nu toch maar een gigabyte-moederbord genomen: die zijn veel minder kritisch)

Heb je nu al opgestart zonder Harde schijf, zonder videokaart, zonder dvd-recorder?

Dus gewoon alleen moederbord, processor en 1 geheugenstripje?
Probeer ook eens zonder geheugen. (kijken of je moederbord gaat protesteren)

Heb je het bios-batterijtje weer goed gedraaid? (ik las namelijk dat je dat gedraaid had)

Ook alle kastkabels loshalen behalve die van de power-knop.

Het kan zijn dat het geheugen het probleem is.
Ik denk alleen van niet.
(had nu toch maar een gigabyte-moederbord genomen: die zijn veel minder kritisch)

Heb je nu al opgestart zonder Harde schijf, zonder videokaart, zonder dvd-recorder?

Dus gewoon alleen moederbord, processor en 1 geheugenstripje?
Probeer ook eens zonder geheugen. (kijken of je moederbord gaat protesteren)

Heb je het bios-batterijtje weer goed gedraaid? (ik las namelijk dat je dat gedraaid had)

Ook alle kastkabels loshalen behalve die van de power-knop.

Ja, batterijtje zit goed. Het speakertje wel aangesloten laten zitten *die vond ik ook nog tussen aardig wat kabels*
En ja, ik heb al opgestart (geprobeert) zonder hardeschijf dvd speler videokaart en 1 geheugen strip. Maar na de " bios reset " deed de computer niks meer, terwijl er verder niets verandert is. En het aanknopje is nog steeds gewoon aangesloten.

Laatst bewerkt:
en helemaal zonder geheugen (inderdaad wel met speaker aan)?

Geen lampjes op het moederbord die gaan branden? Geen koelers die gaan draaien?

Ik zal nog even proberen met geen geheugen,

Maar er brand wel een ledje op het moederbord (direct de enigste) maar als je het aanknopje indrukt dan niks. Niks geen fan die draait.

Ik kan me ook niet zo goed voorstellen dat het batterijtje op zijn kop plaatsen zo'n goed idee was....

Ik heb ook zo'n donkerbruin met kaas vermoeden mrmusic,

Deze computer viel net ook even uit. En ik drukte de stroomkabel er weer in (die was eruit) En ik zag dat als je dat deed dat de fan van de voeding een draai maakte. En zelfs dat gebeurt niet bij het nieuwe systeem

Ik heb even gedaan wat jij vroeg te doen Marsmannetje, Maar helaas nog steeds brand er maar 1 ledje en meer gaat er helemaal niet aan. De fan's draaien dus ook niet als je de stroomkabel in de voeding doet. En reageren op het aanknopje doet ie niet, terwijl die nog steeds goed is aangesloten

Hoi !

Heb je nu al es bios-beeps gehoord (met aangesloten speaker uiteraard) ?

Zo niet: stop ermee voor vandaag, stuur maandag je mobo op onder RMA.

Zo maak je nog meer stuk,

Mocht het geheugen fout zijn was je daar allaang op geattendeerd door heftig gepiep, dus dat komt pas later aan de orde.

Bouw alles uit, mobo op een houten ondergrond, bios-speaker aansluiten, 1 geheugenstrip, voeding, verder niets.

Opstarten d.m.v. de 2 pinnen van de power-knop kort door te verbinden.

Geen beeps ? Zie boven !

Stoppen en je verlies nemen; dat noemen ze leergeld.

Greetz,

Harry.

Hoi Harry,,

Ik ben inmiddels via MSN met TS bezig, machine start in elk geval weer op, er zat helemaal geen CMOS jumper meer op, nu wel.
Ook een system speaker aangesloten en nu stap voor stap aan het onderzoeken.
Hou je op de hoogte!

Alles start op zo te horen, geen bios beeps, maar ook geen beeld....

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan