Nieuw systeem, goed aangesloten, werkt niet?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hoi !

Heb je nu al es bios-beeps gehoord (met aangesloten speaker uiteraard) ?

Zo niet: stop ermee voor vandaag, stuur maandag je mobo op onder RMA.

Zo maak je nog meer stuk,

Mocht het geheugen fout zijn was je daar allaang op geattendeerd door heftig gepiep, dus dat komt pas later aan de orde.

Bouw alles uit, mobo op een houten ondergrond, bios-speaker aansluiten, 1 geheugenstrip, voeding, verder niets.

Opstarten d.m.v. de 2 pinnen van de power-knop kort door te verbinden.

Geen beeps ? Zie boven !

Stoppen en je verlies nemen; dat noemen ze leergeld.

Greetz,

Harry.

Berry en ik zijn al even bezig geweest, Zoals hij al zei start alles weer op. Maar inderdaad geen biospeeps. Dus een platkop schroevendraaier op de pinnetjes voor het aanknopje (voorzichtig) zetten en kijken of ik dan piepjes hoor? Want ik had ook al een oude speakertje aangesloten. En die hoor je duidelijk een beetje kraken zodra je de computer aanzet.

Oke. Ik heb gedaan wat je zei. Bios speakertje aangesloten, alles op een houten keukentafel gedaan. Maar helaas nog steeds geen piepjes. Dus dit betekent dat ik het moederbord terug moet sturen naar alternate onder de RMA?

Hoi !

Ja, ik zou er niet verder mee rommelen.

Zeg gewoon dat je processor er niet mee op wil starten, en vraag direct even of de geheugen-modules geschikt zijn voor dit mobo.

Greetz,

Harry.

Hoi !

Ja, ik zou er niet verder mee rommelen.

Zeg gewoon dat je processor er niet mee op wil starten, en vraag direct even of de geheugen-modules geschikt zijn voor dit mobo.

Greetz,

Harry.

Hmm.. Ik heb net de RMA aangevraagt, wacht nu op goedkeuring. Met dit bericht erbij:

* omschrijving

Alles netjes aangesloten, maar als ik mijn videokaart erop aansluit dan krijg ik geen beeld. Terwijl je dat zou moeten krijgen. En ook hoor je uit het biosspeakertje een piepje bij het opstarten te krijgen. Maar dat komt ook niet.

gebruikte hardware

- Hardeschijf
- videokaart
- intern geheugen (OCZ 1000 kitt, ondersteunt het moederbord dit?)
- dvd speler

gebruikte software

Niks. Kom niet verder dan het opstarten zonder beeld & bios piepjes.

Alle blauwe dingetjes om de pinnetjes heen.. trok ik eraf omdat ik dacht dat het bescherm heosjes waren voor de pinnetjes .. Dus dat is denk ik het probleem. Nu kan ik ze helaas niet vinden dus zal ik mijn best moeten doen met stukjes ijzerdraad ofzo.. Als dat werkt tenminste.
Hihihi... blauwe beschermhoesjes eraf getrokken? En nu met ijzerdraad gefixed? :shocked::shocked: Ishniegoe! Weet je wel heel zeker dat je alle jumpertjes netjes teruggezet hebt?

Het batterijtje er verkeerd om in doen, is volgens mij verder niet zo schadelijk. Daar ben ik al zó vaak mee weg gekomen :D

Want ik had ook al een oude speakertje aangesloten. En die hoor je duidelijk een beetje kraken zodra je de computer aanzet.
Ik durf het amper te zeggen, maar na het jumper/beschermhoesje verhaal doe ik het lekker toch: als ik jou was, had ik ipv retour sturen toch nog liever even een half uurtje geprobeerd het ding geluid te laten produceren.

Oh na, wat videokaart/intern geheugen betreft: het is nu misschien een beetje laat, maar hebben Berry & Lydia niet een vergelijkbare computer? Anders moet je andere -mogelijk kapotte- onderdelen morgen even mee naar school nemen!

Laatst bewerkt:
Hoi !

@StingerBEE: hoe je het ook wendt of keert: je bios moet geluid geven, al dan niet met een on-board speaker !

Zo niet: is er ergens wat ernstig mis met het mobo (of evt. processor).

Dat heeft helemaal niets met een videokaart te maken !!

Greetz,

Harry.

hoe je het ook wendt of keert: je bios moet geluid geven, al dan niet met een on-board speaker
tsja, ik zal er natuurlijk wel helemaal naast zitten, maar stel:
het moederbord doet het netjes, maar geeft geen piepjes vanwege niet aangesloten speaker. Dan is één van de eerstvolgende stappen; is de grafische kaart stuk?

Als mijn redernatie klopt, maar dat zal wel niet, zou je eens kunnen kijken of er harde-schijf activiteit is (ledje).

Of hebben álle moederborden soms een piëzo elementje? Het lijkt mij dat de kans groot is dat het moederbord niet werkt vanwege de jumpertjes die eraf getrokken zijn, of vanwege het geheugen wat toch eigenlijk niet zo compatibel is. Of een combinatie van beiden. Beiden zijn dingen die ik zou testen voordat ik hem RMA stuurde. "Dead on arrival" blijkt bijzonder vaak equivalent aan "menselijke fout".

Laatst bewerkt:
Hoi !

Alle moederborden niet, maar zoals je in dit topic hebt kunnen lezen is TS. meerdere malen gevraagd een externe speaker op de betr. pinnen aan te sluiten.

Daardoor is het niet interessant of er een on-board speaker aanwezig is.

Geluid moet je horen, door welke speaker dan ook.

En bij een defecte videokaart zou de herrie aan te horen moeten zijn.

Greetz,

Harry.

Geluid moet je horen, door welke speaker dan ook.

Nou zeg, ik probeer ook maar gewoon mee te denken! Wat je zegt over het aansluiten van het speakertje komt inderdaad overeen met wat er eerder geschreven is, dat had ik idd gelezen. Desalniettemin: leer mij mijn broertje kennen. Niet vervelend bedoeld, maar Johan + speakerdraadjes + plakband + jumperpinnetjes == rommeltje. Daarom zou ik heeel zeker willen weten dat het echt stuk is, voordat ik dure spullen RMA ging sturen.

De piepjes zijn het absolute noodsysteem van het moederbord, dit systeem is specifiek ontworpen om de gebruiker op de hoogte te stellen van defecten. De kans dat de speakerdraadjes niet goed zaten is aanzienlijk groter dan de kans dat zowel het debugsysteem als andere interne componenten tegelijk stuk zijn. Zeker als de pc verder wel normaal lijkt op te starten.

Laatst bewerkt:
@Marsmannetje: Haha, dat is zo'n eind rijden! En volgens mij heeft paps hem al in zijn bedje geschopt ;) Ik zag het topic nèt, maar wilde zo laat niet meer bellen :P

Laatst bewerkt:
maaruh kan jij hem niet gewoon live gaan helpen?

Nou nee dankje dat is niet nodig..

@Marsmannetje: Haha, dat is zo'n eind rijden! En volgens mij heeft paps hem al in zijn bedje geschopt ;) Ik zag het topic nèt, maar wilde zo laat niet meer bellen :P

En dat hoeft niet en ben jij toch niet van plan. Het is omdat ik hier liever niet verbannen word. anders had ik hier nog wat neer gezet :rolleyes:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan