Thuisserver koppelen aan IP adres

Status
Niet open voor verdere reacties.

MatthijsGr

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
23 aug 2006
Hallo mensen,
Ik heb hier een computer staan. Windows XP. Ik heb hierop AppServ (www.appservnetwork.com) erop geinstalleerd. Nu draait daar:

Apache 2.0.55
PHP 5.1.1
MySQL 5.0.16
phpMyAdmin 2.6.4

Als ik de bestanden die daar staan wil bekijken, kan dat vanaf een computer die is aangesloten op dit netwerk. Mijn IP-adres is: 81.204.6.204. Ik heb al gekeken bij m'n router. Die forward Apache al door, dus als het goed is moet ik nu via mijn IP die bestanden kunnen zien. Helaas lukt dit niet. Ik heb al gekeken naar het Listen gedeelte in apache/conf/httpd.conf, maar die geeft aan dat port 80 moet worden geforward. M'n ip adres ervoor zetten helpt niet.

Weet iemand hoe ik dit kan oplossen, dat ik dus vanaf een andere computer m'n thuisserver kan bekijken? Ik zou graag een beetje gedetaileerde uitleg willen, als t mogelijk is.

Alvast bedankt!

Heb je al eens iemand laten testen?

wnat je kan niet inten naar je externe ip surfen..

Ik regeer erg erg erg laat maar ik heb de oplossing!
Ga naar start>uitvoeren>cmd.exe>ipconfig>[enter]
Als je dan het adres dat bij IPv4-adres staat intypt kom je op je apache server!
:)

Ik regeer erg erg erg laat maar ik heb de oplossing!
Ga naar start>uitvoeren>cmd.exe>ipconfig>[enter]
Als je dan het adres dat bij IPv4-adres staat intypt kom je op je apache server!
:)
Ik denk niet dat deze informatie relevant is, zeker niet omdat je dan alleen je interne IP adres krijgt, waarmee je dus extern niks kan!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan