Kan mijn voeding dit aan?

Status
Niet open voor verdere reacties.

popobag

Gebruiker
Lid geworden
29 okt 2008
Hoi,

Ik heb vandaag een nieuwe videokaart gekocht aangezien die van mij erg oud was en ik een nieuwe nodig had.

Ik vraag me af of m'n voeding dit aan kan of dat ik beter een andere kan kopen.

Ik heb een voeding van 350 Watt en op de verpakking van m'n videokaart staat bij system requirements: 400 Watt or greater is recommended.
Aangezien ik niet veel aan m'n voeding heb hangen wil ik dus weten of het echt moet want hij draait verder wel goed, alleen het opstarten in windows bootscreen duurt wat langer.

[EDIT] Ik denk dat dit de voeding is aangezien er niks op staat behalve CP4-350WS http://gt-sz.manufacturer.globalsources.com/si/6008825912150/pdtl/ATX-power/1005436457/ATX-Power-Supply.htm

Specs van m'n pc:

Code:
CPU Type	AMD Athlon 64, 2400 MHz (12 x 200) 4000+
Moederbordnaam	Asus A8N-E  
DIMM1: Corsair XMS CMX512-3200C2
DIMM2: Corsair XMS CMX512-3200C2
DIMM3: Corsair XMS CMX512-3200C2
DIMM4: Corsair XMS CMX512-3200C2

Scherm	
Video kaart	ATI Radeon HD 4670  (512 MB)

Harde schijf	SAMSUNG HD321KJ 
Harde schijf	WDC WD600BB-00CAA1  
Optische Station	HP DVD Writer 300n

Ik hoop dat iemand me advies kan geven.
Grtz,
PoPoBaG

Laatst bewerkt:
Het is krap ! Het ligt er ook een beetje aan welk merk voeding het is, zodat hij ook die volle 350 Watt continu kan leveren bij zwaardere belastingen.

De verpakking van de videokaart zegt eigenlijk al genoeg.

Wordt het systeem onstabiel en / of krijg je vastlopers, weet je waar het aan ligt.

Het is krap ! Het ligt er ook een beetje aan welk merk voeding het is, zodat hij ook die volle 350 Watt continu kan leveren bij zwaardere belastingen.

De verpakking van de videokaart zegt eigenlijk al genoeg.

Wordt het systeem onstabiel en / of krijg je vastlopers, weet je waar het aan ligt.

probleem is dat er geen merk op staat.

enige wat erop staat is CP4-350WS

[EDIT] Ik denk dat dit hem is http://gt-sz.manufacturer.globalsources.com/si/6008825912150/pdtl/ATX-power/1005436457/ATX-Power-Supply.htm

Kan het zijn dat m'n systeem slomer is omdat de voeding te laag is ?

Laatst bewerkt:
Als er geen merk op staat, ga er dan van uit dat het een slechte of B merk voeding is.
De betere merken zetten hun naam en type altijd op de voeding.

Dus in jouw geval zou ik een goede A merk voeding kopen van zo even snel inschattend 500 watt. Dan kan je later nog wat uitbreiden als dat nodig is.

Als er geen merk op staat, ga er dan van uit dat het een slechte of B merk voeding is.
De betere merken zetten hun naam en type altijd op de voeding.

Dus in jouw geval zou ik een goede A merk voeding kopen van zo even snel inschattend 500 watt. Dan kan je later nog wat uitbreiden als dat nodig is.

weet je wat het probleem is.

Ik heb een zo goedkoop mogelijke videokaart gekocht.
De kaart heeft me 75 euro gekost en om dan een voeding van 50+ te gaan kopen...

waarom niet?

kijk, dit is mijn 2e systeem en ik wil niet te veel geld aan dit systeem uitgeven dus vandaar dat het cheap moet en nou voor een videokaart van 75 euro een voeding van 55 euro te kopen vind ik een beetje onzin.

-PoPo

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan