Verplaatsen zonder kopieren in Vista??

Status
Niet open voor verdere reacties.

Timothy271

Gebruiker
Lid geworden
12 sep 2008
hej

ik ben al even in het bezit van een windows vista en heb al een tijdje gezocht maar vin het niet. als ik een bestand verplaats naar een andere map ofzo, wordt deze eigelijk gewoon naar die map gekopierd, en dan meot ik die ook nog is deleten op de 1ste locatie.
weet er iemand hoe ik die kan afzetten??

Groetjes
Timothy:cool:

Shift-knop vasthouden bij het slepen van de bestand(en) van de ene naar de andere map.

Succes,

Tijs.

rechtermuisknop knippen

en dan op de locatie rechtermuisknop plakken

sneltoetsen: ctrl + x(knippen) en ctrl + v(plakken)

rechtermuisknop knippen

en dan op de locatie rechtermuisknop plakken

sneltoetsen: ctrl + x(knippen) en ctrl + v(plakken)

ja dat weet ik, maar ik bedoel als ik een hoeveelheid selecteer, en deze gewoon versleep naar een andere map, dan wordt deze automatisch gekopierd, in xp was dit niet het geval. kun je dat op een manier afzetten? zodat dit niet meer gekopierd wordt maar gewoon verplaatst.
de oplossing van dnties is ook goed, maar het is een gewoonte van verplaatsen. Het was maar een vraag...

Groetjes

als je de gegevens gewoon versleept van de ene map/plaats naar de andere zouden deze gewoon moeten verplaatst worden toch als het dezelfde partitie betreft (dus bijvoorbeeld van een map op de c-schijf naar een andere map op de c-schijf)

als je de bestanden gaat verslepen naar bijvoorbeeld de d-schijf is het normaal dat de bestanden gekopieërd worden en dus het originele bestand op de c-schijf blijft staan.

Dit is volgens mij echt hetzelfde als in xp hoor ;)
Hoe je die optie van het verplaatsten kan uitschakelen kan ik je ook echt niet mee helpen hoor...

als je de gegevens gewoon versleept van de ene map/plaats naar de andere zouden deze gewoon moeten verplaatst worden toch als het dezelfde partitie betreft (dus bijvoorbeeld van een map op de c-schijf naar een andere map op de c-schijf)

als je de bestanden gaat verslepen naar bijvoorbeeld de d-schijf is het normaal dat de bestanden gekopieërd worden en dus het originele bestand op de c-schijf blijft staan.

Dit is volgens mij echt hetzelfde als in xp hoor ;)
Hoe je die optie van het verplaatsten kan uitschakelen kan ik je ook echt niet mee helpen hoor...

raar maar waar, als ik iets kopier van men bureaublad naar mijn documenten, worden deze gekopierd, en blijven ze zowel in mijn documenten en bureaublad staan.
Ik snap niet hoe dit komt... geen enkele vista heeft dit...

Groetjez

oh dat is natuurlijk iets anders...

Je zou het misschien kunnen verhelpen door sfc /scannow uit te voeren in de opdrachtprompt

oh dat is natuurlijk iets anders...

Je zou het misschien kunnen verhelpen door sfc /scannow uit te voeren in de opdrachtprompt

kheb zojuist eigelijk nog iets ontdekt, ik sleepte iets van "mijn documenten"(in vista wordt dat je gebruikersnaam" naar een map in mijn documenten. en zo wordt die wel verplaatst, maar als ik iets daar de orginele mappen versleep zoals van bureaublad naar "mijn documenten" of "mijn documenten" naar Videos of muziek ofzo, wordt het wel gekopierd en blijft deze op beide locaties staan.
Dit is toch enorm raar(besturingssysteem Windows Home Vista Premium)

Groetjes

wel probeer dan eens het command dat ik hierboven heb beschreven :thumb:

wel probeer dan eens het command dat ik hierboven heb beschreven :thumb:

gedaan, resultaat: u dient een consolesessie als Administrator uit te voeren als u het hulpprogramma sfc wilt gebruiken.

Wat moet ik nu doen?

ok, je gaat dus naar start
-alle programma's
-bureau accesoires
-en je ziet dan daar opdrachtprompt staan
(rechterklik en kiezen voor uitvoeren als administrator)
dan nogmaals het command "sfc(spatie)/scannow" uitvoeren

ok, je gaat dus naar start
-alle programma's
-bureau accesoires
-en je ziet dan daar opdrachtprompt staan
(rechterklik en kiezen voor uitvoeren als administrator)
dan nogmaals het command "sfc(spatie)/scannow" uitvoeren

jaja dat weet ik wel hoe dat moet enal.
Zoals ik hierboven zei, had ik het gedaan, en krijg ik dit als resultaat: "u dient een consolesessie als Administrator uit te voeren als u het hulpprogramma sfc wilt gebruiken."
:s

Groetjes

je bent dus aangemeld als administrator en je hebt gekozen voor uitvoeren als administrator?

wat had je dan nog niet gedaan misschien? :P

ik had blijkelijk perongeluk op openen gedrukt(boven uitvoeren als adminstrator) waardoor ik nog steeds het probleem had :d

zo de scan is uitgevoerd. wat moet ik nu doen?

Groetjes

wat had je dan nog niet gedaan misschien? :P

Verificatiefase van systeemscan wordt gestart.
Verificatie is 100% voltooid.
Er zijn beschadigde bestanden gevonden, maar deze kunnen niet allemaal worden he
rsteld.
De details zijn opgenomen in CBS.Log windir\Logs\CBS\CBS.log. Bijvoorbeeld
C:\Windows\Logs\CBS\CBS.log

dit komt erop als je er iets mee bent:p

ja, eens testen of het verplaatsen nu wel lukt maar met dat logje ben ik ook niet veel...
misschien weet dnties daar wel nog iets meer over te zeggen

ja, eens testen of het verplaatsen nu wel lukt maar met dat logje ben ik ook niet veel...
misschien weet dnties daar wel nog iets meer over te zeggen

neen het heeft niet geholpen.
Ik zal dan wel de methode van dnties gebruiken.
selecteren, klikken om te slepen, dan shift, en dan loslaten in de map.

Bedankt allen.

(als natuurlijk iemand weet hoe het gewoon gaat mag die het nog altijd zeggen...)

Groetjes

Bij mijn beste weten is dit gedrag (goed omschreven door Jelpot):
Slepen naar een map op dezelfde partitie waar het vandaan komt: Verplaatsen
Slepen naar een map op een andere partitie als waar het vandaan komt: Kopieren
verder niet te beïnvloeden.

Je zult er dus m.i. inderdaad mee moeten leren leven.

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan