Recentste datum automatisch invullen

Status
Niet open voor verdere reacties.

RichieRich49

Gebruiker
Lid geworden
2 okt 2008
Beste allen,

in een formulier staan vier datumvelden genaamd:

Spontane ademhaling
Gedetubeerd
Groter of gelijk aan 36 graden
Drainproductie minder dan 1 ml

er is ook een veld met MC-level bereikt.

In het veld MC-level bereikt moet de recentste datum van deze vier velden komen te staan.

Mijn vraag is: Kan dit in het formulierontwerp, zo ja hoe? zo nee, als dit met een query moet, hoe ziet hij er dan uit?
Er is kortgeleden ook zo'n soort vraag gesteld op dit forum maar dat ging met "SQL select from enz.", terwijl ik liever de code wil weten in de queryontwerp weergave in Access 2000.

Is dat mogelijk?

Mijn dank is groot,

Richie

Ik zou daar een functie voor maken anders wordt je SQL statement onleesbaar.
Code:
Public Function MostRecent(dtm1 As Date, dtm2 As Date, dtm3 As Date, dtm4 As Date) As Date
    Dim dtmMostRecent As Date

dtmMostRecent = dtm1
    If dtmMostRecent < dtm2 Then dtmMostRecent = dtm2
    If dtmMostRecent < dtm3 Then dtmMostRecent = dtm3
    If dtmMostRecent < dtm4 Then dtmMostRecent = dtm4

MostRecent = dtmMostRecent

End Function
De functie bepaalt van 4 parameters de hoogste en geeft die terug ook als die in de toekomst ligt.
Code:
Select dtm1,dtm2,dtm3,dtm4,MostRecent(dtm1, dtm2, dtm3, dtm4) As MostRecentDate from table
Hierboven staat je query. Ik weet niet wat je er verder mee wilt maar je zou het kunnen koppelen aan een recordset en verder uitvragen als je wilt.

HTH:D

in een formulier staan vier datumvelden genaamd:

Spontane ademhaling
Gedetubeerd
Groter of gelijk aan 36 graden
Drainproductie minder dan 1 ml

er is ook een veld met MC-level bereikt.

In het veld MC-level bereikt moet de recentste datum van deze vier velden komen te staan.
....

By the way, als dat je veldnamen zijn dan zet ik mijn vraagtekens bij je database ontwerp. Want die is niet relationeel!

Als je het veldje "Drie weken geen eten gehad" op wilt nemen dan zal je nog een kolom op moeten nemen.

Enjoy!

Ik heb het al.

Spontane ademhaling kon eruit, maar Hemodynamiek moest er in.
Ik heb nu een query die er zo uit ziet:

MC-level bereikt: IIf([Gedetubeerd]<=[Hemodynamiek];[Hemodynamiek];IIf([Groter of gelijk aan 36°C]<=[Gedetubeerd];[Gedetubeerd];IIf([Hemodynamiek]<=[Groter of gelijk aan 36°C];[Groter of gelijk aan 36°C];IIf([Drainproductie minder dan 1 ml/h/kg]<=[Hemodynamiek];[Drainproductie minder dan 1 ml/h/kg];[Hemodynamiek]))))

Bedankt allemaal.

M.v.g.

Richie

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan