1roydeboy1
Nieuwe gebruiker
- Lid geworden
- 31 okt 2008
Hallo allemaal,
Voor me werk ben ik bezig met een 30 jaar oude database, het is de bedoeling een paar missende records toe te voegen aan de nieuwe database. Het probleem waar ik tegen aanloop is dat de oude database 1 lange regel van informatie is.
Ik zou deze lange regel in de cellen van Excel willen verdelen zodat ik een goed overzicht krijg van de data en deze vervolgens kan vergelijken met de nieuwe database.
De regel bestaat uit onderstaande namen met een vaste karakterlengte:
Naam + karakterlengte:
Debiteur/crediteur nummer 6
Zoekargument 6
Titulatuur 2
Naam 25
Adres 25
Woonplaats 20
Postcode 6
Contactpersoon 25
Telefoonnummer 12
Alternatief telefoonnummer 15
Faxnummer 15
Kredietbeperking 2
Vertegenwoordiger 2
Projectleider 2
Ik wil het overzicht graag zo hebben dat deze namen van links naar rechts lopen en wanneer ik alle punten van een klant gehad heb de volgende klant op de volgende regel komt.
Kan iemand mij vertellen als dit mogelijk is en hoe ik dit kan realiseren.
Bij voorbaat dank,
Roy van Heusden
Voor me werk ben ik bezig met een 30 jaar oude database, het is de bedoeling een paar missende records toe te voegen aan de nieuwe database. Het probleem waar ik tegen aanloop is dat de oude database 1 lange regel van informatie is.
Ik zou deze lange regel in de cellen van Excel willen verdelen zodat ik een goed overzicht krijg van de data en deze vervolgens kan vergelijken met de nieuwe database.
De regel bestaat uit onderstaande namen met een vaste karakterlengte:
Naam + karakterlengte:
Debiteur/crediteur nummer 6
Zoekargument 6
Titulatuur 2
Naam 25
Adres 25
Woonplaats 20
Postcode 6
Contactpersoon 25
Telefoonnummer 12
Alternatief telefoonnummer 15
Faxnummer 15
Kredietbeperking 2
Vertegenwoordiger 2
Projectleider 2
Ik wil het overzicht graag zo hebben dat deze namen van links naar rechts lopen en wanneer ik alle punten van een klant gehad heb de volgende klant op de volgende regel komt.
Kan iemand mij vertellen als dit mogelijk is en hoe ik dit kan realiseren.
Bij voorbaat dank,
Roy van Heusden