wifi

• Onderwerp starter Onderwerp starter pecoz
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

pecoz

Gebruiker
Lid geworden
17 sep 2003
ik wil binnenkort naar het buitenland met mijn laptop,en daar gebruik maken van een wifi-punt.
nu is mijn vraag:kan ik daar zomaar gebruik van maken of moet ik nog wat instaleren?

Opletten!!!!

Je kan een GPRS kaart kopen om wireless via hotspots te surfen. Ik zou dit zeker in het buitenland (waar je ook naar toe gaat) kopen.
Als je deze kaarten hier koopt, maak je in het buitenland gebruik van roaming en dat is peperduur.
Om je een idee te geven, in België reken je daarvoor ongeveer 15euro per overgestuurde MB.

is het niet zo ,dat ik gebruik kan maken van de WLAN die ik thuis ook gebruik?

is het niet zo ,dat ik gebruik kan maken van de WLAN die ik thuis ook gebruik?

Hoi,

Natuurlijk, áls er tenminste waar jij bent ook een draadloos netwerk beschikbaar is waarvan je gebruik mag maken.

ik weet dus dat daar een wifi-spot is,nu heb ik ergens gelezen dat je daar dan gebruik van kan maken,als je thuis draadloos internet hebt

ik weet dus dat daar een wifi-spot is,nu heb ik ergens gelezen dat je daar dan gebruik van kan maken,als je thuis draadloos internet hebt

Wat bedoel je nou eigenlijk precies met 'wifi-spot' ...... want dat is voor meerdere uitleg vatbaar.

met hotspots bedoel ik locaties waar een openbare WiFi verbinding is aangelegd.

met hotspots bedoel ik locaties waar een openbare WiFi verbinding is aangelegd.

Nog zo vaag als maar kan en je gebruikt weer een andere 'kreet': hotspot; dat kan een stad, regio of zelfs staat of land zijn ......
Je bedoelt een hotel, universiteit of iets dergelijks?
Dan werkt het hetzelfde als een draadloos (thuis-)netwerk. Onder Vista zal dit worden gedetecteerd en mogelijk moet je dan toestemming hebben (mac-filtering) of een encryptiesleutel krijgen voor toegang tot dat netwerk.

sorry, ik bedoelde inderdaad hotspots.En het is een camping waar ik heen ga.Nu heeft de camping dus een wifi punt (wat ze dus ook een hotspot noemen).Ik kan daar een kaart kopen met een aantal minuten erop.Alleen wil ik weten of ik nog iets moet aanschaffen om dat te kunnen gebruiken.ik ben misschien een beetje onduidelijk geweest in het uitleggen van mijn vraag sorry daarvoor

sorry, ik bedoelde inderdaad hotspots.En het is een camping waar ik heen ga.Nu heeft de camping dus een wifi punt (wat ze dus ook een hotspot noemen).Ik kan daar een kaart kopen met een aantal minuten erop.Alleen wil ik weten of ik nog iets moet aanschaffen om dat te kunnen gebruiken.ik ben misschien een beetje onduidelijk geweest in het uitleggen van mijn vraag sorry daarvoor

OK,

Ik zou maar niets aanschaffen of installeren.
Je krijgt toegang voor een bepaalde tijd, maar ze zullen toch iets moeten registreren van jou laptop (meestal MAC-adres van je draadloze kaart of USB-stick) om te kunnen controleren hoe lang je on-line bent geweest .....
Mocht je daar zelf niet uit komen, dan kennen ze daar ongetwijfeld het 'klappen van de zweep'.

teun,

bedankt tot zover, ik ga het zien als ik er ben.Als het niets is, is het jammer me vakantie wordt er niet slechter van.

marco

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan