• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Tijd weergeven in de juiste opmaak

Status
Niet open voor verdere reacties.

Evelthoven

Gebruiker
Lid geworden
26 sep 2006
Goedemorgen,

In de bijlage heb ik in kolom B met behulp van een formule tijden in een bepaalde opmaak zoals ik ze eigenlijk zou willen hebben in kolom A.
Dus in A1 voer ik in bijvoorbeeld 1520 maar eigenlijk zou ik dan perse in deze cel willen zien 15:20. Is dit mogelijk zonder een extra hulpkolom te hoeven gebruiken. Zelf zit ik te denken via een aangepaste opmaak alleen ik zou niet weten hoe.

Wie kan mij vooruit helpen ? Zou je dit al meteen willen toepassen in het bestandje.
Alvast bedankt.

Eric

Bijlagen

Goedemorgen,

In de bijlage heb ik in kolom B met behulp van een formule tijden in een bepaalde opmaak zoals ik ze eigenlijk zou willen hebben in kolom A.
Dus in A1 voer ik in bijvoorbeeld 1520 maar eigenlijk zou ik dan perse in deze cel willen zien 15:20. Is dit mogelijk zonder een extra hulpkolom te hoeven gebruiken. Zelf zit ik te denken via een aangepaste opmaak alleen ik zou niet weten hoe.

Wie kan mij vooruit helpen ? Zou je dit al meteen willen toepassen in het bestandje.
Alvast bedankt.

Eric

Kies bij Celeigenschappen inderdaad voor Aangepast en zet als opmaak: 00":"00

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Hoi Eric,

kijk eens hier: http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?t=232365

Standaard kan Excel dit inderdaad niet aan en moet je met een tussenstap werken (zoals je zelf al deed, of VBA in de link). evt kan het handig zijn om het scheidingsteken te wijzigen van dubbele punt in een punt of komma zodat je in plaats van 16:03 gewoon 16.03 in kan voeren.

Kies bij Celeigenschappen inderdaad voor Aangepast en zet als opmaak: 00":"00

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Die is wel heeeeel clever! :thumb:
maar dan heeft de cel geen datum/tijd waarde en kan je er niet mee rekenen zonder alsnog een conversieslag uit te voeren. Voor cosmetische doeleinden; briljant! Ik ga hem onthouden.

Die is wel heeeeel clever! :thumb:
maar dan heeft de cel geen datum/tijd waarde en kan je er niet mee rekenen zonder alsnog een conversieslag uit te voeren. Voor cosmetische doeleinden; briljant! Ik ga hem onthouden.

Dank u.
Inderdaad is het voor het berekenen niet bruikbaar.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan