Zoeken in een bepaald bestandextensie

Status
Niet open voor verdere reacties.

raoul1983

Gebruiker
Lid geworden
1 aug 2008
Hallo mensen,

Ik heb een bepaald bestandstype dat als tekstbestand gelezen kan worden, namelijk een .spl (shockwave flash object). Nu is deze gekoppeld om geopend te worden met wordpad en dat doet deze ook. Maar het probleem is dat er niet gezocht kan worden in het bestand. Als je met behulp van search companion gaat zoeken in de bestanden dan vind hij het woord in het bestand niet. Wat hij bij txt bestanden wel doet.

Ik weet dat het wel mogelijk is maar ik denk dat ik ergens een bepaalde instelling vergeet in te stellen. Weet iemand een oplossing hiervoor?

Zoeken in SPS bestanden

Hallo mede pc users, ik wil graag zoeken in een ascii bestand met de extensie .sps
Wat ik doe: koppelen aan word, wordpad, notepad het lukt mij niet om in deze bestanden te zoeken.
Weet iemand hier een oplossing voor, ik heb de vraag al zien staan voor een andere extensie. Dus misschien kan iemand twee mensen in keer blij maken.

Alvast bedankt voor jullie hulp in deze!

Groet,

Laatst bewerkt:
kun je dit wel doen ? Ctrl + F
dat is de sneltoets voor zoeken in het bestand.

Ik heb gezocht op internet en op forums maar ben nergens echt een specifieke instellingen voor de zoekfuntie tegengekomen. Maar ik heb wel een programma gevonden dat overigens gratis waarmee je wel in bestanden kan zoeken op bepaalde woorden. (dit werkt dus ook voor het bestand waar ik mee zat en hoogstwaarschijnlijk ook voor jou bestand)
Dit programma heet free commender en als je deze via google zoekt kom je deze geheid tegen.

kun je dit wel doen ? Ctrl + F
dat is de sneltoets voor zoeken in het bestand.
Dat wist ik al, het zoeken slaat bestanden als het ware over als je vanuit een directory of disk zoekt.

Laatst bewerkt:
Ik heb gezocht op internet en op forums maar ben nergens echt een specifieke instellingen voor de zoekfuntie tegengekomen. Maar ik heb wel een programma gevonden dat overigens gratis waarmee je wel in bestanden kan zoeken op bepaalde woorden. (dit werkt dus ook voor het bestand waar ik mee zat en hoogstwaarschijnlijk ook voor jou bestand)
Dit programma heet free commender en als je deze via google zoekt kom je deze geheid tegen.
Ik heb het progje gedownload en geinstalleerd en het werkt inderdaad. De zoekresultaten zijn nu oké. Jammer dat je daar weer een programma voor nodig hebt. Ik had gehoopt dat het een registry instelling was of iets dergelijks.

Probeer eens met een ander iets meer uitgebreid programma zoals Notepad++
Alle programma's heb ik al geprobeerd, dat werkt niet. Extensie veranderen werkt wel, maar ik heb een paar honderd .sps bestanden in één map staan, dat is dus geen doen.
Ik wil dat de explorer gewoon in deze bestanden zoekt! En het koppelen van de extensie aan een ander pakket is dus a. geen oplossing b. wil ik de koppeling houden met SPSS.

Maar ook deze keer: bedankt voor je input.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan