• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Keuzeformulier excel

Status
Niet open voor verdere reacties.
Wederom bedankt voor de geboden hulp...

Ik heb het formulier weer wat verder uitgewerkt.Ik heb nog wel VBA gebruikt voor de voorwaardelijke opmaak van de 'gele' cellen. Nu heb ik recht ook even een kader toegevoegd waar het de bedoeling is om daar een overzicht te geven van de gemaakte keuzes. Bij de andere velden werk het goed, maar bij de hoogtes zijn er blijkbaar teveel keuzes, of in ieder geval krijg ik niet verder als 10 treeds.. is dit via een omweg alsnog te bereiken of is dit gewoon simpel niet mogelijk... Ook wil ik eigenlijk dat er bij als je een aangepaste breedte wil er in het kader "Uw keuze" er bijv "700" komt te staan er komt nu echter geen eenheid achter. Ik heb geexperimenteerd met de formule:

=ALS(J13=1;"600 mm";ALS(J13=2;"800 mm";ALS(J13=3;"1000 mm";ALS(J13=4;I18" mm"))))

Hier klopte echter weinig van dus het is me tot nu toe niet gelukt om de eenheid erachter te plaatsen.

Uiteindelijk wil ik het formulier ook beveiligen, zodat het formulier niet zomaar aangepast kan worden. Als ik nu het formulier beveilig klopt er echter weinig meer van.

Ik heb nu bij elke vraag met een keuzerondje een koppeling met een cel gemaakt. Deze zal later natuurlijk nog worden verborgen, maar voor het overzicht heb ik deze nog even laten staan.

Met vriendelijke groet,
Bertrand Luimes

Bertr@nd00,

Volgens mij ben je dit ; vergeten.
Code:
ALS(J13=4;I18[COLOR="Red"][B];[/B][/COLOR]" mm"))))

Bedankt voor de snelle reactie :)

Heb je ook nog een oplossing voor cel P16, of is er een maximale formule? Deze krijg ik namelijk niet werkende..

Bedankt voor de snelle reactie :)

Heb je ook nog een oplossing voor cel P16, of is er een maximale formule? Deze krijg ik namelijk niet werkende..

Je kunt maar een beperkt aantal (7) ALS gebruiken in Excel.
Onderstaande formule is korter en werkt wel.

Code:
=VERSCHUIVING(C24;D23;0;1;1)

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Bertr@nd00,

Als je het rode nog even bij Keuzerondje20 tot 22 zet dan maakt hij cel I18 leeg.
Code:
Sub Keuzerondje20_BijKlikken()
If ActiveSheet.OptionButtons("Keuzerondje 20").Value = 1 Then
[COLOR="Red"] Range("I18") = ""[/COLOR]    
Range("I18").Interior.ColorIndex = 45
End If
End Sub
Voor de andere vraag zag ik dat Roncancio die al heeft beantwoord.

Ik heb mijn formule voor P16 aangepast in het geval de gebruiker kiest voor Aangepast.
Code:
=ALS(D23=11;D35& " treeds";VERSCHUIVING(C24;D23;0;1;1))

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Je kunt maar een beperkt aantal (7) ALS gebruiken in Excel.
Onderstaande formule is korter en werkt wel.

Code:
=VERSCHUIVING(C24;D23;0;1;1)

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Werderom bedankt voor de (zeer) snelle reacties...

Echter nog even over deze formule. Kun je deze ook in combinatie gebruiken met de "ALS-formule"? Want nu werkt hij niet als je bij Aangepast een getal invult..

En Hoornvan bedankt voor de extra toevoeging.

Met vriendelijke groet,
Bertrand Luimes

Bedankt Roncancio, je was me voor. Heel erg bedankt

Laatst bewerkt:
Bertr@nd00,

Nog een kleine sugestie ( vind ik persoonlijk mooier )
Geef de inhoud van de cellen die naar de keuzerondjes verwijzen b.v.b. cel D3 de zelfde kleur als het blad.
Ze zijn dan voor een ander niet te zien maar werken gewoon.
De frame tekst - hoek ect. zijn niet helemaal te zien, geef na de laatste letter 2 spaties.
Ik zelf heb de hoogte van de regels iets veranderd, soms pakte hij een rondje niet goed.

Suc6,

Hier de laatste update met de wijzigingen doorgevoerd.

Hebben jullie nog een oplossing om het werkblad te kunnen beveiligen? Als ik nu het werkblad beveilig (de "gele cellen" heb ik al gedeblokeerd) dan kun je echter geen wijzigingen doorvoeren bij de keuzerondjes, terwijl ik deze ook al allemaal heb gedeblokeerd. Is dit ook nog simpel op te lossen?

Met vriendelijke groet,
Bertrand Luimes

Bijlagen

Roncancio,

Het is eigenlijk een simpele oplossing, dat ik daar niet aangedacht heb.
We horen wel of het zo goed is.

Het werkt idd bij het kader "breedte" nu goed. Alleen hoe heb je dit voor elkaar gekregen? ik probeer het namelijk voor elkaar te krijgen ook bij de andere kaders/cellen maar dat is me nog niet gelukt. Daar blijft hij foutmeldingen geven....

Met vriendelijke groet,
Bertrand Luimes

Elke optionbutton in een kader verwijst naar een bepaalde cel.
Je moet zorgen dat die cellen niet geblokkeerd zijn.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

hierbij weer ff een update:

Ik heb nu ook de hoogtes toegevoegd en de tredeverhouding het formules klopt nu ook. Ik begrijp zo langzamerhand telkens meer van Excel. En 't wil nu wel redelijk lukken. Alleen het bestand is nu groter geworden dan 100kb en dus niet meer te uploaden. Ik heb er nu even een *.zip bestand van gemaakt.

Mvg,
Bertrand

Bijlagen

Bertr@nd00,

Zou je het bestand in RAR kunnen doen want de ZIP file geef een fout melding.

Mvg,
Wim

hierbij weer ff een update:

Ik heb nu ook de hoogtes toegevoegd en de tredeverhouding het formules klopt nu ook. Ik begrijp zo langzamerhand telkens meer van Excel. En 't wil nu wel redelijk lukken. Alleen het bestand is nu groter geworden dan 100kb en dus niet meer te uploaden. Ik heb er nu even een *.zip bestand van gemaakt.

Mvg,
Bertrand

Zijn er verder nog vragen/opmerkingen e.d.?

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan