24"of 26" TFT?

• Onderwerp starter Onderwerp starter HvD13
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

HvD13

Gebruiker
Lid geworden
5 nov 2008
Ik gebruik mijn PC voornamelijk voor internetten, eMailen en Flight Simulators, amper voor beeldbewerking en niet voor films kijken.
Ik wil een nieuwe PC samenstellen, en denk daarbij aan een ASUS bord met Intel P45 of X48, 4GB DDR3, en een PCIe 2,0 kaart ATI 4870 of GF 9800GTX+.
Neem aan dat hiermee aan bovengestelde wensen voldaan wordt.
Niet duidelijk is of een 26" TFT te prefereren is boven een 24". Pixels zijn gelijk (1920x1200), dus gaat het om de grootte. Kan bij een 26" scherm op normale kijkafstand de kijkhoek problemen opleveren?
Helaas moet ik me wegens de prijs tot een TN-scherm beperken.

Wie heeft ervaring met 26"schermen, en wat is raadzaam voor bovengenoemd PC-gebruik vwb configuratie en types?

Waarom een 26 inch monitor wanneer je heel veel Flight Simulator speelt?

Dan zijn b.v. 3 19-inch monitoren veel mooier en beter!

Ik kan in mjn huidige configuratie bovenin het scherm maar een beperkt buitenbeeld krijgen en onderin een zéér beperkt instrumentarium.
Wil ik de meest belangrijke instrumenten kunnen zien én aflezen, en ik ook nog genoeg buiten wil zien, moet ik wel een redelijk groot scherm hebben.

Maar met 3 x 19 inch heb je toch een heel groot beeld dan?

Zoals b.v. hier (is wel race-spel, maar toch...)

2.jpg

Toch, als ik Fligt Sim fanaat was en nieuwe hardware zou gaan kopen, zou ik het wel weten hoor...

matrox3.jpg

TripleHead2Go.jpg

Waarom niet gelijk een 48" grootbeeld televisie aansluiten op je pc.
Zit je er middenin

Waarom niet gelijk een 48" grootbeeld televisie aansluiten op je pc.
Zit je er middenin

omdat je dan toch een maximale afmeting hebt van 1920x1080 of 1920x1200 en dat is evengroot als een 24'' monitor, dus dan haal je er nog geen verschil uit, maar als je vb 3x 17'' haalt , ben je goedkoper uit en de afmeting wordt dan ( 1 scherm 17'' is 1280x1024 )
3840x1024, dus je hebt dan veel meer pixels, dus ook meer beeld

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan