Ik werk momenteel met 3 invullijsten in excel gewoon een enkele spread waarin ik hadmatig aantallen productomschrijvingen en prijzen invul. Hier gaat echter zoveel tijd in zitten dat ik het makkelijker wil.
Ik heb 3 verschillende soorten klanten met elk hun eigen prijzen. Is er een mogelijkheid in excel om bijvoorbeeld klantcode 1 in te vullen en dat hij automatisch de prijzen van deze klant pakt.
Ik wil dus in principe 2 bladen.
1: invulmogelijkheid klantcode. 1-2 of 3 (deze is gelinkt aan blad 2 waar de productomschrijving staat en daarachter 3 prijzen)
2: een popup venstertje waarin ik artikelen kan opzoeken die in blad 2 alfabetisch gerangschikt staan, en deze dan kan factureren.
3: bij het gekozen artikel meteen de prijs erbij die ik bij klantcode ingevuld heb.
Ik ben zelf een leek met makros en ik hoop dan ook dat iemand mij hiermee zou kunnen en willen helpen.
Ik heb 3 verschillende soorten klanten met elk hun eigen prijzen. Is er een mogelijkheid in excel om bijvoorbeeld klantcode 1 in te vullen en dat hij automatisch de prijzen van deze klant pakt.
Ik wil dus in principe 2 bladen.
1: invulmogelijkheid klantcode. 1-2 of 3 (deze is gelinkt aan blad 2 waar de productomschrijving staat en daarachter 3 prijzen)
2: een popup venstertje waarin ik artikelen kan opzoeken die in blad 2 alfabetisch gerangschikt staan, en deze dan kan factureren.
3: bij het gekozen artikel meteen de prijs erbij die ik bij klantcode ingevuld heb.
Ik ben zelf een leek met makros en ik hoop dan ook dat iemand mij hiermee zou kunnen en willen helpen.