Mini Laptop kopen?

Status
Niet open voor verdere reacties.

DDDaanD

Gebruiker
Lid geworden
2 feb 2008
Haii iedereen

Ik ben aan het rond kijken naar een mini notebook en ben er vele tegen gekomen zoals:

De Asus EEEPC
Een Acer Aspire ONE
Een Intertoys Mini laptop (merk of type: KL-PC701)

De goedkoopste is die van intertoys en de duurste is de acer aspire one

Ik heb gekeken naar de acer aspire one , maar die draait op een appart bestuurings systeem (geen windows)

De asus EEEPC die ik zag draaide op LINUX | dat is opzich niet erg want je kan windows xp installeren vanaf een usb stick

En dan de intertoys laptop die heeft 32-Bit Linux 2.4 OS

Hier zijn de dingen die de intertoys laptop kan:"

- 7 Inch TFT LCD scherm

- Maximale resolutie 800x480

- XBurst 400 MHZ processor

- 128 MB-Ram werkgeheugen

- 32-Bit Linux 2.4 OS

- Software: Web-browser, Email, Abiword (MS word compatible), Gnumeric (MS Excel compatible), PDF reader, Paint brush, Agenda, Photo viewer, Music player, Movie player

- Incl. adapter en handleiding

HIER DE ASUS EEEPC WAT HIJ KAN OF HEEFT

Merk processor : Intel
Type processor : Mobile CPU & chipset
Kloksnelheid : - 1.6 GHz
Cachegeheugen : 512 KB
Bustechnologie : -
Intern geheugen : 512 MB
Harde schijf : flashgeheugen 4 GB
CD/DVD (RW) : geen
Diskettestation : nee
Grafische kaart : Intel GMA900-igp
Grafisch geheugen tot : -
Shared videogeheugen : ja
Modem : geen
IEEE 1394 : nee
Netwerkkaart : ja
Parallelpoort : nee
Seriële poorten : nee
USB-poorten : 3x USB 2.0
TV-out : nee
Touchpad : ja
Accu : Li-ion
PCMCIA : nee
Schermformaat : 7 inch
Widescreen scherm : ja
Besturingssysteem : Linux
IRDA : nee
WiFi : 802.11g
Garantie : carry in
Garantieduur : 24 maanden
Bluetooth : nee
Ingebouwde webcam : ja
Nummeriek toetsenbord : nee
Geheugenkaartlezer : ja
Fabriekscode : EEE PC 4G-W068 90OA01A10112J1IE52QQ

HIER VAN DE ACER ASPIRE ONE

Merk processor : Intel
Type processor : Atom N270
Kloksnelheid : 1,6 GHz
Cachegeheugen : 512 KB
Bustechnologie : 533 MHz
Intern geheugen : 512 MB
Harde schijf : flashgeheugen 8 GB
CD/DVD (RW) : geen
Diskettestation : nee
Grafische kaart : Intel GMA950
Grafisch geheugen tot : -
Shared videogeheugen : ja
Modem : geen
IEEE 1394 : nee
Netwerkkaart : ja
Parallelpoort : nee
Seriële poorten : nee
USB-poorten : 3x USB 2.0
TV-out : nee
Touchpad : ja
Accu : Li-ion
PCMCIA : nee
Schermformaat : 8,9 inch
Widescreen scherm : ja
Besturingssysteem : Linpus Linux Lite
IRDA : nee
WiFi : 802.11g
Garantie : carry in
Garantieduur : 12 maanden
Bluetooth : nee
Ingebouwde webcam : ja
Nummeriek toetsenbord : nee
Geheugenkaartlezer : ja
Fabriekscode : ASPIRE ONE A110-AB LU.S050A.052

Wie weet welke ik moet nemen , ik heb een foto van internet waarbij de asus en de intertoys laptop bij elkaar staan:

2529249839_2b3c698e36_o.jpg

Groetjes Daan

Laatst bewerkt:
Een paar dingen moet je niet vergeten:

1. dat Windows geïnstalleerd kan worden is mooi, maar zijn er wel drivers voor Windows voor de in het dingetje zittende hardware? Dát zou ik maar eens eerst uitzoeken als ik jou was.
2. het feit dat je Windows noemt, betekent kennelijk dat je geen Linux wil gaan draaien. Zie wederom hiervoor bij 1.
3. behoudens wat surfen en een briefje typen, houdt het op met die dingen (naast agenda / mailbeheer. Het zijn veredelde PDAtjes. M.a.w., wat is jouw motivatie om zo'n ding te kopen?

Ik overweeg zo'n ding ook te kopen, maar dan als vervanging van mijn Psion 5MX.

Nou , hij is klein , compact en je kan er meer mee dan een PDA

Je kan erop msnen (linux en windows xp) foto bewerken , je hebt een webcam Bij 2 van de 3

Hij heeft draadloos internet , Niet alle pda's hebbe dat (mijnent niet)

Ik wil hem graag meenemen naar school ofzo maar mijn gewonen laptop 17 inch is nogal groot.

Ik zou toch maar eens op de respectievelijke sites van de fabrikanten gaan zoeken naar Windows ondersteuning v.w.b. de hardware, anders zit je vast aan Linux en of jij dat nu zo leuk gaat vinden...................

Die machientjes werken niet of nauwelijks met windows.

De laptop van de intertoys heeft maar 128MB geheugen en een 400mhz processor. Daar draait win98 nog niet eens echt soepel op.(Tenminste niet met wat we tegenwoordig gewent zijn)

En eigenlijk geld dat ook voor de twee van asus. Het zal wel werken maar hoe????

M.a.w. als je niet met linux wilt werken, niet kopen.

Laatst bewerkt:
mini laptop kopen

Hoi

Ik heb de laptop van intertoys gekocht,
Als je hem voor school wilt gebruiken is hij best handig.
Wndows xp kan je erop installeren, maar zal er niet soepel op draaien. Windows Ce past er wel op als je per se windows op je laptop wilt.:) Op de staan nog allemaal mogelijk heden die (nog) niet op de laptop beschikbaar zijn maar je later krijgt bij de updates.
Zoals flash afspelen in de browser. Dus als je dat soort mogelijkheden wilt moet je windows ce installeren. Maar die is net als elke versie van windows niet legaal te downloaden,ik zelf heb het nog niet geprobeert maar ben wel van plan windows ce te installeren. En trouwens,De laptop van intertoys is een kloon van de asuseeepc. Dus de besturingssystemen lijken op elkaar. Een acer laptop is inmiddels al beschikbaar met windows XP erop voorgeinstalleerd.Hij kost 400 euro. Een beetje te duur. Dus ik zou gaan voor de intertoys mini laptop of de Asus eee.
Ik hoop dat dit je heeft geholpen bij je keus (als je hem net al gemaakt hebt :))

Groetjes Zain

Ik heb zelf nu ook een mini laptop : de Acer Aspire One 150 van €400,-
Hij is egt super met 120 gig en 1gig RAM
Hij start snel op , draadloos internetten gaat snel
Hij kan video's bewerken aan (bij mij wel).

Er staat Windows Xp op

Hij is wel duur maar goed :thumb::thumb:

Hoi

Ik heb de laptop van intertoys gekocht,
Als je hem voor school wilt gebruiken is hij best handig.
Wndows xp kan je erop installeren, maar zal er niet soepel op draaien. Windows Ce past er wel op als je per se windows op je laptop wilt.:) Op de staan nog allemaal mogelijk heden die (nog) niet op de laptop beschikbaar zijn maar je later krijgt bij de updates.
Zoals flash afspelen in de browser. Dus als je dat soort mogelijkheden wilt moet je windows ce installeren. Maar die is net als elke versie van windows niet legaal te downloaden,ik zelf heb het nog niet geprobeert maar ben wel van plan windows ce te installeren. En trouwens,De laptop van intertoys is een kloon van de asuseeepc. Dus de besturingssystemen lijken op elkaar. Een acer laptop is inmiddels al beschikbaar met windows XP erop voorgeinstalleerd.Hij kost 400 euro. Een beetje te duur. Dus ik zou gaan voor de intertoys mini laptop of de Asus eee.
Ik hoop dat dit je heeft geholpen bij je keus (als je hem net al gemaakt hebt :))

Groetjes Zain

Laatst bewerkt:
Hoi !

Ik heb de Asus eeePC, maar geleverd met XP-Home en nog wat toeters en bellen, voor even meer dan € 300,=.

Ben er erg tevreden over, maar uiteraard als vervanging van m'n oude Palm. (zie de links van @Pasja)

Gamen etc. kun je vergeten, Office-toepassingen,, internetten etc. werk prima.

Greetz,

Harry.

Ik heb zelf nu ook een mini laptop : de Acer Aspire One 150 van €400,-
Hij is egt super met 120 gig en 1gig RAM
Hij start snel op , draadloos internetten gaat snel
Hij kan video's bewerken aan (bij mij wel).

Er staat Windows Xp op

Hij is wel duur maar goed :thumb::thumb:

Erg leuk!!!:D,
De Acer is inderdaad een hele goede laptop.
Ik moet zeggen dat linux een goed besturingssysteem is,maar echt alleen voor school en andere dingen,maar je moet hem niet gebruiken als je spelletjes wilt spelen of youtube wilt kijken:P
Je moet er flash player voor hebben en het is me nog steeds niet gelukt:D.

gefeliciteerd met je acer:P

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan