Vista Opstart met DHCP

Status
Niet open voor verdere reacties.

Blueeye

Gebruiker
Lid geworden
31 mei 2008
Hoi :)

Ik heb een moederbord met de naam Asus P5K/EPU ,
en vista ultimate .
Bij het opstarten van windows vista ging het bij mij als volg ,

Krijg eerst de naam van het moederbord te zien dan
zie ik DHCP met een rond draaiende / ,dat duurde ongeveer 45 seconden (zeer irritant)
Dus al met al duurde het opstarten best wel lang .
Ik kreeg van iemand de optie om in de Bios de default instellingen te zetten .
En ja binnen en paar seconden is windows vista opgestart .
Maar nu vraag ik me eigenlijk af , waar diende dat DHCP eigenlijk voor tijdens de opstart ?
En kan ik dat DHCP gewoon weer aan zetten ?

uitleg DHCP

als je die DHCP zou hebben uitgeschakeld in de bios zal er ook wel de mogenlijkheid zijn om dat terug aan te zetten maar zoals ik gelezen heb, heb je dat eigenlijk niet nodig dus... ;)

jelpot bedankt voor je reactie ;)

Het is nu wel zo , als vista eenmaal opnieuw is opgestart er 10 seconde een rood kruisje staat in het tv pictogrammetje (voor de gedraade verbinding )in de taakbalk ,na 10 seconde is die weg en dan ben ik verbonden met het internet .
Voordat ik de default instellingen had gezet , was er geen rood kruisje te zien en was ik direct verbonden met internet .
Zou dat DHCP liever weer willen laten opstarten , heb al in de bios gekeken maar ben er echt een leek in ..

Laatst bewerkt:
ja, er zijn verschillende biosversies en ik weet ook niet zo direct wat je daarvoor dan zou moeten aanpassen.
Ik veronderstel dus dat jij dus DHCP niet zelf hebt uitgeschakeld.

Ik vraag me dan toch af waarom je DHCP weer wilt inschakelen hoor....
DHCP aan = 45sec zeg je.

Zonder DHCP = 45sec maar 10 sec voor het internet om op te starten. dat maakt volgens mij nog altijd 35 seconden sneller hoor ;)
Bij mijn laptop is het internet ook niet op 1.2.3. gereed als ik men paswoord heb ingevuld hoor ;)

Okeej dan , als het verders geen kwaad kan laat ik het zo :D
Erg bedankt voor je reactie jelpot :thumb:

Okeej dan , als het verders geen kwaad kan laat ik het zo :D
Erg bedankt voor je reactie jelpot :thumb:

graag gedaan ;)
op de pagina met uitleg over DHCP die ik je gegeven heb staat er toch dat het verder geen kwaad kan, ik denk dan ook wel dat het zo zal zijn hé ;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan