Trojan horse,computer blijft afsluiten en opstarten.

• Onderwerp starter Onderwerp starter duin1
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

duin1

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
8 sep 2000
Mijn zus beld met met de mededeling dat haar computer spontaan blijft afsluiten en opstarten.
Ze krijgt wel een bericht (heel eventjes te zien) over een trojan horse maar welke weet ze niet.
Ze kan haar computer dus niet afsluiten.

ikzelf heb tjuis een nog niet gebruikte cd van kaspersky. kan ik haar daar toevallig mee helpen?
Alvast bedankt!:eek:

Mogelijk werkt de veilige modus wel.

Wanneer de pc opstart op f8 drukken en dan voor veilige modus met netwerk mogelijkheden kiezen.

Wanneer dat werkt kan mbam gedownload en gedraaid worden.
Een nader goede is SuperAntispyware (voor het scannen eerst laten updaten)

mvg leo

wel in veilige modus,kan pijltjestoets niet gebruiken

Zus kan via f8 wel in veilge modus komen, maar de pijltjestoetsen werken niet zei ze via de telefoon.
Ze krijgt ook helemaal geen buroblad te zien. Ook niet linksonder START .

Dus wat nu?

inderdaad ook AVG

Mijn zus gebruikt inderdaag ook AVG.

Hoe kan ik dit probleem nu oplossen.

Misschien via mijn nog in verpakking zittende Kaspersky internet security?

Trojan Horse

Mij is hetzelfde overkomen. Toen ik vandaag mijn computer opstartte kreeg ik een melding van AVG dat er een Trojan Horse gevonden was in user32.dll. Ik klikte op 'heal' en hierna bleef de computer maar opnieuw opstarten. Als ik tijdens het opstarten F8 intoets gebeurt er niks, is er toevallig ook iets te fixen in de BIOS? Zoja, wat kan ik hierin veranderen?

mijn windows cd in computer zus?

Kan ik voor herstel ook mijn windows cd in de cd-rom lade van de computer van mijn zus doen om deze te herstellen?

Zo niet,wat voor advies kan ik haar geven?;)

ja, windows cd schijnt een goede optie te zijn. mijn probleem is dat ik die niet heb :-S.

Hoi,

Ik denk:
user32.dll van een andere pc met xp kopiëren en plaatsen in c:\windows\system32

Hierna AVG 7.5 verwijderen, want daar gaat het kennelijk om.
Na een herstart CCleaner er overheen.

en vervolgens AVG 8.0 Free geheel opnieuw installeren.

plaatsen in c:\windows\system32

Mijn zus kan helemaal niet bij die map komen. Ziet helemaal geen buroblad.
Ook niet in veilige modus.

Hoe en waar moet ik C:\windows\system32 en
plaatsen in c:\windows\system32:eek:

Mijn zus kan helemaal niet bij die map komen. Ziet helemaal geen buroblad.
Ook niet in veilige modus.

Hoe en waar moet ik C:\windows\system32 en
plaatsen in c:\windows\system32:eek:

Informatie: http://www.nucia.nl/forum/showthread.php?t=42813
1. Klik op START --> Klik op UITVOEREN. Typ hier "CMD", druk op < enter >

2. In het volgende zwarte scherm staat een knipperend streepje. Hier moeten de volgende commando's getypt worden. Let erop dat je de commando's -exact- overneemt, inclusief spaties en leestekens.
1. ren c:\windows\system32\user32.dll user32.old < enter >
2. copy c:\windows\system32\dllcache\user32.dll c:\windows\system32\user32.dll < enter>

3. Schakel de computer uit en start hem opnieuw op.

kan niet bij start komen

Zoals ik al zei,mijn zus ziet helemaal geen buroblad, dus ook geen START.

Dus kan niks intypen bij uitvoeren.:rolleyes:

Daar heb je geen bureaublad voor nodig :).
Start taakbeheer (CTRLT+SHIFT+ESC) en ga naar BESTAND -> UITVOEREN.

ik heb de stappen van de nucia site allemaal gevolgd, en dan voer ik het laatste deel in (copy d:\i386\user32.dl_ c:\windows\system32\user32.dll) en klik ik op enter:
1. één keer kwam er te staan: 1 bestand(en) gekopieerd, dus ik exit > opnieuw opstarten, maar dit gaf hetzelfde effect als alle andere keren > telkens opnieuw opstarten
2. andere keer kwam er te staan: bladiebla overschrijven? (Ja/Nee/Alle) wat zou ik hier moeten doen?

Is het bij alle anderen die het volgens die nucia manier hebben gedaan goed gegaan?

Groetjes

Ik kan via windows 98 in de bestanden van XP komen want ik heb 2 windows geinstalleerd, ik zit nu op 98 en ik heb de fout dat user32.dll niet gevonden kan worden, Ik zit in de system32/dllcache map en ik heb daar de user32.dll gevonden dus hij zit er wel. Ik kan op windows 98 een scan laten lopen en dan zou die eventueel de trojan kunnen vinden en healen?

Overschrijven, ja.

In het meerendeel van de gevallen lost dit het probleem op, sommige mensen however krijgen te maken met een ander blauw scherm.

Overschrijven, ja.

In het meerendeel van de gevallen lost dit het probleem op, sommige mensen however krijgen te maken met een ander blauw scherm.

Ik kan AVG 7.5 erover laten lopen vanaf 98 of Spybot Search & Destroy. Kan ik hetzelfde oplopen met AVG voor 98 dat ik ook hierop een valse horse krijg? Lijkt mij dan beter op Spybot te doen.

Nee, alleen XP is vatbaar.
De nieuwste versie van AVG heeft het probleem niet.

Ik ben in de reperatie mode van windows gegaan en heb de code "copy g:\i386\user32.dll_ d:\windows\system32\user32.dll" gedaan en nu zegt hij dat winsrv niet gevonden kan worden.. Ik heb ook om winsrv te laten lopen al de codes gedaan die op nucia staan bij de topic over de gdi32.dll en winsrv.dll maar geen resultaat.

Laatst bewerkt:
Wanneer je een windows cd hebt met hetzelfde servicepack dan dat je bij je xp installatie hebt,zou ik je normaal gesproken een een repair installatie ( De R in de hertselconsole) adviseren als al het eerdre niet hielp.
Hier zijn echter zoveel mensen mee bezig op Nucia, dat je beter eerst een bericht van XP_PC afwacht.

mg leo

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan