Trojan horse,computer blijft afsluiten en opstarten.

• Onderwerp starter Onderwerp starter duin1
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik ben in de reperatie mode van windows gegaan en heb de code "copy g:\i386\user32.dll_ d:\windows\system32\user32.dll" gedaan en nu zegt hij dat winsrv niet gevonden kan worden.. Ik heb ook om winsrv te laten lopen al de codes gedaan die op nucia staan bij de topic over de gdi32.dll en winsrv.dll maar geen resultaat.

De bestanden zijn wel succesvol gekopieërd?

Voor mij was de oplossing van nucia niet geheel volledig.
Ik heb een kopie van de oorspronkelijke user32.dll gevonden in de volgende directory:

C:\WINDOWS\SoftwareDistribution\Download\???\user32.dll

Voor ??? te lezen een superlang hexadecimaal getal. Ik denk dat dit voor iedereen anders is, maar dat weet ik niet zeker.

Ik deed dus:
CD in de speler
Computer starten met CD
In het blauwe scherm (duurt wel ff) een R gekozen
Toen een 1 getypt
Toen enter gegeven.
Ik kreeg de C:\windows\
Daarachter ben ik gaan zoeken naar het originele user32.dll bestand.
(Let op! Er staan links en rechts verschillende user32.dll bestanden verstopt. Neem die met de meest recente datum.)
Als je hem geselecteerd hebt moet hij naar C:\windows\system32 gecopieerd worden.

Overigens heb ik die andere 2 bestanden daar óók gevonden. WInsrv.dll en gdi32.dll. Die had ik al tobbend al eerder gecopieerd, geïnspireerd door de nucia-oplossing. Pas later kreeg ik het lumineuze idee dat die user32.dll daar ook wel kon staan. Het zou dus kunnen dat die 2 bestanden ook daarvandaan moeten komen.

Enige dos-kennis is wel nodig. Ik stam (gelukkig) nog uit de tijd van de dos-prompt. Mijn kinderen zaten verbijsterd te kijken wat ik allemaal voor koeterwaals aan het typen was op een zwart scherm met witte letters.

Mijn kinderen zaten verbijsterd te kijken wat ik allemaal voor koeterwaals aan het typen was op een zwart scherm met witte letters.
Die goede oude tijd :D:D.

Helaas is er niet één oplossing. Niet iedereen beschikt over alle mappen. Dat maakt het lastig.

user32.dll probleem / administrator password vergeten

Hallo, ik werk met XP pro en afgelopen zondag is bij mij - net als bij velen - nadat AVG zijn sessie had beeindigd, het user32.dll file verdwenen. Ik probeer nu via opstarten met de originele cd de zaak weer aan de praat te krijgen maar na via de 'Windows setup' de 'R' van herstellen ingevuld en de '1' van welk systeem, kom ik niet bij de C:\windows omdat ik mijn administrator password ben vergeten.

Afgelopen zondag ben ik op dit forum doorverwezen naar http://www.seniorweb.nl/computer/pchulp/print.aspx?id=20528 maar als ik deze instructie volg, kan ik GEEN R intoetsen na de 'gebruiksrechtovereenkomst'. Het systeem stelt voor om Windows XP over het oude besturingssysteem te kopieren waarbij er wordt aangegeven dat waarschijnlijk ook de bestanden in 'mijn documenten' verloren gaan. Dat laaste wil ik natuurlijk niet. Heeft iemand een oplossing????? Alvast bedankt!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan