WaardeInstellen Macro

Status
Niet open voor verdere reacties.

janneman123

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
5 nov 2008
Hallo,

Ik heb een vraag m.b.t. tot het instellen van een Macro. Ik wil namelijk een knop aan mijn formulier toevoegen die, wanneer je er op klikt, de waardes in een aantal velden (niet alle) van mijn formulier reset naar 0.

Hoe doe ik dit? Na wat googlen vond ik de functie 'WaardeInstellen' alleen weet ik deze niet te vinden in het programma. En wat moet ik vervolgens op welke manier doen om dit alles werkend te maken?

Bij voorbaat dank voor de hulp!!

macro

maak een nieuwe macro,
Maak eerst een kolom voor de macronamen
geef je macro een naam in deze kolom
ga met je cursor in de kolom 'actie' staan en typ daar alvast een 'w' van waarde instellen. Dan krijg je al meteen 'Waarde instellen' (maar je hebt daar nog andere keuze) en kan je onderaan de waarde instellen die je wil.
sluit de macro en geef opnieuw een naam

Het vreemde is dat er bij mij geen mogelijkheid is van 'Waarde Instellen' in de kolom 'Actie'. Ik maak gebruik van Office 2007. Kan het zijn dat het in deze versie een andere naam heeft? Of kan het een andere oorzaak hebben?

WaardeInstellen

Vreemd. Misschien een stomme opmerking: het zal toch niet waar zijn dat je daar zit met een Engelstalige versie van Office 2007??? :o :D

Het vreemde is dat er bij mij geen mogelijkheid is van 'Waarde Instellen' in de kolom 'Actie'. Ik maak gebruik van Office 2007. Kan het zijn dat het in deze versie een andere naam heeft? Of kan het een andere oorzaak hebben?

De Helpfunctie van Access geeft duidelijk het volgende aan
Deze actie wordt niet toegestaan als de database niet wordt vertrouwd. Zie de koppelingen in het onderdeel Zie ook van dit artikel voor meer informatie over het inschakelen van macro's
Kijk dus even na hoe deze instellingen bij jou zijn.

Wim

Bij mij staat nu de database in een vertrouwde map en ik heb de sanbox instellingen geweizigd zodat hij alles in access toestaat maar hij staat er nog steeds niet tussen. Enig idee wat het kan zijn?

Heb je de knop "alle acties weergeven" bij de macro's al ingeschakeld?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan