pc-probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

pcknoeier

Gebruiker
Lid geworden
12 nov 2008
Hoi allemaal!

Ik wilde vanmiddag een mail sturen, en ging even weg om mailadressen te zoeken. toen ik terugkwam zei het beeldscherm: no video imput, terwijl mijn computer nog gewoon aanstond. ik heb even in huis rondgevraagd wie er allemaal aan mijn computer had gezeten, niemand.
dus ik belde ff een maat om te vragen wat ik moes doen
ff de kabels controleren zei hij, heb ik gedaan
ik vroeg iets over een blauwe kabel die in de pc geschroeft zat, en dat het wel niet aan die zou liggen, en daarna vroeg ik of ik een zwarte kabel aan de bovenkant er even uit kon halen en er weer in kon doen, omdat die naar mijn beeldscherm leek te lopen (maar dat deed hij niet, hij liep naar de stekkerdoos, je raad het al, dat was de energietoevoer).
die maat van mij die dacht dat ik het nog steeds over de blauwe had met die schroefjes in de computer, zei ja die kan je er wel uithalen, dan gebeurt er niks. dus ik haal die eruit. de computer gaat uit. ik zei dus, de computer gaan nu uit. en toen wat gekibbel over wat ik zei, de blauwe of de zwarte, en toen moest ik de zwarte er weer instoppen.
Toen ik dat deed leek hij weer op te starten maar ik hoorde wat piepjes, wat niet iets goeds betekent. dus ik heb de uit-knop in gedrukt gehouden en heb hem uitgezet.
Ik ben nou als de dood dat ik mijn computer gruwelijk gemold heb.

Helpmij!

Groetjes
Pcknoeier (dat blijkt wel)

lijkt op videokaart fout, die zijn niet duur mocht die kapot zijn

als je je computer keihard uitzet door de stekker eruit te trekken gaat je pc niet kapot hoor.
Het is niet goed om dit dagelijks te doen, maar das een andere discussie.

Er gebeurt behalve wat piepjes niets als je je pc aanzet?

Dat weet ik niet, nog niet geprobeerd. mar wat als hij niks doet als ik hem aanzet?
wat moet ik dan doen?

Je krijgt dus piepjes als je de pc aanzet.

Zoek even op welk moederboard je hebt en luister vervolgens goed naar de piepjes. Of plaats de naam van het board hier en vermeld de duur en frequentie van de piepjes.

Dit is namelijk een code waaraan je kan aflezen wat het probleem zou kunnen zijn. Je kunt zelf googlen of het hier plaatsen zodat wij daarmee kunnen helpen.

heb je een aparte videokaart, of gebruik je die op je moederbord?

je kan hem gewoon aanzetten en kijken wat er gebeurd, daar kan niets fouts aan gaan.

Luisteren of de pc wel verder normaal klinkt: Hoor je de harde schijf, hoor je koelers normaal ratelen, gaat de dvdbrander gewoon open?

Verder kan je monitor kapot zijn.Geen idee of je in huis een andere monitor / andere pc hebt om dit te controleren.

Ik denk dat de kans best aanwezig is dat er iets kapot is. Het is nu een kwestie van kijken wat er kapot is.

de piepjes waren : lang kort kort kort
dus _ . . .

mijn moederboard heet volgens mij P5SD2-FM, van asus
misschien kunnen jullie hier iets mee

Ik heb hem net opnieuw opgestart, en ik kreeg dus die piepjes, maar ik kreeg geen beeld (' no video imput' zei het beeldscherm), voor de rest leek hij wel op te starten, ik kreeg ok het windowsgeluidje te horen.

al vast bedankt voor alle hulp tot nu toe!!
muchas gracias

op hoeveel plekken kan jij je videokabel erinzetten?
mochten het er 2 zijn probeer het dan even op de andere.

je moet echt even je monitor controleren.
Je typt nu ook, dus heb je een 2e computer, dan wel laptop:

Sluit hier de monitor op aan en kijk of je beeld krijgt.
Is het een laptop, dan moet je soms wel wat knoppen indrukken om beeld te krijgen.

sinds wanneer heeft een laptop video in?

sinds ik de eerste laptop onder ogen kreeg kan je er al een normaal scherm op aansluiten.
Althans, de laptops die ik in handen heb gehad.
En dat zijn laptops van acer, hp, dell, fujitsi siemens. Bij allen kan het.

sinds ik de eerste laptop onder ogen kreeg kan je er al een normaal scherm op aansluiten.
Althans, de laptops die ik in handen heb gehad.
En dat zijn laptops van acer, hp, dell, fujitsi siemens. Bij allen kan het.

ja dan kan je een scherm aansluiten op een laptop, maar ik dacht dat je bedoelde computer aansluiten op laptop

denk niet dat het scherm kapot is, maar hij kan het iig proberen.
is dat het niet moet hij dat even melden

Ik denk dus dat videokaart of monitor kapot is.

Of er zit gewoon een stekker los, maar ja dat merkt ie snel genoeg als hij het scherm op een andere pc aansluit.
Een videokaart gaat meestal niet helemaal kapot: meestal zijn er eerst artifacts, of heel veel blauwe schermen e.d. Echt compleet kapot gaan gebeurd volgens mij niet zo vaak. (maar het zal vast kunnen hoor)

ja dat klopt, maar videokaarten gaan weer sneller kapot dan schermen.

hallo daar weer

nieuwe videokaart gekocht, niet geholpen.
mijn monitor op andere pc geprobeerd, mijn monitor werkte gewoon.
Volgens mij ging ook alles draaien in de pc, koeler, dvdspeler enz.

Heb je nu intussen ook al eens naar die piepjes geluisterd en vervolgens opgezocht wat het betekend?

En probeer ook een een ram module te verwijderen en in een ander slot te zetten. Of even eruit halen en er vervolgens weer goed inzetten.

ik kan niet vinden wat die piepjes betekenen,
1 lang, 3 kort..

misschien kent iemand een site waar dat aangegeven staat?? mijn dank is groot

ik kan dat met de ram ff proberen, ik hoop dat het wat uithaalt

de piepjes waren : lang kort kort kort
dus _ . . .

mijn moederboard heet volgens mij P5SD2-FM, van asus
misschien kunnen jullie hier iets mee

Welk soort bios heb je? Bijvoorbeeld AMI of Phoenix. Mocht je dat niet weten, vermeld dan even het merk en type van je pc.

ja waar kan ik dat vinden? staat dat op mijn pc? er zit achter zo'n plaatje met wat informatie..

volgens mij is de naam van mijn moederbord P5SD2-FM, van asus
maar welke biosversie zou ik niet weten.

mijn pc heet van fujistu-siemens SCALEO JI 1631 /PD 820/

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan