1440x900

Status
Niet open voor verdere reacties.

labberdibbus

Gebruiker
Lid geworden
12 jan 2006
Hallo allemaal,

Ik heb een nieuwe lcd scherm gekocht(ViewSonic) 17Inch breedbeeld)maar ik kan bij beeldscherm instellingen de resolutie 1440x900 niet vinden of hij zit er niet op.

Heb een onboard videokaart Intel Extreme Graphics 64mb geheugen.

Hoe krijg ik mijn beeld op 1440x900 want nu heb ik hem op 1024x768 en lijken die pictogrammen op een ei.

Een tijdje geleden op een ander pc zat een Nvidia MX100/200 32 mb geheugen en daar kon je die resolutie gewoon handmatig in het lijstje bijzetten.

Mijn vraag is dus hoe ???????? moet dat met deze kaart.

groeten
kik:confused:

Stuurprogramma voor die videokaart installeren.

Een Extreme Graphics met 64 Mb, hoe oud is die wel niet?
Wellicht nog uit de tijd voordat er breedbeeld monitors waren denk ik.
Daarom zal die resolutie er niet tussen staan.

Ik denk dat je dan best je resolutie op 1280x800 zet. Ik vermoed dat je dan ook een correct beeld krijgt

Een LCD heeft zijn optimale beeld alleen op slechts één resolutie, nl die waarvoor die ontworpen is.
Elke andere resolutie zal je wat scherpte kosten wat je vooral bij schermletters ziet.

Wellicht zijn er gemodificeerde drivers hiervoor te vinden.

PS heb je misschien monitor drivers bij die LCD gekregen?
Herkent je PC de monitor correct?

Laatst bewerkt:
Een LCD heeft zijn optimale beeld alleen op slechts één resolutie, nl die waarvoor die ontworpen is.
Elke andere resolutie zal je wat scherpte kosten wat je vooral bij schermletters ziet.

Wellicht zijn er gemodificeerde drivers hiervoor te vinden.

PS heb je misschien monitor drivers bij die LCD gekregen?
Herkent je PC de monitor correct?

Nee heb hem 2de hands gekocht wel pas een jaar oud,maar kan die driver toch gewoon op de site van Viewsonic downloaden.

Het zit als het goed is niet in je monitor driver, maar in je (onboard) videokaart driver. Als je die update naar de laatste versie, heb je waarschijnlijk wel de mogelijkheid om breedbeeldresoluties te selecteren.

Even bij Intel te laatste driver downloaden dus.

resolutie 1280x800

Ik denk dat je dan best je resolutie op 1280x800 zet. Ik vermoed dat je dan ook een correct beeld krijgt

Mijn schuifregelaar heeft ineens de resolutie 1280x800 niet meer, hoe kan ik deze terugkrijgen ?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan