• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

werkbladen kopieren

Status
Niet open voor verdere reacties.

Animalbaars

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
4 mrt 2008
hallo,

Ik wil voor mijn werk een formulier maken waarmee ik presentielijsten kan printen waarop staat wie er per dag aan het werk is. Dat wordt met de hand ingevuld door de werknemers zelf, maar ze moeten wel geprint worden. Hierbij is het het makkelijkst om om de zoveel tijd een hele stapel van dit soort bladen te printen met de datum erop.

Dit is elke keer dezelfde handeling herhalen: werkblad kopieren, datum aanpassen, nieuw werkblad maken met de volgende datum als naam (bijv. 171108).

Bijgevoed is een voorbeeld van het bestand met de knop waarmee het ingevuld moet worden en het dialoog wat ik tevoorschijn wil halen als ik op de knop druk.
In het dialoog wil ik als eerst de begin en de eind datum invullen en dan automatisch de lijsten aangemaakt hebben. In cel A4 moet dan de datum komen.

Ik ben helemaal niet bedreven met VBA en heb er een aantal boeken op na geslagen, maar kom er gewoon niet uit. Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen..

P.S. de checkboxes op de lijst zelf zijn puur voor de sier. Die worden ook met de hand ingvuld zodra ze bij de goede persoon terecht zijn gekomen.

Groeten,
René

Bijlagen

René,

Misschien begrijp ik het niet helemaal goed. Wil je
* lijstjes in Excel-maken op aparte tabbladen, één per datum
* die je daarna uitprint
* en die dan vervolgens met de hand worden ingevuld?

Is het dan niet beter om het lijstje in Word te maken en de datums in Excel? En dan via de Samenvoegfunctie de formulieren te generen?

Zie bijgevoegde voorbeelden in het ZIP-bestand (sorry, het Word-document was te groot).

Bijlagen

René,

Misschien begrijp ik het niet helemaal goed. Wil je
* lijstjes in Excel-maken op aparte tabbladen, één per datum
* die je daarna uitprint
* en die dan vervolgens met de hand worden ingevuld?

Is het dan niet beter om het lijstje in Word te maken en de datums in Excel? En dan via de Samenvoegfunctie de formulieren te generen?

Zie bijgevoegde voorbeelden in het ZIP-bestand (sorry, het Word-document was te groot).

Dat is inderdaad wat ik wil doen. Maar ik ben niet zo bekend met die samenvoegfunctie. Helaas werkt het voorbeeld niet. Ik krijg alleen een -null bestand. Hoe moet ik die openen?

Laatst bewerkt:
Als je het jezelf makkelijk wil maken zet je met de VBeditor in het werkblad Blad 1

Code:
Private Sub Worksheet_Activate()
  For j = [COLOR="teal"]1[/COLOR] To [COLOR="Teal"]14[/COLOR]
    [Blad1!A4] = Date + j
    Blad1.PrintOut
  Next
End Sub
Als je het werkblad selecteert komen er meteen 14 exemplaren uitrollen met als datum morgen t/m morgen +14 dagen.

Als je vooruit wil werken verander dan de 1 in bijv. 8 dan begint de eerste pagina met volgende week.
Als je meer dagen per keer wil doen verander je 14 in zoveel dagen je lijsten wil hebben.

Als het bestand slechts 1 werkblad heeft is het openen van het bestand al voldoende om de printaktie te starten.

Zie de bijlage

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan