medion pc...

Status
Niet open voor verdere reacties.

epper202

Gebruiker
Lid geworden
12 mrt 2006
Hallo!
ik heb nu mijn 2e medion pc, en zou hem graag wat over willen klokken.
maar.. er is 1 probleem, het is een medion.
is er echt geen andere uitweg dan het moederbord vervangen?
ik heb heel google door gelezen( hoop niet met mijn neus), en ben wel tot deze conclusie gekomen om de experts maar eens te vragen(helpmij.nl).
specs:
dual core E 4500 @ 2.20 GHz
msi moeder bord : MS-7366
nvidia chipset
bios : american megatrends

mijn dank is alvast groot

Egbert van Veen

Je kunt je moederbord flashen. Download het BIOS van de website van de fabrikant, zet em op een floppy, boot vanaf die floppy en er zal een nieuw BIOS worden geinstalleerd. Doe dit alleen als je ZEKER weet dat je de goede versie hebt gedownload! Een verkeerde versie kan ervoor zorgen dat je pc nooit meer opstart...

De winst die je haalt is overigens relatief en betwijfel of je er wat van gaat merken.

Je kunt je moederbord flashen. Download het BIOS van de website van de fabrikant, zet em op een floppy, boot vanaf die floppy en er zal een nieuw BIOS worden geinstalleerd. Doe dit alleen als je ZEKER weet dat je de goede versie hebt gedownload! Een verkeerde versie kan ervoor zorgen dat je pc nooit meer opstart...

Gezien het typenummer van het MoBo is dit een PC van ongeveer een jaar oud.... weet wel dat als men bij Medion een vertimmerd bios aantreft, je geen garantie claims meer kunt maken.... (normaal 3 jaar garantie), is dat niet een beetje zonde?

hmm. medion is heel schappelijk, wij hebben ook laptops van medion, en zonder aankoopbewijs, werd de laptop gratis gerepareerd toen er wat mee aan de hand was ( heel nieuw moederbord ingekomen)
ik zal het flashen eens kunnen proberen.
mvg egbert

Tuurlijk, omdat er niet aan gesleuteld is en men kan zien hoe oud deze was. Maar ga er maar vanuit dat als jij gaat overklokken dat je echt je garantie kwijt bent.
Maar goed, wat jij wil natuurlijk.

tsjah, ieder zo zijn keus hè?
ik kan alleen nergens een update van bios vinden.
ik keek op de american megatrends home page, en daar stond hoe ik hem kon flashen, alleen heb ik niet zo'n moederbord, alleen de bios versie is wel van AMI

De meeste MoBo's in Medions zijn OEM versies... dus speciaal voor Medion gemaakt volgens hun specs.... het vinden van een andere bios versie zal dus een probleem worden....

Anders kunt je het misschien eens proberen met SoftFSB (o.a. hier te vinden: http://www.geocities.com/enigmadeadsouls/softfsb.html)
Maar ook daarmee loop je enig risico......

lukt niet, en ook niet met de MSI live update die alles automatisch doet, terwijl windows draait.
er is niks verandert

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan