GeForce 8 en 9 serie

Status
Niet open voor verdere reacties.

Brm-G

Gebruiker
Lid geworden
13 nov 2008
Mensen kan iemand met het verschil uitleggen,
ik zie honderden verschillende videokaarten met allemaal een ander prijsje en allemaal andere specificaties..

is bv een 8800GTX beter als een 9800GT?
en een 9600GSO beter als 9800GT?

ik snap het verschil niet tussen al die videokaarten..

mijn budget is ongeveer 150euro daar heb ik wel een leuke kaar voor.
maar geen idee wat ik moet kiezen.

de kaart wil ik graag bestellen op Zercom omdat ik daar ook mijn andere
pc onderdelen zal bestellen.

groetjes
Bram

Dat is idd soms ook heel lastig. Vaak is het bekijken van een vergelijkingstabelletje / benchmark verhelderend.
Klik even met mij mij (als voorbeeldje).

Start eerst deze website: klik

Ga vervolgens links in beeld naar "basisonderdelen".
Klik dan op "videokaarten"

Vul er één in in de invoervelden (houd het vrij algemeen en kies bijv. alleen maar voor de 3dchip en laat de overige invoervelden leeg) en ga naar beneden, klik op zoeken en zet daarna een vinkje bij één of meerdere gevonden kaarten.

Klik daarna op "spedificaties vergelijken" en die ene kaart komt in beeld. Rechts daarnaast kun je vervolgens nog een kaart selecteren en vergelijken met de eerste.

Etc .etc.

Laatst bewerkt:
ik zou denk ik voor de gtx gaan als ik jouw was, en nee de 9600gso is niet sneller dan de 9800GT

over het algemeen geld hoe hoger het nummer hoe sneller.

ik zou denk ik voor de gtx gaan als ik jouw was, en nee de 9600gso is niet sneller dan de 9800GT

over het algemeen geld hoe hoger het nummer hoe sneller.

de 8800GTX of de 9800GTX?

zou je eerder een 8800GTX kiezen boven een 9800GT?

Je bent echt ongelooflijk! Voer nu die klikacties uit die ik je adviseerde en het staat recht voor je neus op je monitor: welke sneller / beter is en nog veel meer info over die kaarten.

Je bent echt ongelooflijk! Voer nu die klikacties uit die ik je adviseerde en het staat recht voor je neus op je monitor: welke sneller / beter is en nog veel meer info over die kaarten.

dat lukt me niet daar krijg ik de snelheid van de kaarten niet te zien alleen het geheugen..

nee maar dat heb je in je eerste bericht niet gezegd

9800GTX natuurlijk
maar die is veel duurder

dus 8800GTX ligt wel binnen jouw budget, maar een HD4850 kan je ook keizen is ook snel.

dat lukt me niet daar krijg ik de snelheid van de kaarten niet te zien alleen het geheugen..
Wees creatief! Soms is niet alle data van alle kaarten beschikbaar. Selecteer wat andere en vergelijk.

Mag ik vragen, hoe oud ben jij?

Laatst bewerkt:
geheugen maakt geen ruk uit. alleen snelheid;)
Svp geen onzin schrijven. Waardoor denk je dat snelheid o.a. wordt bepaald? Geheugen is natuurlijk belangrijk, waar haal jij de wijsheid vandaan dat geheugen geen "ruk" uitmaakt? Zou je daarover een linkje willen plaatsen, dan kunnen we allemaal lezen dat het niet uitmaakt of een videokaart 128 MB geheugen, danwel 1 giga geheugen heeft.

Laatst bewerkt:
Wees creatief! Soms is niet alle data van alle kaarten beschikbaar. Selecteer wat andere en vergelijk.

Mag ik vragen, hoe oud ben jij?

ben 16, maar ben beetje lui en niet creatief.. en verstand van pc's heb ik niet zo.

ik bedoel:
geheugen maakt wel uit, mocht je dat tegen Bram gootzen zeggen, dan raakt hij verward.
en dat is iets wat niet prettig is al wil je een aankoop gaan doen.

maar er zijn idd veel voorbeelden van videokaarten van bijvoorbeeld 512mb gehuegen, die niets voorstellen bij een kaart van 256mb gehuegen.

Svp geen onzin schrijven. Waardoor denk je dat snelheid o.a. wordt bepaald? Geheugen is natuurlijk belangrijk, waar haal jij de wijsheid vandaan dat geheugen geen "ruk" uitmaakt? Zou je daarover een linkje willen plaatsen, dan kunnen we allemaal lezen dat het niet uitmaakt of een videokaart 128 MB geheugen, danwel 1 giga geheugen heeft.

Het maakt natuurlijk wel uit, maar het zegt helemaal niets.
Een kaart met 512MB kan veel sneller zijn dan een kaart van 1 GB.
Dat is wat hij bedoeld. Aub niet op alle slakken zout leggen.

TS: Heb je hier wat aan?
http://www.tomshardware.com/charts/gaming-graphics-charts-q1-2008/Battlefield-2142,552.html
http://www.tomshardware.com/charts/gaming-graphics-charts-q3-2008/Call-of-Duty-4-v1-6,746.html

In het dropdownmenuutje kan je voor andere testen kijken (en nadere resoluties)

Soms beschikt de database van Hardware info niet over identieke gegevens van diverse kaarten. Simpelweg een soortgelijke andere kaart selecteren levert dan wél de gewenste informatie op.

zal ik dan maar doen

Asus EN9500GT/DI/1G met 1gigabyte
MSI GF9800GTX+ OC met 512 megabyte

eens zien wat de benchmarks doen dan.
en zelfs op hoge reso's wint de 512er het

zal ik dan maar doen

Asus EN9500GT/DI/1G met 1gigabyte
MSI GF9800GTX+ OC met 512 megabyte

eens zien wat de benchmarks doen dan.
en zelfs op hoge reso's wint de 512er het
Da's nu de tweede keer binnen 1 topic dat je onzin schrijft.

Als Nvidia in 200? een kaart uitbrengt met een bepaalde chip en er zit 1 giga op en vervolgens zetten ze 2 jaar later een veel moderner chip op de markt met de helft van het geheugen, LOGISCH dat degene met de helft van het geheugen dan sneller is.

Het gaat natuurlijk om vergelijkbare chipsets!!!

Mocht je het nog niet willen begrijpen"
een Pentium III met 2 giga geheugen zal nooit sneller kuunen zijn dan een Dual Core met 1 giga geheugen.

Da's nu de tweede keer binnen 1 topic dat je onzin schrijft.

Als Nvidia in 200? een kaart uitbrengt met een bepaalde chip en er zit 1 giga op en vervolgens zetten ze 2 jaar later een veel moderner chip op de markt met de helft van het geheugen, LOGISCH dat degene met de helft van het geheugen dan sneller is.

Het gaat natuurlijk om vergelijkbare chipsets!!!

Mocht je het nog niet willen begrijpen"
een Pentium III met 2 giga geheugen zal nooit sneller kuunen zijn dan een Dual Core met 1 giga geheugen.

ten eerste bedankt voor het compliment, maar het was totaal geen onzin wat ik schreef.

ik heb gelijk en kan dat onderbouwen.
1 allebei de vidoekaarten komen uit de 9xxx serie, dus even oud.
2. we vergeleken alle videokaarten dat doet bram ook.

en over die pentium 3 met 2 gb, dat probeer ik dus ook duidelijk te maken.

oke mensen ben ik weer met eens domme vraag waarschijnlijk
ik heb ff op zercom gekeken en vind dit wel een leuke kaar voor de prijs:
CLUB3D nVidia GeForce 9800GT 512MB PCI-E2.0 | CGNX-G982DDF € 120,80

ik heb ook ff voor een 9800GTX gekeken
CLUB3D VGA GeForce 9800GTX, 512MB PCIe | CGNX-XP982DD € 161,90

die GTX is uiteraard sneller maar dat is slecht 22% wat niet opkan tegen de prijs die 33% (ongeveer) hoger ligt..? of zie ik dit verkeerd. loont die 40 euro verschil zich?

grtz

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan