GeForce 8 en 9 serie

Status
Niet open voor verdere reacties.
Pasja, je bent of heel eigenwijs, of je begrijpt het zelf niet. Of allebei, maar dat lijkt me niet.

Bij gelijke videokaart-chips, op dezelfde snelheid draaien, met even snel geheugen erop: ja dan is de 1 gig altijd beter dan de 512MB-versie. Dan vergelijk je namelijk appels met grote appels.

Kleine appels met grote peren vergelijken kan niet. En dat ben je dus wel aan het doen als je kijkt naar de hoeveelheid geheugen op een kaart.

3 moderne kaarten en de 8800GTX:
http://www.tomshardware.com/charts/...=on&prod[2062]=on&prod[2078]=on&prod[2067]=on

De 9600GT is de enige met 1 gig geheugen. De andere hebben minder......

Pasja, je bent of heel eigenwijs, of je begrijpt het zelf niet. Of allebei, maar dat lijkt me niet.

Bij gelijke videokaart-chips, op dezelfde snelheid draaien, met even snel geheugen erop: ja dan is de 1 gig altijd beter dan de 512MB-versie. Dan vergelijk je namelijk appels met grote appels.

Kleine appels met grote peren vergelijken kan niet. En dat ben je dus wel aan het doen als je kijkt naar de hoeveelheid geheugen op een kaart.

http://www.tomshardware.com/charts/...=on&prod[2062]=on&prod[2078]=on&prod[2067]=on

't valt me op dat ik nergens op die charts een 9800GT tegenkom is deze in prestaties dan minder als de door jou genoemde kaarten?

oke mensen ben ik weer met eens domme vraag waarschijnlijk
ik heb ff op zercom gekeken en vind dit wel een leuke kaar voor de prijs:
CLUB3D nVidia GeForce 9800GT 512MB PCI-E2.0 | CGNX-G982DDF € 120,80

ik heb ook ff voor een 9800GTX gekeken
CLUB3D VGA GeForce 9800GTX, 512MB PCIe | CGNX-XP982DD € 161,90

die GTX is uiteraard sneller maar dat is slecht 22% wat niet opkan tegen de prijs die 33% (ongeveer) hoger ligt..? of zie ik dit verkeerd. loont die 40 euro verschil zich?

grtz
Hardware is haast nooit 1 op1 sneller (volgens mij)
Ik vind 22% sneller voor maar 33^ duurder een mooie verhouding (als die 22% klopt... en dat klopt volgens mij wel zo uit mijn hoofd gezegd).

Het is iets anders dat je voor 5% sneller 30% meer moet betalen. Dat vind ik dus geen verhouding.

hey bram
je hebt helemaal gelijk,
en goede berekening.
dus gewoon de 9800GT of 8800GTX,

dat ben ik niet met je eens marsman

dat is toch zonde van je geld.

't valt me op dat ik nergens op die charts een 9800GT tegenkom is deze in prestaties dan minder als de door jou genoemde kaarten?

De 9800GT is sneller dan een 9600GT, langzamer dan een HD4850
De hd4850 is (meestal) ietsjes langzamer dan een 8800GTX, welke ongeveer gelijk scoort aan een 9800gtx (9800GTX is dezelfde techniek in een iets zuiniger jasje).
De HD4870 is weer beter dan de 9800GTX en meestal ietsjes langzamer aan de GTX260.

De 9800GT is sneller dan een 9600GT, langzamer dan een HD4850
De hd4850 is (meestal) ietsjes langzamer dan een 8800GTX, welke ongeveer gelijk scoort aan een 9800gtx (9800GTX is dezelfde techniek in een iets zuiniger jasje).
De HD4870 is weer beter dan de 9800GTX en meestal ietsjes langzamer aan de GTX260.

dus jij zou geen 9800GT kiezen en die 40 euro meer betalen voor de GTX?

Op welke monitor ga je gamen (hoe groot): 22 inch of groter, dan zou ik wel die 40 euro uittrekken.
Maar de 9800GT is ook wel goed hoor.

Op welke monitor ga je gamen (hoe groot): 22 inch of groter, dan zou ik wel die 40 euro uittrekken.
Maar de 9800GT is ook wel goed hoor.

monitor ben ik ook nog het twijfelen daar wilde ik ook nog topic voor openen(A) heb je nog advies ovre wat voor monitor ik zou kiezen was aant kijken naar de p193/194 en p223/224 van acer..

Je keuze en inzicht zijn duidelijk.........................., jammer!

Laatst bewerkt:
Tja, ik vind het jammer dat je altijd doet alsof je de hardware zelf hebt ontworpen, maar hier wel zegt dat een 1 gig videokaart altijd beter is dan een 512MB-kaart.
Jammer, pasja...

Ook met Vista was je al zo eigenwijs.
Ook jammer, pasja.

Ik ga hierover helaas / gelukkig niet verder meer in discussie. Een ieder die het topic leest kan zijn / haar conclusies trekken.

Offtopic voor 1x dan maar: er is daarstraks gereageerd in een topic over een TI4200 en een Raedon kaart............... (i'll rest my case)

Laatst bewerkt:
Ik ga hierover helaas / gelukkig niet verder meer in discussie. Een ieder die het topic leest kan zijn / haar conclusies trekken.

Offtopic voor 1x dan maar: er is daarstraks gereageerd in een topic over een TI4200 en een Raedon kaart............... (i'll rest my case)
Ik zei daar ook duidelijk 'lijkt mij'. Dat zeg ik niet als ik zeker van mijn zaak ben.
En daarnaast zal het ook niet om de game-prestaties gaan, want die zijn sowieso niet best.

Daarnaast heb ik slechte ervaringen met medion-spullen. Vaak is het net iets minder goed dan de orginele kaarten. (daarvoor heb ik teveel medions in mijn handen gehad). En feit is dat die kaarten ongeveer even oud zijn. Daardoor mijn gok dat de 9200 beter was.

Feit is dat jij altijd iedereen probeert te kleineren. Zoals ik gisteren al aangaf: richt dan Pasjahelptjou.nl op. Beetje respect voor andere mensen op dit forum zou ook geen kwaad kunnen.
En inderdaad: als ik mensen onbeschoft zie reageren (of het al dan niet tegen mij is gericht) dan doe ik hetzelfde terug.

Ik zei daar ook duidelijk 'lijkt mij'. Dat zeg ik niet als ik zeker van mijn zaak ben.
En daarnaast zal het ook niet om de game-prestaties gaan, want die zijn sowieso niet best.

Daarnaast heb ik slechte ervaringen met medion-spullen. Vaak is het net iets minder goed dan de orginele kaarten. (daarvoor heb ik teveel medions in mijn handen gehad). En feit is dat die kaarten ongeveer even oud zijn. Daardoor mijn gok dat de 9200 beter was.

Feit is dat jij altijd iedereen probeert te kleineren. Zoals ik gisteren al aangaf: richt dan Pasjahelptjou.nl op. Beetje respect voor andere mensen op dit forum zou ook geen kwaad kunnen.
En inderdaad: als ik mensen onbeschoft zie reageren (of het al dan niet tegen mij is gericht) dan doe ik hetzelfde terug.

ja pacha, mij viel ook al op dat je in 2 topics vijandig tegen me doet, nergens voor nodig op een help forum,

jij vraagt ons om met bewijzen te komen van kaarten die met meer geheugen langzamer kunnen zijn.
ik kom met bewijzen en dan ga je er niet inhoudelijk op in.

dus als jij het beter weet, leg ons het dan inhoudelijk uit.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan