Van Linux terug naar XP pro

Status
Niet open voor verdere reacties.
Gebeurd ik heb nu weer een beschikbare ruimte van 130 GB.
Moet ik daar een nieuw logisch station van maken? in NTFS?

Ik ben nu D (zo werd hij genoemd) aan het formatteren. Daarna neem ik aan dat hij herkend wordt tijdens de nieuwe installatie. Als dat klopt, kan ik zelf ook nog een beetje nadenken.

Mogelijk dat standaard voor C wordt gekozen / voorgesteld, maar dat moet je dan niet toestaan.

Deze staat op C:

Als die niet zichtbaar is in de verkenner dan moet je het volgende doen:

in de verkenner :

extra
maopties
weergave
verborgen mappen en bestanden weergeven

Deze staat op C:

Als die niet zichtbaar is in de verkenner dan moet je het volgende doen:

in de verkenner :

extra
maopties
weergave
verborgen mappen en bestanden weergeven

Ik heb het gevonden met zoeken. In het kladblok.
Daar staat het volgende, wat moet ik nu wijzigen?

[boot loader]
timeout=30
default=multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(2)\WINDOWS
[operating systems]
multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(2)\WINDOWS=" D Windows XP Media Center Edition" /noexecute=optin /fastdetect
multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS=" C Windows XP Media Center Edition" /noexecute=optin /fastdetect

Ik heb het gevonden met zoeken. In het kladblok.
Daar staat het volgende, wat moet ik nu wijzigen?

[boot loader]
timeout=30
default=multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(2)\WINDOWS
[operating systems]
multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(2)\WINDOWS=" D Windows XP Media Center Edition" /noexecute=optin /fastdetect
multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS=" C Windows XP Media Center Edition" /noexecute=optin /fastdetect

Verander de rode 2 eens naar 1 en start opnieuw op. Uiteraard wel het bestand saven na de wijziging.

Ik zag zojuist dat op regel 1 en 2 dezelfde windows versie in de boot.ini staat. (over het hoofd gezien, excuus)
Ik moet even zoeken naar de juiste syntax op 1 van de regels voor de Home versie.
Een monumentje...............

Even voor de zekerheid : staat op beide partities dezelfde Windows of zijn het 2 verschillende soorten?

Laatst bewerkt:
Ik zag zojuist dat op regel 1 en 2 dezelfde windows versie in de boot.ini staat. (over het hoofd gezien, excuus)
Ik moet even zoeken naar de juiste syntax op 1 van de regels voor de Home versie.
Een monumentje...............

Na het formatteren heb ik de XP op D reserve genoemd maar dat staat er ook niet?!
Bij het opstarten staat er ook geen D voor die XP versie maar alleen XP media center. Bij C staat er wel de C voor.

Zo lukt het niet.
Wat moet ik in kladblok doen/intypen om de kladblok op te roepen?

Je dubbelklikt in de verkenner op de boot.ini, zodat íe opent / dan wel klikt er één keer rechts op en kiest voor openen met "kladblok", verander vervolgens die 2 naar 1 en sla 'm wederom op, daarna pc opnieuw opstarten.

Laatst bewerkt:
Na het formatteren heb ik de XP op D reserve genoemd maar dat staat er ook niet?!
Bij het opstarten staat er ook geen D voor die XP versie maar alleen XP media center. Bij C staat er wel de C voor.

Op beiden de zelfde versie : media center

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan