Problemen na aansluiting van laptop op tv

Status
Niet open voor verdere reacties.

SaskiaH

Gebruiker
Lid geworden
1 nov 2008
hallo,

ik heb een probleem. Ik krijg het beeld van mijn laptopscherm, wel op mijn tv scherm. Maar nu zit ik met het volgende. Als ik mijn laptop dicht klap dan wordt het beeld op de laptop zwart maar ook op de tv. Voordat ik Vista weer opnieuw geinstalleerd had (virusje!) had ik dit niet en kon ik elke keer de laptop weer open en dicht doen zonder dat het beeld op de tv zwart ging. Ik kan me niet herinneren dat ik er toen wat aan heb gedaan. Maar misschien ook wel....

maar graag hulp!!!!!

Hoi,

Met de rechtermuisknop 'ergens' op het bureaublad klikken.
Kies voor 'Aan persoonlijke voorkeur aanpassen en hierna voor 'Schermbeveiliging'
Vervolgens onderaan op 'Energie-instellingen wijzigen'
In het volgende scherm links op 'Gedrag van het sluiten van de deksel bepalen'
En tenslotte kiezen voor: 'Geen actie ondernemen' naast Actie als ik de deksel sluit

dat is het gekke, dat heb ik al zo staan. Is er misschien ergens anders wat nog veranderd kan worden, of ingesteld moet worden??

Het enige dat ik nog kan bedenken is, dat je - als je het externe scherm hebt aangesloten - in kunt stellen:
- of alleen beeld op het externe scherm zichtbaar moet zijn
- op beide (dus ook het laptopscherm) hetzelfde te zien moet zijn
- 'naast elkaar', dus het beeld, verdeeld over een linkerdeel en rechterdeel (intern- extern)

Uiteraard moet de eerste instelling gekozen worden.
Mogelijk dat dat ermee te maken heeft.

ik heb het momenteel zo ver kunnen krijgen dat ik alleen beeld heb op de tv (dus de externe monitor) maar hiervoor moet de het scherm van de laptop wel open blijven, en ik weet zeker dat dit anders kan, want dit is me eerder gelukt

misschien iemand anders nog ideeen?? of is er mischien een software voor ofzo??

ik heb het momenteel zo ver kunnen krijgen dat ik alleen beeld heb op de tv (dus de externe monitor) maar hiervoor moet de het scherm van de laptop wel open blijven, en ik weet zeker dat dit anders kan, want dit is me eerder gelukt

misschien iemand anders nog ideeen?? of is er mischien een software voor ofzo??

Hoi,

- Configuratiescherm > Energiebeheer
- Links: 'Het gedrag van het sluiten van de deksel bepalen'
- Bij 'Actie als ik de deksel sluit' kiezen voor 'Geen actie ondernemen'

.... Zoiets?

die staat al zo. Als ik dus mijn laptop dicht klap gebeurt er in feite ook niks, het beeld gaat op zwart en dat stuurt die ook door naar de externe. En dat kan anders maar ik weet alleen niet meer hoe

Hoi,

Dan snap ik even niet wat er dan 'anders' moet .......

het is dus de bedoeling dat ik mijn laptop aansluit op de TV, en de laptop dicht kan klappen en dat het beeld op de tv gewoon doorgaat. Als ik dat nu doe, gaat het beeld op de tv ook op zwart als de laptop dicht gaat.

Het kan dus ook dat je de laptop dichtklapt en het beeld op de tv blijft zien, en dit heb ik eerder gehad voordat ik vista opnieuw heb moeten installeren. Maar ik weet niet meer hoe....

Als je die instellingen van de 'deksel' goed hebt staan, moet het goed gaan ..... tenzij je de instellingen voor 'extern beeldscherm' niet goed hebt staan.
Bijvoorbeeld, wanneer je zowel op je tv áls op je beeldscherm 'beeld' hebt wanneer je VGA-kabel hebt aangesloten.
Of heb je de tv op een andere manier aangesloten.

ik heb het gewoon via extern aangesloten.

hoe kan ik bij de externe instellingen dan?

Zodra je het externe beeldscherm met een VGA-kabel hebt verbonden, klik je met de rechtermuisknop op het bureaublad en kiest onderaan 'Aan persoonlijke instellingen aanpassen.
In het vervolgscherm op 'Beeldscherminstellingen' en daar zie je de mogelijkheden .....
Overigens heb ik deze suggestie aan het begin van je vraag al gedaan, dus we beginnen nu in cirkeltjes rond te draaien ......

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan