Pc samenstellen voor €330,-

Status
Niet open voor verdere reacties.

JesseJoy

Gebruiker
Lid geworden
15 nov 2008
Hallo iedereen.

Ik ben al een tijdje bezig met het kijken naar een nieuwe pc omdat ik wat beters wil dan wat ik nu heb.

En omdat ik dit natuurlijk met jullie wil delen, en dit niet allemaal alleen kan wil ik graag jullie mening en wat kan ik beter veranderen.

Wat mag die kosten dan?:

Ik ben ervan overtuigd dat je voor ong. € 330,- een goede pc kunt samenstellen.

Gebruik:

Deze pc zal vooral gebruikt worden om mee te internetten en te gamen.

Tot nu toe heb ik het volgende samengesteld:

Moederbord:
M2N.jpg

Asus M2N
Socket: AM2
Chipset: nVidia nForce 430
Systeem Bus: 1600-2000 MT/s

Prijs= €54,91

Processor:
1362713-9860.jpg

AMD Athlon 64 X2,Boxed, 5400+, Socket AM2
Snelheid: 2.8 GHz
L1 Cache: 256 KB
L2 Cache: 1024 KB
Socket: AM2

Prijs=€64,99

Geheugen:
G.jpg

Aeneon Memory 2048MB
Snelheid: PC5300 667 MHz
1x 2048 MB

Prijs=€20,04

Videokaart
37670.jpg

Geforce 8600 GT Magic
Chipset: GeForce 8600 GT
Geheugen: 512 MB
Interface: PCI-e 16x

Prijs=€68,95

Voeding
G.jpg

Sharkoon SHA550-12A 500W ATX2.2
Spanning: 12 V
Voeding: 500 watt

Prijs=€52,-

Behuizing
G.jpg

Sharkoon Rebel9 Economy
Breedte: 20 cm
Hoogte: 43,5 cm
Diepte: 48,6 cm

Prijs=€35,85

Overig:
Een Dvdspeler,Dvdbrander en harde schijf heb ik al.
Een goede koeler heb ik al gekozen. :D

Dit kost mij samen zo ongv. €289,34.

Ik wil graag weten of deze samenstelling goed is, of dat ik beter een onderdeel kan vervangen door een ander. Alle commentaar graag gewenst!

Laatst bewerkt:
Vergeef mij mijn mogelijk wat directe benadering:

voor een €300,-- stel je never en nooit een gaming pc samen!!!

Internet, Office, mailtjes versturen, muziek luisteren en een DVD'tje bekijken: ja, gaming no!

Een gaming pc anno 2008 kost je minimaal €500, / €750,-- tot €1500,-- voor een heel mooie gaming pc.

Laatst bewerkt:
Och, met wat hij heeft samengesteld, daar kan hij de meeste games wel mee spelen. Zolang hij maar niet alles op high en op hoge resoluties wil spelen.

Ik zou ook wat extra geld uittrekken. Maar als je het niet hebt, dan moet je kiezen. Langer wachten, of gewoon accepteren dat je niet lang met de pc gaat doen en niet alles zal kunnen spelen.

Vergeef mij mijn mogelijk wat directe benadering:

voor een €300,-- stel je never en nooit een gaming pc samen!!!

Internet, Office, mailtjes versturen, muziek luisteren en een DVD'tje bekijken: ja, gaming no!

Een gaming pc anno 2008 kost je minimaal €500, / €750,-- tot €1500,-- voor een heel mooie gaming pc.

Dat weet ik mijn budget is nogal krap en inkomsten heb ik niet....:(
Alsnog hoef ik niet de nieuwste van de nieuwste games te spelen.
Als ik Exteel en Call of duty 1,UO,2 maar kan spelen :D
Het gaat me vooral om de graphics en zo nu en dan update ik mijn comp wel weer met wat spullen.

Dat weet ik mijn budget is nogal krap en inkomsten heb ik niet....:(
Alsnog hoef ik niet de nieuwste van de nieuwste games te spelen.
Als ik Exteel en Call of duty 1,UO,2 maar kan spelen :D
Het gaat me vooral om de graphics en zo nu en dan update ik mijn comp wel weer met wat spullen.
In dat geval trek ik mijn vorige bericht terug.

Mijn advies zou nu geheel anders luiden: zorg voor een betrouwbaar adres en koop een 2e hands pc voor 300 euro. Gegarandeerd dat je voor dat bedrag een snellere gaming machine koopt dan voor hetzelfde bedrag een nieuwe.

Ik blijf echter voor 101% achter mijn bewering staan dat je voor 300 euro géén fatsoenlijke (nieuwe) gaming pc koopt.

Laatst bewerkt:
In dat geval trek ik mijn vorige bericht terug.

Mijn advies zou nu geheel anders luiden: zorg voor een betrouwbaar adres en koop een 2e hands pc voor 300 euro. Gegarandeerd dat je voor dat bedrag een snelle gaming machine koopt dan voor hetzelfde bedrag een nieuwe.

Ik blijf echter voor 101% achter mijn bewering staan dat je voor 300 euro géén fatsoenlijke (nieuwe) gaming pc koopt.

Ik kijk nog even door op internet voor een nieuwe maar misschien is dat ook wel handig ja.
Ik ben net op Azerty gekomen en kijk daar nog even verder.

Mijn advies zou nu geheel anders luiden: zorg voor een betrouwbaar adres en koop een 2e hands pc voor 300 euro. Gegarandeerd dat je voor dat bedrag een snellere gaming machine koopt dan voor hetzelfde bedrag een nieuwe.
Ik geef je gelijk dat 300 echt te weinig is voor een fatsoenlijke game-pc.

Maar ik zou niet zo snel zeggen dat je voor 300 euro een betrouwbare 2e hands computer zal kunnen vinden die beter is dan wat TS heeft samengesteld.
Nu ben ik niet zo goed in zoeken op marktplaats e.d. dus misschien kan je me wel verbazen, ik kan in elk geval niet veel soeps vinden.

Een pc die qua specs beter is zal op de martkplaats qua vraagprijs rond de 350 tot 400 euro zitten. Als je wacht en biedt, dan kan het niet anders dan dat je voor een 330 tot 350 heel goede zaken moet kunnen doen.

Laten we eerlijk wezen: een goede gaming videokaart anno 2007 kost een tientje of 8, een fatsoenlijke processor kost een tientje of 15, dan zit je al op 230 euro. Een fatsoenlijke voeding kost minimaal 40 euro. Kosten al rond de 270.

Dan heb je nog geen:

kast
geheugen
DVD brander
cardreader
OS (!!!)

Nee, voor 330 gaat dat m.i. echt niet lukken.

Laatst bewerkt:
Een pc die qua specs beter is zal op de martkplaats qua vraagprijs rond de 350 tot 400 euro zitten. Als je wacht en biedt, dan kan het niet anders dan dat je voor een 330 tot 350 heel goede zaken moet kunnen doen.

Laten we eerlijk wezen: een goede gaming videokaart anno 2007 kost een tientje of 8, een fatsoenlijke processor kost een tientje of 15, dan zit je al op 230 euro. Een fatsoenlijke voeding kost minimaal 40 euro. Kosten al rond de 270.

Dan heb je nog geen:

kast
geheugen
DVD brander
cardreader
OS (!!!)

Nee, voor 330 gaat dat m.i. echt niet lukken.

En op waar kijken we dan als je dit zo zegt?

Btw kom ik nog even trg op dit euhm dit is Windows Vista mijn huidige Windows is XP
zo weet iedereen dat even :P
Dat maakt niet uit.
Het is meer zo dat Vista eisen stelt aan de hardware
En de hardware voldoet in elk geval aan die eisen.
Zo bedoelt Alternate dit.

En pasja maakte volgens mij een inschatting van de kosten. En ik heb het idee dat hij het aardig inschat.

Dat maakt niet uit.
Het is meer zo dat Vista eisen stelt aan de hardware
En de hardware voldoet in elk geval aan die eisen.
Zo bedoelt Alternate dit.

En pasja maakte volgens mij een inschatting van de kosten. En ik heb het idee dat hij het aardig inschat.

Ow okee nou snap ik hem..

Hoi !

Voor 350 euri´s kun je bij mij een te bouwen PC kopen op basis van deze kast,

http://www.alternate.nl/html/produc...073/?tn=HARDWARE&l1=Behuizingen&l2=Midi+Tower

deze set

http://www.alternate.nl/html/produc...000-2GB/-1071859/?tn=HARDWARE&l1=Upgrade+kits

en deze graka

http://www.alternate.nl/html/produc...=HARDWARE&l1=Grafische+kaarten&l2=PCIe&l3=ATI

incl CD-DVD/writer, kaartlezer, en geinstalleerd met XP Pro SP3 uiteraard legaal'.

Levertijd na maandag a.s. 3 dagen, er zijn nog 2 wachtenden voor u.

Greetz,

Harry.

En hier een voorbeeldje van marktplaats, vraagprijs 325,-

Intel core2duo 2.4ghz
P5B-E asus moederboard
2G kingstone geheugen dual channel.
Geforce Nvidia 9800GT met 1G DDR3 geheugen en 1x DVI en 1X HDMI uitgang en SPdif dus met een HDMI kabel geluid en beeld in HD kwaliteit ( op groot HD tv 1900X1080 )
Nieuwe Xilence 450w atx voeding "zeer stil"
Nieuwe LG super Multi DVD rewriter.
Nieuw media centre draadloos toetsenboord
Maxtor 200GB Harddisk 7200t
alles in een nieuwe kast

http://link.marktplaats.nl/209059174

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan