Van Linux terug naar XP pro

Status
Niet open voor verdere reacties.
Is er al witte rook..................?

Nee nog niet.
Als ik naar de map windows\pss ga vind ik daar wel het bestand boot.ini, maar daar staat wel bij dat het een backup bestand is. In dat bestand zie ik wel de wijziging die u mij gisteren geadviseerd heb ( wijziging van de 2!!
Ik weet echter niet of dat het bestand is dat gewijzigd moet worden. Hij start nog steeds met D op.

Ik heb op het w w w een oplossing gevonden om je systeem te laten booten met de gewijzigde .ini

Dank je. Heb het ondertussen al anders opgelost.
Windows bewaart in C:\WINDOWS\pss\ al de originelen van win.ini, boot.ini etc. Als je daar boot.ini.backup in wijzigt, en je zegt in msconfig dat je de 'originele' wilt gebruiken, dan gebruikt windows zijn reservekopie die jij gewijzigd hebt. Dus edit je hem, alleen dan via een kleine omweg...

PS: In dos was boot.ini niet te bereiken. Ook niet met attrib... (Zelfs niet na een opstart met bootdisk).

Proberen kun je het altijd..............

geen win.ini rechtstreeks op D ?

Als ik het goed doe niet: Ik ga naar deze computer dubbelklik op D en zie dan inderdaad alleen de 3 genoemde mappen. Ik moet toch niet in één van die mappen zoeken of wel?

Nee, de win.ini zou theoretisch in de "root" van C horen te staan, oftewel rechtstreeks in C

Als ik het goed doe niet: Ik ga naar deze computer dubbelklik op D en zie dan inderdaad alleen de 3 genoemde mappen. Ik moet toch niet in één van die mappen zoeken of wel?

Windows bewaart in C:\WINDOWS\pss\ al de originelen van win.ini, boot.ini etc. Als je daar boot.ini.backup in wijzigt, en je zegt in msconfig dat je de 'originele' wilt gebruiken, dan gebruikt windows zijn reservekopie die jij gewijzigd hebt. Dus edit je hem, alleen dan via een kleine omweg...

In de map pss staat inderdaad de backup. Hoe moet ik in msconfig dan aangeven dat ik die wil gebruiken?

In de map pss staat inderdaad de backup. Hoe moet ik in msconfig dan aangeven dat ik die wil gebruiken?

win.ini staat echt niet in de root van C of D

Daar moet ik je het antwoord schuldig op blijven want ik draai geen XP meer, ik kan het dus niet even "zien".

Ik zou adviseren verder met de situatie te leven dat je bij het opstarten een keuze moet maken tussen de twee. Als je gaat veranderen loop je het risico dat je de boel verknalt en dat zou zonde zijn, want je hebt nu een keurig nette dualboot machine.

Onder de startknop van Windows kun je overigens ook laten zoeken naar de boot.ini
Het intrigeert mij dat íe niet op C staat.
Laat Windows een zoeken naar de boot.ini want als in de opstart boot.ini die 2 geplaatst wordt, dan is volgens mij het door jou gewenste doel bereikt.

ls ik de zoekfunctie gebruik worden er op C 2 bestanden gevonden:
boot.ini in c:windows\pss
en
boot.ini c:\documents en settings\John\onlangs geopend.
Beiden met onderstaande tekst.
[boot loader]
timeout=30
default=multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS
[operating systems]
multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(2)\WINDOWS=" D Windows XP reserve" /noexecute=optin /fastdetect
multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS=" C Windows XP Media Center Edition" /noexecute=optin /fastdetect

ls ik de zoekfunctie gebruik worden er op C 2 bestanden gevonden:
boot.ini in c:windows\pss
en
boot.ini c:\documents en settings\John\onlangs geopend.
Beiden met onderstaande tekst.
[boot loader]
timeout=30
default=multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS
[operating systems]
multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(2)\WINDOWS=" D Windows XP reserve" /noexecute=optin /fastdetect
multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS=" C Windows XP Media Center Edition" /noexecute=optin /fastdetect
En tóch blijft het kreng van D opstarten??? Pfffff.............

Ik heb wellicht dé oplossing voor je. Het kost je alleen enige tijd om het verhaal van Microsoft door te lezen. Er wordt iig nóg een manier beschreven om jouw doel te bereiken.

Klik

En tóch blijft het kreng van D opstarten??? Pfffff.............

Ik heb wellicht dé oplossing voor je. Het kost je alleen enige tijd om het verhaal van Microsoft door te lezen. Er wordt iig nóg een manier beschreven om jouw doel te bereiken.

Klik

OK. De boot.ini bestanden zijn beiden de backup. Maar waar de originele versie dstaat is mij een raadsel.

Neem de tijd om het verhaal van Microsoft te bestuderen en eventueel uit te voeren.

Neem de tijd om het verhaal van Microsoft te bestuderen en eventueel uit te voeren.

Geweldig!!
Helemaal gelukt hoor. Naam gewijzigd , timeout veranderd.Helemaal naar mijn zin zo!!
Hartstikke bedankt en een fijne dag nog.
Ik zal de status van de vraag gelijk wijzigen.

Vriendelijke groet,

John.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan