• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Formule voor selectievakje

Status
Niet open voor verdere reacties.

Atwist

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
24 jan 2006
Besturingssysteem
Wndows 11
Office versie
2016
Goedemorgen helpmij.nl,

Ik ben al een tijdje op zoek naar een formule voor een selectievakje.
namelijk:
Als ik een selectievakje aan vink dan moet er op een bepaalde plek in mijn formulier een tekst te voorschijn komen.
Ik heb een blijlage hieronder misschien is mijn vraag dan wat duidelijker.

Mijn dank is groot

Je zou voor elk checkbox afzonderlijk code kunnen schrijven, maar je zou ook code kunnen schrijven waarbij gekeken wordt welke checkbox is aangepast om zo de bijbehorende cel in te vullen.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Hoornvan

Het is bijna wat ik bedoel alleen tekst 1...4 moeten kunnen worden gewijzigt ik zat zelf te denken aan een verwijzing naar een cel waar de tekst in staat zodat ik de tekst kan wijzigen.

Roncancio

Ik wil een formulier maken met vrij veel selectievakjes ik weet niet of dat dan mogelijk is.
Ben zelf nog niet zo handig met formules.

Bij het aanvinken van een selectievakje wordt de bijbehorende tekst in de H-kolom geplaatst of zonodig verwijderd.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Bijlagen

Roncancio,

Ik dank je voor je antwoord, maar hellaas is dit het niet.

Ik zoek een formule voor een selectievakje die een tekst pakt op een ander blad(bv. blad 3) en die ik dan in een willekeurige cel kan zetten, ik ben nog met de indeling van het formulier bezig.

Hoop dat het zo duidelijk is leggen op afstand is nooit mij stekste kant geweest.

Alvast weer bedankt.

Roncancio,

Ik dank je voor je antwoord, maar hellaas is dit het niet.

Ik zoek een formule voor een selectievakje die een tekst pakt op een ander blad(bv. blad 3) en die ik dan in een willekeurige cel kan zetten, ik ben nog met de indeling van het formulier bezig.

Hoop dat het zo duidelijk is leggen op afstand is nooit mij stekste kant geweest.

Alvast weer bedankt.

Kijk, mijn voorbeeld was extreem kort maar het gaat mij meer om het volgende.
Er zijn 2 opties.

Optie 1
Elke checkbox heeft eigen code (niet wenselijk, zeer arbeidsintensief en foutgevoelig).

Optie 2
Er is 1 code waarmee alle checkboxen worden aangestuurd. Mijn code is daarop gebaseerd maar wel zeer kort.
Je zou Select Case kunnen gebruiken, waarbij je de code centraal houdt maar je wel per checkbox een keuze kunt aangeven.

Je hebt het over willekeurig gegevens plaatsen. Dan zou je iets specifieker moeten zijn.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Roncancio ,

Nog even een uitleg
Als ik selectievakje 1 aanvink moet bv de tekst van cel A1 op blad 3 (hier kan ik dan de tekst eventueel wijzigen) naar A5 op blad 1 gaan en dan zou A5 bv kunnen worden gewijzigt B10 van blad 1.
Blad 3 wil ik gebruiken om allerlij teksten in te zetten die ik dan her en der kan gebruiken.

Een simpel voorbeeld.
In bijgevoegd bestand worden de gegevens van blad3 in blad 1 geplaatst.
Selectievakje 1 - Blad1!A5 = Blad3!A1
Selectievakje 2 - Blad1!A7 = Blad3!A10

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Bijlagen

Roncancio,

Bedankt dit is het.
Nog 2 vraagjes
1 kan ik deze reeks van de macro aanpassen zoveel als ik nogdig heb?
2 is er nog een aanpassing op. als het vinkje weggehaald word dat de tekst dan ook weer weg is

Antwoorden.

1. Ja, dat kan.
2. Dat wordt lastig programmeren.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Roncancio,

Ik ga het eerst zo eens proberen, kijken hoe ver ik kom.

Mijn dank is groot.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan