Samenstellen PC

Status
Niet open voor verdere reacties.
Het nieuwe systeem is wel een stuk beter, maar ik zeg erbij dat de stap niet gigantisch is.
Zo oud is je oude pc niet.

Waarom ga je al een nieuwe kopen?

Je videokaart is wel niet zo best. Maar die kan je ook wel los vervangen. (wel afhankelijk van de ruimte in je kast en je voeding: maar dat laatste is vrij makkelijk te vervangen)

Dit is niet het systeem dat ik vervang. Dit is de PC die ik nu gebruik en ik koop ééntje voor mezelf, maar alleen als die beter is dan die die ik nu gebruik.

Het systeem dat ik vervang is een oude XP Home, Pentium 4, die geen één game kan draaien en om de 5 min. vast loopt.

De nieuwe is een stuk beter dan degene die je nu gebruikt (processor is bijv 12% sneller)
De videokaart is ook een behoorlijk stuk beter, zeker met die HD4850.

Wat houd het werkgeheugen trouwens in? Merk je dat verschil van 2 en 4 GB of is dat meer voor de cijfers? Windows Vista kan ik trouwens van een vriend krijgen, dus dat scheelt weel 85 euro.

Heb ik ook nog andere dingen nodig in mijn PC (netwerkkaart ofzo hoorde ik wat van en televisiekaart)?

Als jij tv op je computer wilt, dan zal je inderdaad een tv-kaart moeten kopen.

Netwerkkaart is standaard. Alleen draadloos is niet standaard. (al heb je wel moederborden die dat standaard hebben: losse draadloze netwerkkart is bijna net zo duur als het prijsverschil tussen moederborden met en zonder)

Werkgeheugen: je zal wel verschil merken tussen 2 en 4 gig, maar bijv tussen 3 en 4 gig zal je minder merken.
Als je vista 32 bits gebruikt kan je trouwens maar maximaal 3,5 gig gebruiken (gezien je 512MB-videokaart).
Als je vista 64 bits gaat gebruiken, dan kan je wel de volledige 4 gig gebruiken (alleen gebruikt vista 64 bit standaard al iets meer dan 32 bits: dus in de praktijk is het resulataat nihil) In elk geval kan je vista 64 bits nog flink uitbreiden. Bij Vista 32 bits zit je met 4 gig gewoon aan je max. (4 gig is het totaal van het videokaartgeheugen + het interne geheugen, waarbij videokaartgeheugen voorrang heeft -> videokaart van bijv hel extreem 2 gig: dan kan je maximaal 2 gig aan intern geheugen gebruiken)

Laatst bewerkt:
Ik wil graag draadloos internetten (router) dus dan heb ik die nodig toch? En kabelaanluiting ook dus dan heb ik die ook nodig. Hoe duur zijn die dingen?

Gelukkig bespaar ik met Vista geld. Nog meer manieren om de kosten wat in te dammen of zit ik nu al goedkoop met mijn producten?

Ik wil graag draadloos internetten (router) dus dan heb ik die nodig toch? En kabelaanluiting ook dus dan heb ik die ook nodig. Hoe duur zijn die dingen?
Waarom denk je tegelijk draadloos en met draad te kunnen internetten?
Een draadloos kaartje is zo duur niet. Hoe doe je dat nu: heb je een ingebouwde kaart, of een usbstick of iets dergelijks?

maar met draad kan dus standaard.

Weet je al waar je de pc gaat bestellen (die van raoul, of van mij?)

bijv bij salland:
http://www.salland.eu/product/1021/linksys-wifi-g-adapter-wmp54g.html

Laatst bewerkt:
Ik bedoel een tv kaart (want dan zet ik kabel op PC kan ik tv kijken).

Weet nog niet, moet even kijken kwa financiering want als die kaarten erbij komen en de videokaart hoger dan word het weer een stukje duurder. Dus even kijken nog!

http://www.salland.eu/product/38154/hauppauge-wintv-hvr-1100v-00342.html

Deze wordt door tweakers in hun Best buy guides gebruikt. Zal dus wel een goede zijn:

De Hauppage Win/TV HVR1100 is een low-end tv-kaart die gezien zijn prijs goed geschikt is voor opname in het multimediasysteem. Deze kaart wordt ondersteund door Windows Vista, waardoor hij een duidelijk voordeel heeft boven de Win/TV PVR150-MCE die in vorige edities van de Best Buy Guide werd gebruikt. Naast het ontvangen van analoge televisiesignalen, is deze kaart ook in staat om DVB-T-signalen te ontvangen.

als je het zo doet: Die pc van Raoul, zonder Vista, kost je maar 577,64. (let op de btw..)
Je had als budget 650 euro.
72,36 te verspijkeren

http://www.salland.eu/product/75949...2md3-512-mb-pci-e-16x-90-c1cm40-l0uay00z.html
Meerprijs tov van de 9600GT die raoul had gekozen is 40 euro
Die kaart voor draadloos kost 26,95
Die tv-kaart kost dus 56,00
Totaal 122,95

122,95 - 72,36 = 50 euro boven budget. Das dus volledig voor rekening van die tv-kaart.
Eventueel kan je wellicht ook nog de kaart uit je oude pc halen (als daar drivers voor vista voor zijn).

Als je de 9600GT wel neemt, dan redt je het wel. Het is dus de keuze tussen een betere videokaart, of een nieuwe tv-kaart. Of de tv-kaart uitstellen.

Eventueel kan je nog besparen door deze processor te nemen, maar ik wil je dat tegelijk gelijk afraden:
http://www.salland.eu/product/46130...-53-ghz-1066-mhz-3-mb-boxed-bx80571e7200.html

En de meerwaarde van de HD4850 is dat waard of zou je voor de 9800 gaan?

Oké. Zou jij/iemand anders eens een PC kunnen samenstellen.

1) 9800GT
2) Zonder Vista
3) Kan ik TV-Kaart uit de oude Medion erin zetten? Als dit niet kan laat dan maar (kan ik altijd nog kopen dan)
4) Denk aan budget! :p

Oké. Zou jij/iemand anders eens een PC kunnen samenstellen.

1) 9800GT
2) Zonder Vista
3) Kan ik TV-Kaart uit de oude Medion erin zetten? Als dit niet kan laat dan maar (kan ik altijd nog kopen dan)
4) Denk aan budget! :p

Zie het systeem van raoul. (www.salland.eu)
Gewoon alles daarvan kopieren. Even ipv die videokaart die ene kiezen die ik gisteren koos. En evenueel het draadlooo kaartje en tv-kaart.
Dat kan je echt wel zelf.

Oké, en http://www.vicomputer.nl/, dit zit in Drachten dus zou voor mij makkelijker zijn maar dan moet ik wel weten of dit niet een hele dure winkel is en of het voor mij hier wel mogelijk is die PC samen te stellen?

Mensen: heel erg bedankt. Hij gaat er komen (met veelal dezelfde specs als jullie mij hier hebben aangeraden). Als ik hem heb zal ik hem hier uiteraard posten.

Nog even een vraagje: op de vorige pagina staat een screen van ons 'familie'-pc. Is het aan te raden daar een geheugen van 4GB i.p.v. 2GB op te zetten, want ik heb gezien dat dat niet heel prijzig is. (Weet niet of het überhaupt kan?)

BEDANKT!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan