Softwarevervalsing melding?

Status
Niet open voor verdere reacties.

gerritcz

Gebruiker
Lid geworden
9 nov 2008
Zoals ik al postte in het andere topic is mijn computer weer helemaal in orde na de perikelen met de user32.dll die zonder aanleiding als trojaans paard herkend was, dankzij de hulp CD van dit forum heb ik dat probleem kunnen verhelpen en werkt de computer weer prima :cool:

Nu werden er nieuwe windows updates geinstalleerd en daarna moet je de PC herstarten, hetgeen standaard is. Na het herstarten kwam er een melding over foutieve windows software op het scherm, deze melding staat constant rechts onderaan mijn bureaublad en tevens is dat bureaublad waarop de icoontjes staan nu geheel zwart qua achtergrond (was nog niet zo voor ik herstartte, normaal staat er een standaard achtergrond van met een soort landschap)

De melding van de software die dus constant rechts onderin staat is dat ik mogelijks de dupe ben van softwarevervalsing. Indien je er op klikt voor meer uitleg staat er het volgende:

Vraag om originele Windows software.

U bent mogelijk de dupe geworden van softwarevervalsing. Dit examplaar van Windows is niet als legitieme Windows software gevalideerd. [keuze tussen "Nu verhelpen" en "Later verhelpen"]

Dit exemplaar van Windows voldoet niet aan de vereisten voor validatie.
De productcode die op deze computer is aangetroffen, is een volumelicentiecode (VLK, Volume License Key) die is geblokkeerd. Productcode is uniek identificatiemiddel dat door Microsoft alleen wordt toegekend aan legitieme Windows software.
Als de code ontbreekt of onjuist is is er mogelijks vervalste software, mogelijks loopt uw computer gevaar.

[vervolgens komt de vraag of ik Service Pack 3 wil installeren ipv SP 2, met de melding om vooraf een backup te maken]

Ik vermoed dat het een vals alarm is, want ik heb de user32.dll uit de map c:\windows\$NTuninstallKB925902$\ kunnen terugzetten via de hulpCD van HelpMij en Nucia, dus ik heb in principe exact de juiste user32.dll dus ik zie niet in hoe er van vervalste software sprake kan zijn (tenzij dit een melding is die verschijnt tot ik die user32.dll ook in de DLLCACHE map zet en niet enkel in de System32 map)

Bovendien werkt alles gewoon prima, behalve die melding rechts onderin en dat de desktop zwart is. Voorts werken al mijn programmas normaal, ik kan gewoon het net op, mijn antivirus en firewall zijn actief en up-to-date.
Ik vermoed dus dat het vals alarm is en ben niet geneigd weer paniekerig iets te gaan veranderen, heb dus die update of wijziging vooralsnog NIET uitgevoerd.

Negeer ik die melding over softwarevervalsing beter, of is er eenvoudige manier om hier van af te komen? Ik heb er niet echt last van in die zin dat de computer voorts prima werkt, ik vind het alleen vreemd dat na de reboot plots die desktop geheel zwart is en ik zo een bizarre melding krijg.

Legaal. Tenminste, daar ben ik van overtuigd. Ik kocht de PC tweedehands toen ik in Turkije woonde. Toen ik heel kortstondig weer in vaderland Belgie was liet ik er door de lokale computershop een nieuwe harde schijf in stoppen met Windows XP, en dat zou dus een prima legale versie moeten zijn want ik heb er gewoon voor betaald en kan me moeilijk voorstellen dat een computershop illegale software gaat verkopen. Tot ik gisteren dat user32.dll probleem verholpen had, had ik ook nooit eerder zulke warning gehad, had ik al langere tijd illegale versies van windows gebruikt dan had ik al veel eeder zulke waarschuwing gehad.

Kan de oorzaak liggen bij die foutieve user32.dll files die kortstondig op de PC stonden (voor ik via de hulpCD van Nucia de echte user32 kon terugzetten) ?? Die foutieve user32 files heb ik in een aparte map weg van de windows32 map geplaatst (ik durfde het niet verwijderen uit angst de juiste user32.dll mee te verwijderen, maar de juiste staat wel in de windows32 map)

Of het in de user32.dll zit durf ik niet te zeggen.

Ik heb meer het vermoeden dat de WGA update je versie als illegaal ziet. Negeren heeft geen zin want de kans is zeer aanwezig dat je straks niet meer in windows kan komen.

Kies eens in dat scherm voor "nu verhelpen"

Is het zo ernstig dat je uit windows kan gesloten worden?

Hoe kan ik dit probleem het beste verhelpen zonder dat er enige files verloren of beschadigd raken?

Ik snap nog altijd niet waar die waarschuwing vandaan komt. Ik had na het verhelpen van die user32.dll problemen weer de normale desktop , alles in orde, plots na het herstarten na het installeren vd Windows update zou het plots een illegale versie zijn? Lijkt me onmogelijk als het al meer dan een jaar lang gewoon als legaal wordt herkend... Maar goed, hoe verhelp ik dit het beste, of beter gezegd: wat houdt dat "nu verhelpen" precies in?

PS ik heb de user32.dll teruggezet uit de c:\windows\$NTuninstallKB925902$\ map. Misschien was dit een verouderde versie. Kan die WGA problematiek verholpen worden door eenvoudigweg de user32.dll die AVG per ongeluk verwijderde terug te zetten vanuit de virus vault in de windows32 map? Of neem ik dan het risico dat de PC weer niet meer normaal werkt en niet meer normaal opstart?

Laatst bewerkt:
Ik snap wel waar die melding van komt. Bij de updates die je binnen hebt gehaald zat ook een WGA update om te kijken of je een legale of geen legale versie hebt.

Het zit hem niet in de user32.dll dus dat kun je uit je hoofd zetten.

Dus als jij ervan overtuigt bent dat je versie legaal is kun je het beste contact opnemen met Microsoft.

OK. Is het een groot probleem die melding tijdelijk te negeren? Ik woon in Tsjechie (recentelijk geemigreerd) en die Windows helpdesk hier zal vermoedelijk niet echt het Engels machtig zijn, heel wat Tsjechen spreken amper Engels. Dus ik zou dan met mijn familie in Belgie moeten contact nemen en hen vragen de Microsoft helpdesk terplekke te bellen.

Is het intussen gevaarlijk om te surfen in afwachting van het verhelpen van dit probleem (kan ik met een gerust gemoed passwords invoeren en online betalen zonder angst dat iemand de data kan lezen of kapen?) ?

En hoe snel moet zo een probleem verholpen worden voor je echt problemen krijgt om je PC te gebruiken ?

Ik weet niet hoe het zit met het " blokkeren " van je windows, Want ik had zelf ook altijd een ilegale versie en bleef die melding maar gewoon negeren. Onderhand ben ik nu slim genoeg om te zoeken op tooltjes (nope, helaas mag ik je niet verder mee helpen) en het probleem te verhelpen. Wat je ook kan proberen is een paar keer (met belangrijke data) backup's te maken zodat als het ooit voorkomt dat het niet meer werkt dat je dan tenminste nog wat data hebt.

Ik ga vanavond de "nu verhelpen" proberen, als dat niets helpt is de versie effectief illegaal. Ik heb mijn familie in Belgie gebeld om dan een klacht te gaan neerleggen bij de winkel die de computer van het systeem heeft voorzien, want ik pik het niet dat ik een computershop betaal om dan illegaal spul geleverd te krijgen. Nu ja, tenzij dit probleem binnen de paar dagen ellende kan veroorzaken los ik dit wel op, desnoods betaal ik die nieuwe licentie meteen hier in Praag (ik neem aan dat het land waar je de licentie koopt geen rol speelt? Hier in Tsjechie zijn ook computershops, ik zal wel een collega mee als tolk moeten nemen maar dat is niet onoverkomelijk)

Wat me erg stoort is dat ik behoorlijk wat werk uitstel. Ik moet mijn site updaten en enkele belangrijke mails checken maar durf mijn passwords niet ingeven omdat ik niet weet of mijn PC nu beveiligd is of niet. Online betaling stel ik nu ook uit vanwege diezelfde bezorgdheid.

Is er een mogelijk om te testen of mijn PC in elk geval beveiligd is om zonder zorgen passwords in te voeren, betalingen te doen, etc... in afwachting van het verhelpen van dat illegale software probleem? Ik zou graag mijn normale internetwerk hervatten maar daarvoor wil ik wel zeker weten dat de PC beveiligd is in afwachting dat die illegale software melding opgelost is.

Ik ga vanavond de "nu verhelpen" proberen, als dat niets helpt is de versie effectief illegaal. Ik heb mijn familie in Belgie gebeld om dan een klacht te gaan neerleggen bij de winkel die de computer van het systeem heeft voorzien, want ik pik het niet dat ik een computershop betaal om dan illegaal spul geleverd te krijgen. Nu ja, tenzij dit probleem binnen de paar dagen ellende kan veroorzaken los ik dit wel op, desnoods betaal ik die nieuwe licentie meteen hier in Praag (ik neem aan dat het land waar je de licentie koopt geen rol speelt? Hier in Tsjechie zijn ook computershops, ik zal wel een collega mee als tolk moeten nemen maar dat is niet onoverkomelijk)

Wat me erg stoort is dat ik behoorlijk wat werk uitstel. Ik moet mijn site updaten en enkele belangrijke mails checken maar durf mijn passwords niet ingeven omdat ik niet weet of mijn PC nu beveiligd is of niet. Online betaling stel ik nu ook uit vanwege diezelfde bezorgdheid.

Is er een mogelijk om te testen of mijn PC in elk geval beveiligd is om zonder zorgen passwords in te voeren, betalingen te doen, etc... in afwachting van het verhelpen van dat illegale software probleem? Ik zou graag mijn normale internetwerk hervatten maar daarvoor wil ik wel zeker weten dat de PC beveiligd is in afwachting dat die illegale software melding opgelost is.

Het knopje Nu Verhelpen linkt je naar een pagina die een bepaalde melding geeft, dus met een beetje geluk lukt het je om de melding weg te krijgen maar ik heb het nog niet mee gemaakt dat ik zonder een nieuwe licentie te kopen een legale versie zou hebben

Inderdaad, Nu Verhelpen levert niets op. Het bevestigt gewoon dat de productcode niet overeenkomt of geblokkeerd is. Ik ben hier behoorlijk pissed om, die man van de computershop (in Belgie) heeft ofwel geblunderd door een illegale versie te leveren of heeft bewust iets illegaals er op gezet.

Goed, mijn firewall en antivirus etc doen het gewoon dus ik neem aan dat de PC beveiligd is (?) op dit moment en ik gewoon een licentie kan kopen via de Microsoft site. Hier in Tsjechie kost dat helaas 141 euro maar liever dit dan nog meer problemen. Na die user32 en nu dit wil ik gewoon mijn PC terug zoals het hoort, en kunnen surfen naar eender welke site zonder zorgen over wie mijn aanmeldcodes kan meelezen etc. Dus als ik met die 141 euro op te hoesten mijn PC weer helemaal beschermd heb en helemaal in orde voor lange tijd, dan betaal ik die graag. Het is sowieso beter dan hier in een lokale shop te gaan aankloppen want het Engels van de Tsjechen, zelfs in grote winkelcentra, is erg slecht.

Nu 1 vraagje: als ik betaal voor die licentie gebeurt er toch niets met de files op de harde schijf etc, er wordt toch geen geheel nieuw besturingssysteem geinstalleerd waarbij ik mijn files beschadigd of verloren zie? Ik hoop dat het enkel een geldige licentie toevoegt en verder mijn harde schijf onaangetast blijft?

Wat je ook kan doen is gewoon een tool bij google zoeken. Helaas mag ik je hier niet verder mee helpen. Dat moet je op je eigen stokje doen ;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan