• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Excel vorgaande lager groen-voorgaande hoger rood

Status
Niet open voor verdere reacties.

jamiekonincks

Gebruiker
Lid geworden
21 nov 2008
Hé!
Zit met een probleempje, ik heb een scherm vol met cijfers maar het is totaal niet overzichtelijk. Omdat het over resultaten gaat zou het helpen om een daling of een stijging aan te geven. Als ik dit handmatig wil doen ben ik 3 dagen bezig! Ik heb zelf al een beetje zitten stoeien met de ALS functie maar dat wil niet echt lukken. Ik ben dus opzoek naar de formule die in een reeks cijfers aangeeft of er een stijging of en daling is tenopzichte van het voorgaande cijfer en dit moet dan bij een stijging groen en bij daling rood worden.

BVD!

Groet,

Jamie Konincks

Dat is toch makkelijk te doen via Voorwaardelijke Opmaak.

Zie voorbeeld

Cobbe

Laatst bewerkt:
Ja maar kan je dan ook instellen dat het afhankelijk is van de voorgaande? dus niet alleen alles boven de 5 is rood en alles onder de 5 is groen?

Ja maar kan je dan ook instellen dat het afhankelijk is van de voorgaande? dus niet alleen alles boven de 5 is rood en alles onder de 5 is groen?

Uiteraard via een formule in de voorwaardelijke opmaak.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Welke functie moet ik dan gebruiken in de voorwaardelijke opmaak? De als functie?
Waarschijnlijk heel NOOB dit maar excel kan soms nogal confusing zijn :confused:

Als je zelfs het voorbeeld met de correcte formulering niet wil bekijken, tja dan.....

Cobbe

Heb hem bekeken, als ik op de cijfers sta zie ik geen formule ook bij voorwaardelijke opmaak niet :S

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan