Computer wil niet meer normaal afsluiten

Status
Niet open voor verdere reacties.

edjuuh1990

Gebruiker
Lid geworden
29 jul 2007
Hallo,

Als ik mijn laptop (HP Pavillon) wil afsluiten, blijft het scherm heel lang hangen bij ''Bezig met afsluiten'' (vaak wel een kwartier) uiteindelijk komt er een blauw scherm met tekst en snel daarna start hij opnieuw op..
Nou heb ik al geprobeerd om al mijn programma's af te sluiten voordat ik de computer wil afsluiten, dit wil niet helpen.

Kan iemand mij hierbij helpen..?? Het lijkt mij niet heel bevordelijk voor mijn computer als dit zo lang doorgaat.. Het is overigens wel zo dat de computer, nadat hij weer is opgestart, wel snel helemaal goed afsluit.

Edward

Hallo,

Als ik mijn laptop (HP Pavillon) wil afsluiten, blijft het scherm heel lang hangen bij ''Bezig met afsluiten'' (vaak wel een kwartier) uiteindelijk komt er een blauw scherm met tekst en snel daarna start hij opnieuw op..
Nou heb ik al geprobeerd om al mijn programma's af te sluiten voordat ik de computer wil afsluiten, dit wil niet helpen.

Kan iemand mij hierbij helpen..?? Het lijkt mij niet heel bevordelijk voor mijn computer als dit zo lang doorgaat.. Het is overigens wel zo dat de computer, nadat hij weer is opgestart, wel snel helemaal goed afsluit.

Edward

bevorderlijk voor je computer valt wel mee.

maar voor je vista of xp, is het minder goed.

betekent namelijk een bsod blue screen of death.

kun je achterhalen wat er in dat blauwe scherm staat.

als je niets belangrijks op de pc hebt staan zou ik windows even opnieuw installeren.

Bedankt voor de snelle reactie,

De melding is meestal iets van 0x000000xx of iets in die richting (het scherm is redelijk snel alweer weg)

Betekent dit dat Vista opnieuw geinstalleerd moet worden? Ik heb namelijk de laptop gekocht zonder cd-rom (Vista stond er al op) hoe zou ik dit dan kunnen oplossen??

Edward

Bedankt voor de snelle reactie,

De melding is meestal iets van 0x000000xx of iets in die richting (het scherm is redelijk snel alweer weg)

Betekent dit dat Vista opnieuw geinstalleerd moet worden? Ik heb namelijk de laptop gekocht zonder cd-rom (Vista stond er al op) hoe zou ik dit dan kunnen oplossen??

Edward

oei als het goed is krijg je er een backup dvd bij.
of had je die zelf moeten maken.

ik zou als ik jouw was eerst de updates van windows doen.

en van de andere hardware.

uitleg over hoe je die dvd's kan aanmaken vind je hier: http://h10025.www1.hp.com/ewfrf/wc/...&dlc=nl&cc=nl&docname=c00838541&product=12455
maar ik wil niet zeggen dat je moet herinstalleren, zeker niet ;)
Je hebt geen uiterst groot probleem ofzo :P

Al zou het wel eens handig zijn moesten we weten wat de exacte melding is van het bsod.
(er is een manier om dat weer te geven dus niet automatisch te laten afsluiten maar ik kan het niet direct vinden)

EDIT: ik heb het kunnen vinden denk ik.
-rechterklik op computer(in start menu)
-Eigenschappen
-in de linkerkolom vind je geavanceerde systeeminstellingen
-na daarop geklikt te hebben ga je naar het tabblad geavanceerd.
-Dan bij opstart en herstelinstellingen klik je op instellingen.
-Je heb in het venster dat zich zojuist opende een onderdeel systeemfouten.
-vink daar nu "de computer automatisch opnieuw opstarten" uit

succes :thumb:

Laatst bewerkt:
Bedankt voor jullie reacties,

Dit schijnt allemaal niet te helpen, de computer doet er zeker nog 15 a 20 minuten over om af te sluiten. Ik heb dat vinkje uitgezet maar dat helpt niet met het sneller afsluiten..Dat blauwe scherm zit er trouwens ook nog bij, heeft dit er mee te maken?

Edward

Laatst bewerkt:
Laat een programma je geheugen eens controleren, en kijk of hij fouten vindt (even zelf googlen kan geen kwaad ;))

wat als je

en als je nou eens afsluit met uitvoeren

start-> uitvoeren-> shutdown -s

duurd het dan ook zo lang??

Bedankt voor jullie reacties,

Dit schijnt allemaal niet te helpen, de computer doet er zeker nog 15 a 20 minuten over om af te sluiten. Ik heb dat vinkje uitgezet maar dat helpt niet met het sneller afsluiten..Dat blauwe scherm zit er trouwens ook nog bij, heeft dit er mee te maken?

Edward

wat heb je dan nu gedaan?
dat vinkje zou trouwens niet moeten zijn om sneller af te sluiten maar om weer te geven wat er exact op het blauwe scherm staat...
Kan je dat niet even zeggen of bleef dat niet staan?

tja als je dat invoerd sluit de ook af en heel michien sluit die dan sneller af.
Je zou het kunnen proberen en mocht dat niet willen hoor ik het wel.

(en als je nou eens afsluit met uitvoeren

start-> uitvoeren-> shutdown -s

duurd het dan ook zo lang?? )

Heeeeel mischien werkt dit wel goed

Laatst bewerkt:
Allemaal hartstikke bedankt voor jullie hulp.

De melding die hij bij dat blauwe scherm geeft is:

DRIVER_POWER_STATE_FAILURE

STOP: 0x0000009F (0x00000003, 0x859AC578, 0x8735D030, 0x88E5AC48)

Ik heb al vele dingen geprobeerd, Hitman Pro, ZoneAlarm, AVG.
Ook heb ik mijn hele schijf een avondje laten defragmenteren.

Het vreemde is dat het af en toe niet gebeurd, dus ik dacht misschien ligt het aan de progamma's die dan nog aanstaan?
Ik heb bijvoorbeeld vandaag een tijd achter de pc gewerkt met slechts msn,itunes, de gebruikelijke anti-virus en firewall (Norton & ZoneAlarm) en wat office progamma's gewerkt. Vliegensvlug sluit hij correct af, terwijl ik bijvoorbeeld gister heel lang ook Azureus aan heb gehad. Misschien ligt het aan dit progamma, iemand bekend met dit soort problemen? Kan het misschien helpen als ik dit soort progamma's eerst afsluit en daarna pas de computer laat afsluiten?

Laatst bewerkt:
tja das wel balen

tja dat is niet zo leuk want dat is het bleu screen of death en daar kan je simpel weg door windows zelf al aan komen.

volgens microsoft licht het aan je drivers

http://support.microsoft.com/kb/315249
(is wel in het engels):confused: dus hoop dat je het snapt:p

mm

BSOD's. mischien niet(ken ik namelijk niet) maar als je windows vista heb heb je zowieso vaker een bleu screen dan op xp

vooral op latops:(

maar als je windows vista heb heb je zowieso vaker een bleu screen dan op xp
Dat is onzin. Pure subjectieve uitspraak.

Daar komt bij dat (vrijwel) alle moderne Microsoft OS-en 'uit de doos', op een 'normale' machine zo stabiel zijn als 't maar kan. Het gaat pas mis bij instabiele drivers en 3th party programs.

Installeer je Vista op een PC met de juiste drivers, installeer je er Office naast (om maar wat te noemen) en zet je hem aan en laat je hem aan staan dan draait 'ie over 10 jaar nog.

BSOD's. mischien niet(ken ik namelijk niet)
BSOD, Blue Screen Of Death.
(en het is dus 'blue' en niet 'bleu', wat iets heel anders betekent ;))

Laatst bewerkt:
tikfout

Ben ik niet met je eens want vista is zelf ook best onstabiel en ik weet wel dat het voornamelijk door progamma's daarnaast gaat maar dan moet vista daar wat aan doen want op xp kan het ook normaal.(als je snap wat ik bedoel.) en dat van blue was een tikfout.

maar laten we het verder hebben over het probleem in de plaats van een discussie voor niks te maken

Ben ik niet met je eens want vista is zelf ook best onstabiel
Welk bewijs kun je hiervoor aandragen dan?

Ben ik weet wel dat het voornamelijk door progamma's daarnaast gaat maar dan moet vista daar wat aan doen want op xp kan het ook normaal.(als je snap wat ik bedoel.)
Nee, ik heb geen idee wat je bedoelt. Windows XP en Windows Vista zijn twee verschillende besturingssystemen. Dat de programma's die op XP werkte niet meer op Vista werken ligt aan de programmeurs van die programma's en de gebruikers die het programma installeren op een non-supported OS.
Of je het daar mee eens bent en of dat je vindt dat Microsoft meer verantwoordelijkheid moet nemen is een heel andere discussie.

maar laten we het verder hebben over het probleem in de plaats van een discussie voor niks te maken
Nouja..als jij beweringen maakt die niet kloppen moeten die natuurlijk wel rechtgezet worden. Jij zegt dat Vista instabieler is dan XP dus dan wil ik daar graag je onderbouwing voor lezen, dan maar per mail. gebruikersnaam@helpmij.nl.

Laatst bewerkt:
mmm ik word nu al moe van somige mensen en ben der net 2 dagen

ik ga hier niet meer op in zoek het maar uit. we denken allebei verschillend dus laat maar zitten. en reageer neit op mij maar op de topic waar die voor gemaakt is:mad:

Ik denk dat ik weet wat de oorzaak was;

Als ik af wou sluiten, en ik had Azureus aan gehad maar wel had afgesloten via het menu van Azureus, stond deze alsnog bij Taakbeheer onder 'processen' hier lukte mij het niet deze af te sluiten, wat dus waarschijnlijk het gevolg kreeg dat mijn computer niet kon afsluiten?

Ik heb nu namelijk geen Azureus meer maar uTorrent en het probleem is tot zover weg!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan