MSI 850 pro2 (6523) probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

michaelvd12

Gebruiker
Lid geworden
30 mei 2008
Ik heb een probleem met mijn MSI 850 pro2 , ik wil deze aansluiten maar hij gaat piepen ,
ik heb deze uit test aangesloten dus alleen een videokaart met geheugen , voeding en proccesor ,

Kan iemand mij helpen ? ( deze pc heeft een bestemming voor een drukerij)

Alvast bedankt

Michael van Dijk

Ik heb een probleem met mijn MSI 850 pro2 , ik wil deze aansluiten maar hij gaat piepen ,
ik heb deze uit test aangesloten dus alleen een videokaart met geheugen , voeding en proccesor ,

Kan iemand mij helpen ? ( deze pc heeft een bestemming voor een drukerij)

Alvast bedankt

Michael van Dijk

en als je 1 reep geheugen eruit haalt?

Al gedaan maar blijft piepen

Edit : Zelfs al zonder geheugen gedaan blijft nog piepen en het geheugen bedraagt 256 mb ( maybe te weinig?) en het is ook niet zeker of het moederbord werkt

Laatst bewerkt:
Al gedaan maar blijft piepen

Edit : Zelfs al zonder geheugen gedaan blijft nog piepen en het geheugen bedraagt 256 mb ( maybe te weinig?) en het is ook niet zeker of het moederbord werkt

dat is dan eerste taak he.

kijken of die werkt.

Dit moederbord heeft RDram geheugen en is erg gevoelig voor merk en snelheid van de geheugenmodules.
Zoals ik denk is het ook een 423 P4 chip en is dan ook zeer weinig verkocht om het nu nog uit te proberen met bv gebruikte onderdelen.

Flip

Welke processor gebruik je?
Het geheugen MOET in paren worden geplaatst (1+2 en/of 3+4) als je maar twee RIMM latjes gebruikt moeten in bank 3+4 CRIMMs gebruik worden.

hij zegt toch zelfs zonder geheugen blijft hij piepen

Inderdaad, dat doet een moederbord zonder geheugen...die gaat piepen.
Zo ook met fout geplaatst geheugen.

Verder geef ik ook aan dat bij een moederbord dat RIMM (Rdram) gebruikt ALLE slots bezet moeten zijn.
Dus of in alle vier de slots geheugen plaatsen of in slechts twee en dan in de overgebleven slots 'dummy's' (Crimm) gebruiken.
Iedere andere combinatie zal tot een protesterend moederbord leiden.

Inderdaad, dat doet een moederbord zonder geheugen...die gaat piepen.
Zo ook met fout geplaatst geheugen.

Verder geef ik ook aan dat bij een moederbord dat RIMM (Rdram) gebruikt ALLE slots bezet moeten zijn.
Dus of in alle vier de slots geheugen plaatsen of in slechts twee en dan in de overgebleven slots 'dummy's' (Crimm) gebruiken.
Iedere andere combinatie zal tot een protesterend moederbord leiden.

Ok Ik Zal Proberen dit voor elkaar te krijgen !

ik kan dit pas uittesten op dinsdag omdat ik dan alleen bij de ict ben van mijn werk ik werk daar namelijk op meerdere afdelingen ik zal posten als dit geholpen heeft ja of nee !

Ok Ik Zal Proberen dit voor elkaar te krijgen !

ik kan dit pas uittesten op dinsdag omdat ik dan alleen bij de ict ben van mijn werk ik werk daar namelijk op meerdere afdelingen ik zal posten als dit geholpen heeft ja of nee !

ik heb het gedaan maar blijft piepen, kunnen jullie me vertellen wat de 1 ste 2de etc zijn ?

heb in 3 en 4 gedaan en dummy's in 1 en 2 en nu start hij op !

Bedankt voor de medewerking !

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan