NTLDR ontbreekt, help!

Status
Niet open voor verdere reacties.

Miquell4

Gebruiker
Lid geworden
16 nov 2008
Hallo,

Ik heb de melding NTLDR ontbreekt.Druk op control + alt + delete om opnieuw op te starten. Ik heb al een beetje 'gegoogled' over wat het kan zijn en ik ben er redelijk uit, maar ik heb een probleem. Hieronder een berichtje dat ik eerder al had getypt:

Ik had gezien dat je had gereageerd op het topic "NTLDR ontbreekt". Ik heb hier één vraagje over. Ik heb dezelfde melding, en als ik dan opstart met de windows disk, gaat die eerst laden enzo. Druk ik dan op R, kom ik precies in hetzelfde waar alles ujitgelegd staat. MAAR, er hoort C:/windows/> te staan, en bij mij staat er alleen maar C:/>. Kan ik hier gewoon die regels typen, of moet ik op een of andere manier nog naar C:/windows>?

Alvast bedankt voor de hulp!

Wie kan mij hiermee helpen? Graag reacties!

Alvast bedankt!

je harde schijven zullen waarschijnlijk met sata aangesloten zijn Je zal dan de drivers moeten installeren Bij het inst van windows op F6 drukken en drivers installeren

Het feit dat je gewoon op cd C:> prompt komt betekent meestal dat er problemen op het bestandssysteem zijn.

Doe op die C:> prompt het volgende commando voor bestandssysteemreparatie:
chkdsk c: /p

Type hierna Exit, waarna de computer opnieuw opstart. Start niet op van de XP CD, en kijk hoever je nu komt met het opstarten van Windows.

Succes,

Tijs.

Hoi,

Je kunt gewoon naar C:\windows gaan door het volgende commando te gebruiken:

cd C:\windows

Voer dan het copy commando uit en herstel de ntldr van de windows cd!

copy station:\i386\ntldr c:\

copy station:\i386\ntdetect.com c:\
Als je:thumb: wordt gevraagd het bestand te overschrijven, typt je j en drukt je op ENTER.

Opmerking in deze opdrachten zit een spatie tussen ntldr en c:\ en tussen ntdetect.com en c:\.

Hoi,

Je kunt gewoon naar C:\windows gaan door het volgende commando te gebruiken:

cd C:\windows

Voer dan het copy commando uit en herstel de ntldr van de windows cd!

copy station:\i386\ntldr c:\

copy station:\i386\ntdetect.com c:\
Als je:thumb: wordt gevraagd het bestand te overschrijven, typt je j en drukt je op ENTER.

Opmerking in deze opdrachten zit een spatie tussen ntldr en c:\ en tussen ntdetect.com en c:\.

Als ik type: cd C:\windows staat er "dit opgegeven bestand of pad zijn is niet geldig". Hmmm, heel raar!

Het feit dat je gewoon op cd C:> prompt komt betekent meestal dat er problemen op het bestandssysteem zijn.

Doe op die C:> prompt het volgende commando voor bestandssysteemreparatie:
chkdsk c: /p

Type hierna Exit, waarna de computer opnieuw opstart. Start niet op van de XP CD, en kijk hoever je nu komt met het opstarten van Windows.

Succes,

Tijs.

Er staat "Het volume lijkt een of meer onherstelbare problemen te hebben". Help!

Heb je wel de goede syntax gebruikt?

cd(spatie)c:\windows

\ = backslash.

Er staat "Het volume lijkt een of meer onherstelbare problemen te hebben". Help!

probeer dan met je windows cd in de herstelconsole te komen en op r drukken als ie erom vraagt!
typ: chkdsk /r na dit proces(kan een tijdje duren)

Typ dan fixboot enter
en fixmbr enter

typ dan exit om er weer uit te gaan! Als hij nu wel weer opstart, probeer zo veel mogelijk te backuppen en ga er maar vanuit dat je toe bent aan een nieuwe hhd!

Laat ik het even algemeen houden: Hoe de zaken er nu voorstaan zou ik persoonlijk de computer brengen naar een goede computer-reparateur.
Hoe minder er nu nog met de harddisk gebeurt, hoe meer kans dat er nog data van te redden valt.

Laat die reparateur (voordat allerlei diepgaande reparaties worden gestart, zoals chkdsk /r etc.) eerst proberen om de data zoveel mogelijk veilig te stellen en daarna pas met 'herstel-werkzaamheden' aan de slag te laten gaan.

Het is maar mijn idee bij 'de schade zoveel mogelijk beperken'. Natuurlijk staat het je vrij om het toch zelf te proberen, ik raad het alleen niet aan.

Tijs.

Laat ik het even algemeen houden: Hoe de zaken er nu voorstaan zou ik persoonlijk de computer brengen naar een goede computer-reparateur.
Hoe minder er nu nog met de harddisk gebeurt, hoe meer kans dat er nog data van te redden valt.

Laat die reparateur (voordat allerlei diepgaande reparaties worden gestart, zoals chkdsk /r etc.) eerst proberen om de data zoveel mogelijk veilig te stellen en daarna pas met 'herstel-werkzaamheden' aan de slag te laten gaan.

Het is maar mijn idee bij 'de schade zoveel mogelijk beperken'. Natuurlijk staat het je vrij om het toch zelf te proberen, ik raad het alleen niet aan.

Tijs.

Even voor de duidelijkheid, ik weet er echt niks van dus. Als ik gewoon een beetje verder ga prutsen, wat kan er dan gebeuren? Alleen dat al mijn bestanden verloren gaan, en ik XP weer opnieuw moet installeren, of kan er ook schade aan hardware komen?

probeer dan met je windows cd in de herstelconsole te komen en op r drukken als ie erom vraagt!
typ: chkdsk /r na dit proces(kan een tijdje duren)

Typ dan fixboot enter
en fixmbr enter

typ dan exit om er weer uit te gaan! Als hij nu wel weer opstart, probeer zo veel mogelijk te backuppen en ga er maar vanuit dat je toe bent aan een nieuwe hhd!
Wat is een HHD, en ik heb mijn computer nog helemaal niet zo lang, en het is een goede computer!

Een HDD is een harddisk.
En of je pc nu net nieuw is of al enige tijd in gebruik is: Er kan altijd een probleem optreden met de hardware. Dit geldt dus ook voor een harddisk.

Vraag anders hulp van de leverancier. Hij weet wat er in je systeem is ondergebracht.
Als de harddisk inderdaad kapot blijkt te zijn moet je toch bij hem zijn voor een nieuwe harde schijf (garantie).

Tijs.

Een HDD is een harddisk.
En of je pc nu net nieuw is of al enige tijd in gebruik is: Er kan altijd een probleem optreden met de hardware. Dit geldt dus ook voor een harddisk.

Vraag anders hulp van de leverancier. Hij weet wat er in je systeem is ondergebracht.
Als de harddisk inderdaad kapot blijkt te zijn moet je toch bij hem zijn voor een nieuwe harde schijf (garantie).

Tijs.
Ok, bedankt. Maar eerst wil ik alle mogelijke manieren proberen om het zelf op te lossen. Er was ook iets, dat je een windows opstartdiskette kon maken. Dat ben ik nu aan het doen, maar ik kan I386 nergens vinden. Weet iemand waar het staat?

Kan ik ook gewoon XP opnieuw installeren? Ik heb de bijbehorende CD's + code's. Raad iemand dit aan of af, en waarom? Bedankt!

Als er nu geen nuttige mails/documenten etc. op je harddisk staan kun je dat zeker proberen. Formatteer dan wel de schijf, en doe dat op de langzame manier, zodat evt. kapotte stukken op de harddisk je niet later gaan hinderen.

Succes.

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan