Problemen naar reïnstalleren XP.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Miquell4

Gebruiker
Lid geworden
16 nov 2008
Heey,

Ik heb net windows XP opnieuw geïnstalleerd, maar ik heb nu heel veel problemen. Als u een antwoord weet op één/meerdere van deze problemem, graag een reactie posten.

Bij apparaatbeheer staan veel gele vraagtekens. Als ik op deze klik en op installeren, vraagt die of ik misschien het internet op wil gaan. Alleen als ik dan op OK klik, staat er dat ik internet niet op kan, omdat er geen verbinding is. Het betreft de volgende items, waar een geel vraagteken voorstaat:

• Elthernet-controller
  • Onbekend apparaat (2x)
  • PCI device
  • PCI simple communication-controller
  • SM-buscontroller
  • USB controller (2x)
  • Videocontroller (VGA-compatibel)

Internet verbinding tot stand brengen lukt niet. Als ik via de wizard door alle stappen heeb ga, moet ik op het einde een internetverbinding selecteren. Alleen ik heb geen IP. Als ik bij uitvoeren cmd type, en dan "ipconfig of ipconfig/all" staat er "Windows XP configuratie." Ook als ik naar start > configuratie scherm > netwerkverbindingen ga. En kies voor "1394-verbinding", staat er bij IP: Niet beschikbaar.

Ik mis een deel van mijn schijfgeheugen. Ik hoor 320 GB te hebben. Maar als ik naar rechtermuis deze computer > beheren ga, staat er:
  • schijf 0: Winxp C: 9,67 GB NTFS
  • schijf 0: MF data E: 118,23 GB NTFS
Waar is de rest gebleven? Ook als ik het commando "dxdiag" type bij uitvoeren, staat er bij videokaart niks, en totaal geheugen ook niks.

Nog wat overige informatie over mijn pc:
  • Behuizing - Supercase AXT
  • Moederbord - Asus P5B-V
  • Processor - Intel Core2Duo E4500
  • Proc Koeler - Artic Cooling Alpine7 Pro
  • Koelingkast - Zalman 120x120 + 80x90 fans
  • Grafische kaart - Asus Silent Magic GF8600GT - 512Mb
  • Harde schijf - Samsung Spinpoint 320GB HD321KJ
  • Voeding - HKC Silent Power 430 watt
  • DVD station - 22x48 Samsung SH-S223F
  • Card Reader - Sweex all in one CR005
  • Geheugen - 2x1 GB Corsair extreme performance DDR2-800
Misschien heb je er wat aan!

Ik moet nu heel even weg, er komt nog meer. Alvast bedankt!

Laatst bewerkt:
Je hebt de drivers voor deze hardware niet geinstalleerd, dus deze even installeren kun je eventueel downloaden op de site van de fabrikant.

je kan internet nog niet op ,omdat je de drivers daar ook nog voor moet installeren
dus alle drivers installer en windows updaten
heb je je moedrerboard cd nog ,daar staan ook diverse drivers op

succes

Zodra je de drivers waar de vorige poster over gesproken hebben zijn geïnstalleerd, installeer dan ook Service Pack 2 als die niet geïntegreerd op de XP Cd stond.
Die kun je op een andere pc downloaden, op memory-stick of iets dergelijks zetten en dan overbrengen naar de pc waar je zojuist XP hebt geïnstalleerd, als je daar nog geen Internet toegang hebt nu.

Zodra die is geïnstalleerd zou het probleem met de grootte van de harde schijf ook opgelost kunnen zijn. Hierna zou je dan een poging kunnen doen op Service Pack 3.

Succes,

Tijs.

Zodra je de drivers waar de vorige poster over gesproken hebben zijn geïnstalleerd, installeer dan ook Service Pack 2 als die niet geïntegreerd op de XP Cd stond.
Die kun je op een andere pc downloaden, op memory-stick of iets dergelijks zetten en dan overbrengen naar de pc waar je zojuist XP hebt geïnstalleerd, als je daar nog geen Internet toegang hebt nu.

Zodra die is geïnstalleerd zou het probleem met de grootte van de harde schijf ook opgelost kunnen zijn. Hierna zou je dan een poging kunnen doen op Service Pack 3.

Succes,

Tijs.
Heel erg bedankt! Ga het proberen, bedankt voor het helpen allemaal, super. Ik zal zometeen even posten of het is gelukt. :thumb:

[edit] Kan het trouwens kwaad als ik met die computer, waar nog GEEN firewall en antivirus opzit, om naar bekende sites te surfen? Bijvoorbeeld google/youtube/helpmij? Zoja, waar zit de standaard firewall/antivirus van windows? Kan hem nergens vinden, althans niet onder configuratiescherm.[/edit]

Laatst bewerkt:
Kan SP2 niet installeren, er staat:

"De productcode die is gebruikt om microsoft te installeren is mogelijk niet geldig."

Ik heb de officiele windows XP cd, met licensie code. Dus hoezo, niet geldig?

Heb je Windows al geactiveerd?

Tijs.

Hoi !

En voor alles een virusscanner installeren, anders kun je zo opnieuw beginnen met installeren !

Greetz,

Harry.

Activeren moet geloof ik via:
Start -> (Alle) Programma's -> Bureauaccessoires
of
Start -> (Alle) Programma's -> Bureauaccessoires -> Systeemwerkset

(Icoontje met 2 sleuteltjes).

Succes,

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug