msn en visual basic 6.0 niet meer mogelijk?

Status
Niet open voor verdere reacties.

djpommes

Gebruiker
Lid geworden
27 mrt 2007
ik had vroeger wel eens programmatjes gemaakt die met msn "overleggen" status verandere enzo. en ik doe nu precies het zelfde en ik krijg een error :S en ook mijn oude code van een msn programma wat ik gemaakt heb werkt niet meer :S is dit verander met de nieuwste windows live messenger ofzo? lukt iemand nog om zo een programmatje te maken? die dingen met msn kan, zoals een gesprek starten enzo.

ik had vroeger wel eens programmatjes gemaakt die met msn "overleggen" status verandere enzo. en ik doe nu precies het zelfde en ik krijg een error :S en ook mijn oude code van een msn programma wat ik gemaakt heb werkt niet meer :S is dit verander met de nieuwste windows live messenger ofzo? lukt iemand nog om zo een programmatje te maken? die dingen met msn kan, zoals een gesprek starten enzo.

Ja, dat is uiteraard nog steeds mogelijk. Het hangt er vanaf wat je precies wilt, maar voor het wijzigen van de status kun je denk ik het makkelijkste(zonder ervaring dan) met FindWindow, FindWindowEx en SendMessage werken. (APIs)

Wat je precies moet versturen kun je achterhalen met een programma als Spy++.
(probeer het aub eerst zelf uit te zoeken)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan