Systeem hulp

Status
Niet open voor verdere reacties.

bruce lee

Gebruiker
Lid geworden
13 okt 2008
Ik zat rond te kijken naar een goede krachtige(game)pc.
En mijn oog viel op deze van hardwareoutlet.nl :http://www.hardwareoutlet.nl/public/ShowProduct/6412

Wat vinden jullie van dat systeem?Kan het de zwaarste programma's aan?
En de zwaarste games?Ik heb wat gelezen over de meegeleverde videokaart en men vindt het een goede kaart die hele zware programma's/games moeiteloos aankan.

Alvast dank.

Ik denk dat mensen op helpmij voor dit bedrag een beter systeempje in elkaar kunnen knutselen. En zit er een OS bij deze pc, want dat staat niet in het rijtje.

Laatst bewerkt:
Dank jullie voor jullie reacties.007baske007,ja het is prijzig maar een goede pc kost ook niet niks.Voor een systeem waar ik minimaal 2 jaar over wil doen wil ik toch redelijk wat betalen.

Weet je of er OS bij zit anders moet je die er ook nog los bij kopen.

Ik denk dat mensen op helpmij voor dit bedrag een beter systeempje in elkaar kunnen knutselen. En zit er een OS bij deze pc, want dat staat niet in het rijtje.

Ik ben vrij nieuw op dit forum gangkill.Moet ik gewoon een vraag plaatsten of mensen een goed systeem in elkaar kunnen zetten voor een bepaald bedrag?Want eerlijk gezegd ben ik geen comp wiz.Ik heb toch weinig verstand van het vergelijken van hardware en welke combinaties ik het beste kan nemen.

Weet je of er OS bij zit anders moet je die er ook nog los bij kopen.

Nu je het zegt,dat weet ik eigenlijk niet.Het lijkt mij dat wanneer je een compleet systeem koopt je er toch bijna altijd een besturingssysteem bij krijgt.

Dat systeem is veel te duur. En er zit volgens mij niet eens Vista bij...

Je kan ook zelf een systeem aanklikken bij webshops. Als je nu onderstaande vragen beantwoorden, dan zijn er mensen die een samenstellling voor je kunnen maken: daarna is het alleen een kwestie van de artikelnummeers op de website van bedrijf X opzoeken en daarna op bestellen drukken.
(computer wordt compleet geleverd: alleen het besturingssysteem moet je zelf installeren: tegen meerprijs doen ze dat ook nog even)

de vragen:

Budget - Wat wil je gaan uitgeven aan de nieuwe computer?

Doel - Wat wil je met de pc gaan doen? Gamen/Beeldbewerking/Videobewerken/Internet+Email Anders, Nl.

Hoe belangrijk is stilte? - Onbelangrijk/Enigszins belangrijk/Heel belangrijk

Assemblage (het in elkaar zetten van de onderdelen) - Moet de winkel de hardware voor je assembleren of ga je dit zelf doen? Dit zal dus een 'ja' worden...

Besturingssysteem - Heb je al een besturingssysteem? Zo nee: welke wil je?
Moet er andere software bij: bijv Office/Nero/etc etc etc

Randapparatuur:
Heb je zelf al onderdelen op het oog of in huis, vermeld die dan ook
Moet er bij het systeem ook nieuwe randapparatuur? Denk aan: Muis/Toetsenbord/Speakers/Monitor.

Heb je verder nog andere specifieke wensen voor je nieuwe pc?

Dat systeem is veel te duur. En er zit volgens mij niet eens Vista bij...

Je kan ook zelf een systeem aanklikken bij webshops. Als je nu onderstaande vragen beantwoorden, dan zijn er mensen die een samenstellling voor je kunnen maken: daarna is het alleen een kwestie van de artikelnummeers op de website van bedrijf X opzoeken en daarna op bestellen drukken.
(computer wordt compleet geleverd: alleen het besturingssysteem moet je zelf installeren: tegen meerprijs doen ze dat ook nog even)

de vragen:

Budget - Wat wil je gaan uitgeven aan de nieuwe computer?

Doel - Wat wil je met de pc gaan doen? Gamen/Beeldbewerking/Videobewerken/Internet+Email Anders, Nl.

Hoe belangrijk is stilte? - Onbelangrijk/Enigszins belangrijk/Heel belangrijk

Assemblage (het in elkaar zetten van de onderdelen) - Moet de winkel de hardware voor je assembleren of ga je dit zelf doen? Dit zal dus een 'ja' worden...

Besturingssysteem - Heb je al een besturingssysteem? Zo nee: welke wil je?
Moet er andere software bij: bijv Office/Nero/etc etc etc

Randapparatuur:
Heb je zelf al onderdelen op het oog of in huis, vermeld die dan ook
Moet er bij het systeem ook nieuwe randapparatuur? Denk aan: Muis/Toetsenbord/Speakers/Monitor.

Heb je verder nog andere specifieke wensen voor je nieuwe pc?

Dank je voor je reactie.

Het budget is denk ik maximaal 1200 Euro
Ik heb winxp en vista.
En er hoeft op dit moment geen extra software bij.
Er hoeft geen extra randapparatuur bij.
Ik zal de pc eigenlijk voor alles gebruiken.
Maar als ik zeg voor games dan zal ie waarschijnlijk ook voor andere zware programma's geschikt zijn omdat games volgens mij de zwaarste eisen stellen van een systeem.
Dus als een pc geschikt is voor de allezwaarste games dan zal ie ook voor alle andere programma's geschikt zijn.Dat denk ik maar ik kan het ook verkeerd hebben.
Ik wil zowiezo een supergoede quad core procesor erin en supergoede videokaart.
En de moederbord moet volgens mij ook ddr3 geheugen ondersteunen.

Ik hoop dat dit genoeg info is voor iemand die een goede pc kan samenstellen.

vind je die bluray belangrijk?
(een bluray speler kost al snel 100 euro, een dvdbrander maar 25 euro, een bluraybrander is nog duurder)

Ik zat trouwens nog eens naar die computer te kijken:
Er staat dat deze kast gebruikt is:
Recom Power Station Midi Tower zwart
Maar het plaatje is van een Sonata III....

Laatst bewerkt:
vind je die bluray belangrijk?
(een bluray speler kost al snel 100 euro, een dvdbrander maar 25 euro, een bluraybrander is nog duurder)

Ik zat trouwens nog eens naar die computer te kijken:
Er staat dat deze kast gebruikt is:
Recom Power Station Midi Tower zwart
Maar het plaatje is van een Sonata III....

Eigenlijk is een blu-ray brander voor mij geen verreiste.Misschien in de toekomst.
Een goede dvd-brander is voor nu oké.
En wat betreft de kast,dat klopt.Op de website staat een andere kast dan wat er daadwerkelijk met het systeem gaat.Ik heb hun folder thuis en daar staat een andere kast in.
Ik heb ze gee-mailed en ze vertelden me dat het systeem in de kast van de folder zit.Dus de
Recom Power Station Midi Tower .Al is een kast niet erg belangrijk voor me.Zolang ie maar goed genoeg is om later eventueel hardware uit te breiden.

Mooi!

Ik ga 2x een systeem plaatsen. Eerst het gekke systeem, een beetje boven budget:

Id 88999 OCZ Gold - Geheugen - 2 GB - DIMM 240-p (3X) € 180,39

Id 102046 Gigabyte GA-EX58-UD5 - Moederbord - ATX € 260,98

Id 97107 Processor - 1 x Intel Core i7 920 / 2.66 € 277,27

Id 80745 Samsung WriteMaster SH-S223F - Schijfsta € 17,59

Id 99860 Club 3D HD4870 Overclocked Edition - Gra € 262,40

Id 35626 Samsung SpinPoint F1 Desktop Class HD103 € 94,34

Id 35578 CoolerMaster Real Power M620 Modular PSU € 75,67

Id 42465 Cooler Master CM 690 - Midtowermodel - A € 67,57

Id 7517 Azerty Montage volledig systeem 1 jaar g € 58,99

Totaal excl verzendkosten: 1295 euro.

Dan heb je een systeem met de op 2 na snelste desktopprocessor nu verkrijgbaar en een goede videokaart.

Je kan nog bezuinigen op het geheugen, door van 6 GB terug te gaan naar 3 GB:
Id 102030 OCZ Gold XTC Triple Channel Kit - Geheug € 118,46
Dit scheelt 60 euro... Maar je verlest dan wel de helft van het geheugen -> geen goede bezuiniging

Dit is dus het gekke systeem (maar wel heel snel!!). Over een paar minuten het normale systeem.... (iets trager dan de i7-setup, maar toch sneller dan het systeem van dat bedrijf)

Laatst bewerkt:
het normale systeem:

Id 64630 Processor - 1 x Intel Core 2 Quad Q9550 € 297,80

Id 55506 OCZ Platinum Dual Channel - Geheugen - 4 GB € 54,34

Id 79511 Gigabyte GA-EP45-DS3R - Moederbord - ATX € 121,50

Id 7517 Azerty Montage volledig systeem 1 jaar g € 58,99

Id 80745 Samsung WriteMaster SH-S223F - Schijfsta € 17,59

Id 99860 Club 3D HD4870 Overclocked Edition - Gra

Id 35626 Samsung SpinPoint F1 Desktop Class HD103 € 94,34

Id 35578 CoolerMaster Real Power M620 Modular PSU € 75,67

Id 42465 Cooler Master CM 690 - Midtowermodel - A € 67,57

Totaal 1050,20 excl verzendkosten

Laatst bewerkt:
Dank je zeer marsmannetje.Ik moet ff alles goed bekijken en de systemen vergelijken voor zover ik dat kan aangezien ik zei dat ik geen comp wiz ben.
Ik moet nu gaan slapen,ben erg moe, maar morgen zal ik met reacties komen.
Nogmaals dank.

Dank je zeer marsmannetje.Ik moet ff alles goed bekijken en de systemen vergelijken voor zover ik dat kan aangezien ik zei dat ik geen comp wiz ben.
Ik moet nu gaan slapen,ben erg moe, maar morgen zal ik met reacties komen.
Nogmaals dank.

Het verschil tussen hardware-outlet en mijn normale systeem zal ik even voor je uitleggen:

- De videokaart is ongeveer 100 euro duurder.

- De voeding is veel beter dan de voeding in de H-O-pc (een lc-power kan denk ik wel die HD4850 dragen, maar zwaarder zal echt niet gaan -> die Coolermaster die ik koos kan dit wel, kan zelfs de zwaarste kaart van nu wel draaien (al is dat wel de grens hoor)

- De kast die ik koos zal in prijs niet eens zoveel schelen, maar de CM 690 ios wel een erg stille en goede kast, met heel veel uitbreidingsmogelijkheden

- ik kan helaas niet oordelen over het moederbord, omdat H-O alleen zegt dat het een Asus is. Ik denk alleen dat die van mij uitgebreider is (maar das een gok...)

- Tja en de genoemde bluray-speler die geswitched is voor een dvd-brander.

Ik vind trouwens de i7-setup ook erg geschikt hoor. Ik denk best dat het de meerprijs waard is.
Overigens ben ik een beetje geschrokken van de prijzen van hardware. Een paar weken geleden waren de prijzen veel gunstiger. Mijn inschatting? Kerst en Sinterklaas.....
Ik zou dus wachten tot januari voor een aanschaf.

Prijzen zijn erg hoog op het moment.
Zal nog even wachten tot januari.
Zal dan ook wel even wat voor je maken. Komen ook wat nieuwe videokaarten uit.

3GB is zat voor XP, ondersteund ook niet meer dan 3/3,5GB (32bit).
6GB is bij Vista wel fijn, beetje toekomstgericht.

Het verschil tussen hardware-outlet en mijn normale systeem zal ik even voor je uitleggen:

- De videokaart is ongeveer 100 euro duurder.

- De voeding is veel beter dan de voeding in de H-O-pc (een lc-power kan denk ik wel die HD4850 dragen, maar zwaarder zal echt niet gaan -> die Coolermaster die ik koos kan dit wel, kan zelfs de zwaarste kaart van nu wel draaien (al is dat wel de grens hoor)

- De kast die ik koos zal in prijs niet eens zoveel schelen, maar de CM 690 ios wel een erg stille en goede kast, met heel veel uitbreidingsmogelijkheden

- ik kan helaas niet oordelen over het moederbord, omdat H-O alleen zegt dat het een Asus is. Ik denk alleen dat die van mij uitgebreider is (maar das een gok...)

- Tja en de genoemde bluray-speler die geswitched is voor een dvd-brander.

Ik vind trouwens de i7-setup ook erg geschikt hoor. Ik denk best dat het de meerprijs waard is.
Overigens ben ik een beetje geschrokken van de prijzen van hardware. Een paar weken geleden waren de prijzen veel gunstiger. Mijn inschatting? Kerst en Sinterklaas.....
Ik zou dus wachten tot januari voor een aanschaf.

Dank je marsmannetje.Het eerste systeem lijkt voor dit moment een beest van een systeem.Die kaart heeft een kloksnelheid van 400Mhz en een ramdac-kloksnelheid van 800Mhz met 1gb intern geheugen.Bij hardwareoutlet is ie €214.En ook nog eens met een kloksnelheid van 624Mhz en een RAMDAC-snelheid van 1986Mhz.Alleen is ie GDDR3.Deze dus GDDR5.Is deze Club 3D Beter omdat ie GDDR5 is?Terwijl die andere sneller lijkt?Nogmaals ik weet er weinig van.En ik weet niet eens wat GDDR inhoudt.
En ok,als jullie vinden dat ik het beste tot januari kan wachten zodat ik misschien een paar euro minder hoef te betalen dan is het niet erg om een maandje te wachten.
Al zal het qua prijs denk ik niet zoveel schelen.

Prijzen zijn erg hoog op het moment.
Zal nog even wachten tot januari.
Zal dan ook wel even wat voor je maken. Komen ook wat nieuwe videokaarten uit.

3GB is zat voor XP, ondersteund ook niet meer dan 3/3,5GB (32bit).
6GB is bij Vista wel fijn, beetje toekomstgericht.

Ok dank je Raoul90.Dan zullen we in januari wel verder gaan met het samenstellen van iets leuks.En ik hoor wel vaker dat je eigenlijk bij alles meer geheugen nodig hebt bij vista.
Waarom is dat eigenlijk?

Vista is vele zwaarder van windows xp en heeft minimaal 1gb ram nodig. Voor zo ver ik weet hoeft xp maar 64 mb te hebben minimaal, maar dat waren de oude tijden :rolleyes:. Vista is vele zwaarder ook vanwege de grafische interface. Alles is rond en vervaagt en dat soort dingen (daarom heb ik meestal alles ook classic style voor de snelheid). Ook draaien er vele meer services bij Vista dan bij XP. Ook omdat vista standaart al heel veel dingen geinstalleerd heeft.

-> Sidebar
-> IE7(toch?)
-> Windows Defender
-> Service voor het administrator rechten geval

Daarom vereist Vista vele meer dan XP.

Vista is vele zwaarder van windows xp en heeft minimaal 1gb ram nodig. Voor zo ver ik weet hoeft xp maar 64 mb te hebben minimaal, maar dat waren de oude tijden :rolleyes:. Vista is vele zwaarder ook vanwege de grafische interface. Alles is rond en vervaagt en dat soort dingen (daarom heb ik meestal alles ook classic style voor de snelheid). Ook draaien er vele meer services bij Vista dan bij XP. Ook omdat vista standaart al heel veel dingen geinstalleerd heeft.

-> Sidebar
-> IE7(toch?)
-> Windows Defender
-> Service voor het administrator rechten geval

Daarom vereist Vista vele meer dan XP.

Ok dat begrijp ik.Maar ook andere programma's hebben meestal meer interne geheugen nodig op vista dan op xp.Bijvoorbeeld een spel,zeggen ze bijvoorbeeld dat je op vista minimaal 2Gb interne geheugen voor nodig hebt en wanneer je het bijvoorbeeld op xp wil spelen heb je er maar 1Gb interne geheugen voor nodig.Maar dat heeft dus allemaal te maken met vista's grafische diepte.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan