• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

getal in ander blad gelijk weergeven

Status
Niet open voor verdere reacties.

denniskooij

Gebruiker
Lid geworden
4 dec 2008
weet iemand de formule die je in bv blad 2 moet invullen, als je een getal in blad 1 gelijk wil doorlinken naar blad 2?

weet iemand de formule die je in bv blad 2 moet invullen, als je een getal in blad 1 gelijk wil doorlinken naar blad 2?

- Ga in Blad2 naar de cel waar je de waarde wilt hebben.
- Type in =
- Ga naar de broncel in Blad1.
- Klik op ENTER

De celwaarde van de broncel (op Blad1) wordt dan automatisch in de doelcel (op Blad 2) geplaatst. Als de broncel wijzigt, wijzigt automatisch de doelcel.
Dit is overigens geen formule maar een verwijzing.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

het probleem alleen is, is dat hij zegt WAARDE, komt dit misschien omdat die cel die ik wil doorlinken een formule is in blad 1?

het probleem alleen is, is dat hij zegt WAARDE, komt dit misschien omdat die cel die ik wil doorlinken een formule is in blad 1?

Nee, dat mag niet uitmaken.
Als er in Blad 1 #Waarde staat, dan staat dat uiteraard wel in Blad2.
Stuur anders een voorbeeldbestand zonder gevoelige informatie.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

de bedoeling is dus dat in blad 2 B7 kom te staan de uitkomst van blad 1 C12, deze uitkomst moet ook met een ALS formule worden gedaan. De ALS Formule heb ik nu onder controle, maar het mooiste zou dus zijn dat het antwoord (8 dus) in B7 staat goed en in het groen!

Bijlagen

de bedoeling is dus dat in blad 2 B7 kom te staan de uitkomst van blad 1 C12, deze uitkomst moet ook met een ALS formule worden gedaan. De ALS Formule heb ik nu onder controle, maar het mooiste zou dus zijn dat het antwoord (8 dus) in B7 staat goed en in het groen!

In bijgevoegd bestand heb ik een opzet gedaan met de verwijzing en de celkleur.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan