vb6 fout in code (getal delen door getal met komma)

Status
Niet open voor verdere reacties.

joost53

Gebruiker
Lid geworden
5 dec 2008
ik heb ff snel een code gemaakt om de weerstand te bepalen die in je nodig hebt in een parralel schakeling.
nu is het allemaal gelukt op een soort van noob manier, maarja het werkt:)
dit is mijn code:

Code:
Private Sub Command1_Click()
Text5.Text = Text2.Text * Val(Text4.Text)
Text6.Text = Text1.Text - Val(Text3.Text)
Text7.Text = Text5.Text / Val(1000)
Text8.Text = Text6.Text / Val(Text7.Text)
End Sub

nu doet hij de 1 a laatste regel niet
Code:
Text8.Text = Text6.Text / Val(Text7.Text)

dan komt de error : Run-Time error '11' devision zero

en dat komt door de komma, want als ik alleen
Code:
Text8.Text = Text6.Text / Val(0,04)
doe dan geeft hij ook een error namenlijk : compile error wrong number of arguments or invalid property assignment en dan selecteerd hij met grijs, Val

wat is er fout of wat kan ik doen dat hij niet moeilijk over een komma doet.
gelieve niet te moeilijke codes geven want ik begin net:o

ik heb het al gevonden (per ongeluk:P) ik heb Val weggehaald en toen deed hij het:)

Laatst bewerkt:
Het is nog steeds lelijk :P

Code:
Text8.Text = Text6.Text / Val(0,04)
'volgens mij is het onderstaande netter :p
text8.text = cstr(cdbl(cdbl(text6.text) / 0,04))

:)

is er een code om letters van cijvers uit te sluiten in meerdere textboxen te gelijk.

ik heb 17 textboxen en ik wil dat als je letters invoert dat hij een msgbox geeft en alle textboxen reset.

is er een code om letters van cijvers uit te sluiten in meerdere textboxen te gelijk.

ik heb 17 textboxen en ik wil dat als je letters invoert dat hij een msgbox geeft en alle textboxen reset.

Kun je die textboxen niet beter in een array zetten ? (ben helaas vergeten hoe dit ook alweer precies werkt... volgens mij kun je door het kopiëren en plakken van een textbox automatisch een control array aanmaken. Dan kun je met behulp van een index de array leegmaken, en dit kan dus met behulp van een loop gebeuren in plaats van alles handmatig)

een code dat je alleen cijvers in kan voeren de de letters gewoonweg niet laat zien is nog beter:cool:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan