No type named

Status
Niet open voor verdere reacties.
God zal nog niet willen dat ik C++ leer :D

Misschien doe je het verkeerd... al is het helemaal niet moeilijk. Laat eens een screenshot zien wanneer je in devcpp met je project op F9 drukt.

Ik zou zelf graag ook een spel(etje) willen maken, maar naar het schijnt is C(++) daar beter voor dan in java (nu niet dat ik denk dat ik dat meteen ga kunnen hoor :D)

Ja, maar het hangt er natuurlijk wel vanaf over wat voor soort games je spreekt. Er zijn genoeg leuke spellen in Java. Dus het kan in beide talen.

Als je dadelijk de basis een beetje onder de knie hebt(eerst moet het compileren lukken :p), kun je misschien beginnen met het maken van een dos spelletje. (galgje of dergelijke)

Ik heb het dos venstertje zo verplaats dat je de code kan zien:

c++-dev.jpg

Ik heb al een (grafische) versie van galgje gemaakt in java, maar die deed soms rare dingen. Nu ik zou liever een "echt" grafisch spel maken (een 2 of 3 maakt niet uit racespel ofz) ik weet wel dat gaat in java ook maar ik zou ook graag C++ kunnen :p:D.

Vreemd... probeer Visual C++ Express eens :p
(devcpp zou normaal gewoon moeten werken, maar draai zelf geen Vista)

Code:
std::cout << "Hello world!\n";
Deze regelt flushed je output niet en komt dus niet direct op het scherm te staan.

als je er dit van maakt voeg je gelijktijdig een newline (i.p.v. de \n) toe en flush je de output zodat het direct getoond wordt:
Code:
std::cout << "Hello world!" << std::endl;

Code:
std::cout << "Hello world!\n";
Deze regelt flushed je output niet en komt dus niet direct op het scherm te staan.

als je er dit van maakt voeg je gelijktijdig een newline (i.p.v. de \n) toe en flush je de output zodat het direct getoond wordt:
Code:
std::cout << "Hello world!" << std::endl;

En dat zal wel werken ?

Ok, ik heb Dev-c++ 4.9.9.2 beta geïnstalleerd en het werkt!!
Maar (zowel bij mijn 1ste als 2de code) geeft hij alleen: "druk op een toets om door te gaan" en de muis verandert in het tekentje dat hij bezig is.

Zijn eerste code was:

Code:
#include <iostream>
using namespace std;
int main()
{
cout <<"hello world" <<endl; 
system ("pause");
return 0;
}

In visual C++ werkt het!!

c++-vis.jpg

Maar kan het nu zijn dat ik mijn systeem ga laten crashen door C++?

Maar kan het nu zijn dat ik mijn systeem ga laten crashen door C++?

Je bedoelt met dat GC gebeuren ? Dat zal wel meevallen, denk ik. Ik heb het in elk geval nog niet meegemaakt dat het mijn systeem heeft laten crashen. (alleen dat het programma crasht.. maar ja :p)

Ik heb bij java wel al een paar keer een oneindige lus veroorzaakt (dat ik ctrl alt delete moest doen)

Nee, maar het is wel lastig, ik heb op mijn vorige (oude) pc een kwartier nodig gehad voor hij ctrl-alt-delete opgestart had.

Nee, maar het is wel lastig, ik heb op mijn vorige (oude) pc een kwartier nodig gehad voor hij ctrl-alt-delete opgestart had.

In een console zoals je die nu hebt volstaat het ook om 'ctrl+c' in te drukken. ;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan