zelf samengestelde pc met nieuwe mb-cpu en hdd gaat niet aan

Status
Niet open voor verdere reacties.

roxxxje22

Gebruiker
Lid geworden
13 okt 2008
Ik ben gisteren begonnen met mijn eigen computer in elkaar te zetten, toen had ik een probleem dat de powerled van mijn nieuwe moederbord niet ging branden. Vandaag is het probleem van dat powerledje verholpen (het moederbord maakte contact met de behuizing). Ik heb alles vrolijk weer aangesloten en daarna wilde ik mijn zelf samengestelde computer aanzetten met geen resultaat helaas:(, je hoort wel dat als je op het powerknopje drukt dat de voeding een stroompje naar mijn moederbord wil sturen maar dat het moederbord daar niks mee doet. Zover ik weet is alles goed aangesloten, maar het wil dus niet echt werken. Heeft iemand enig idee wat het probleem kan zijn?

Ik ben gisteren begonnen met mijn eigen computer in elkaar te zetten, toen had ik een probleem dat de powerled van mijn nieuwe moederbord niet ging branden. Vandaag is het probleem van dat powerledje verholpen (het moederbord maakte contact met de behuizing). Ik heb alles vrolijk weer aangesloten en daarna wilde ik mijn zelf samengestelde computer aanzetten met geen resultaat helaas:(, je hoort wel dat als je op het powerknopje drukt dat de voeding een stroompje naar mijn moederbord wil sturen maar dat het moederbord daar niks mee doet. Zover ik weet is alles goed aangesloten, maar het wil dus niet echt werken. Heeft iemand enig idee wat het probleem kan zijn?

Had je geen afstandhouders gebruikt?
In het geval dat moederbord echt contact heeft gemaakt met kast en je de computer aan hebt proberen te zetten, dan vrees ik dat je moederbord kapot is.

Afstandhouders zijn de grootste valkuil van het bouwen van een systeem: De meeste andere dingen kan je met try and error nog wel verhelpen, maar dit moet je gewoon in 1x goed doen.

Dat zou best wel eens kunnen, maar hij krijgt nog wel voeding (zie ik aan het ledje). Wel raar dat ze niet van die rubbertjes leveren :confused: in het boekje stond helaas ook niks over het plaatsen van de moederbord in de kast.

Moederbord is stuk, ga er mee naar de winkel (hoop dat ik hem vergoed krijg)

tevens was de moederbord niet stuk, en ik maak ook gebruik van mijn eigen samengestelde pc.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan