Over draadloos internetten...

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bboyyy

Gebruiker
Lid geworden
16 jun 2007
Ik heb in het hele huis draadloos internet. Ik heb het geïnstalleerd op de desktop pc waar ik nu achter zit en heb verder 1 andere pc en 2 andere laptops.
Op die laptops ontvang ik gewoon draadloos internet, maar op die ene pc (die al redelijk oud is.. ongeveer toen XP net een jaar uit was) dus niet. Hoe krijg ik hier internet op?

Ik heb in het hele huis draadloos internet. Ik heb het geïnstalleerd op de desktop pc waar ik nu achter zit en heb verder 1 andere pc en 2 andere laptops.
Op die laptops ontvang ik gewoon draadloos internet, maar op die ene pc (die al redelijk oud is.. ongeveer toen XP net een jaar uit was) dus niet. Hoe krijg ik hier internet op?

Dus er zit wel gewoon XP op?

ehmm.. Misschien toch wat meer info nodig.
1. Als je naar het netwerk zoekt, kan je hem dan niet vinden of kom je er niet op?
2. Als je er op komt, zegt die dan nog iets? Zoals slecht tot geen verbinding, of doet het internet het gewoon niet?

Nou ik heb het wel vaker geprobeerd maar ik kreeg niks. Ik zal het nu even controleren.
Uhm wacht eens, hoe doe je dat ook alweer? haha...

Bedoel je dat je op die ene pc ook draadloos internet wil? Ik begrijp dat het een desktop is en geen laptop is, dus zal er standaard geen draadloze netwerkkaart inzitten...?

Maar dan zul je in die pc wel een draadloze netwerkkaart moeten plaatsen.

Uhm, kun je me dan heel misschien een how to geven? En waar kan ik zoiets halen? Sorry ik ben een ramp op het gebied van hardware.

Die kan je kopen in elke computerzaak. Misschien is het nog het gemakkelijkst om even met je pc langs de zaak te lopen en er eentje te laten plaatsen. Je kan met je desktop-pc natuurlijk gewoon met draad surfen. Bij laptops zit er bijna altijd een draadloze netwerkkaart standaard in vandaar dat je met je laptops probleemloos draadloos surft. Vaste pc's zijn daar bijna nooit van voorzien, maar ze kunnen wel geplaats worden.
success

Verkopen ze daar wel losse hardware-onderdelen? Anders gewoon een kleine computerwinkel in de buurt of zo?

Ik zal het proberen ergens anders. In wat voor prijscategorie zal ik vallen?

Bwa ik denk iets van een 30 euro. Ik heb eens gekeken op het net en ik denk misschien dat ze ook wel verkocht worden bij mediamarkt. Als je de pc niet meeneemt toch maar even info vragen in de winkel hoe je ze moet plaatsen.

Oke, bedankt voor je hulp. Mijn vraag is natuurlijk nog niet 'opgelost', maar ik ben wel een eind op weg.

Ik realiseer me hier net dat er ook draadloze netwerkadapters bestaan die je gewoon in je usb-poort plugt. Dus geen installatieproblemen! Misschien daar maar even naar informeren!

success verder, ik ga nu slapen, houd je ons op de hoogte of het gelukt is?

Haha dat is heel wat makkelijker ja. Bedankt! Oh maar nog een vraag. Ik heb een Linksys WAG354G router. Welk van die modems is het handigst voor mij om te kopen?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan